K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2011, 14:58   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Unhappy kan man få midlertidlig FP...?

Jeg nærmest "hader mig selv", for overhovedet at tænke tanken....! (for det er ikke FP jeg gerne vil)

Jeg er lige pt i arbejdsprøvning.. Planen er at jeg skal være der i 12 uger, og at jeg derefter skulle være afklaret til flexjob (ifølge min sagsbehandler)...

Men men men... Det går bare ikke

Jeg fik selv lov til at vælge hvor mange timer jeg ville starte på... Min første arbejdsprøvning der klarede jeg 16 timer ugentligt, og min sidste klarede jeg 8 timer ugentligt (imellem den første og den sidste, der har jeg været på smerteklinik, og mærker åbenbart smerterne hurtigere nu, da jeg i mine første arbejdsprøvninger ha "ignoreret" smerterne mens jeg har været på arbejde)...

Så jeg valgte at tage en mellem-løsning, og sprang på 12 timer ugentligt (3 timer 4 dage om ugen)...

Det viste sig hurtigt at det ikke gik, til trods for at jeg sørger for at bruge hvilerummet osv (det er et sted, hvor de kun har afklarings personer)..

Så fik jeg en snak med ergo terapeuten, og aftalen blev at jeg skulle arbejde 20-30 min af gangen, og holde 10 min pause (med øvelser osv), og derefter 20-30 min arbejde igen med 10 min pause osv osv osv...

Det blev afprøvet en uge, og det duer stadig ikke :´-(

Så i torsdags er det blevet rykket til, at jeg skal arbejde 10 minutter af gangen, og have 10 minutters pause med øvelser osv osv osv...

torsdag og fredag kan jeg så godt mærke (og se på mit skema jeg udfylder der oppe), at mine smerter stiger knap så hurtigt, som de andre dage... men jeg bliver lige så hurtig overmandet af den sindsyge træthed jeg også døjer med... (det skal siges at jeg har piskesmæld)...

Jeg er simpelthen bare så TRÆT....!

Jeg er træt af at jeg nu IGEN er på smertestillende flere gange dagligt (når jeg, i de perioder jeg går hjemme, kan klare mig stortset uden)...

jeg er træt af at VÅGNE med smerter... for det plejer jeg ikke... (min mistanke er, at fordi jeg er SÅ træt, så sover jeg så tung om natten, at jeg får lagt mig på måder som giver mig flere smerter, og jeg vågner ikke før det er "for sent")...

Jeg er træt og ked af det....


Så lige gyldig hvor LIDT jeg gerne vil en FP, så tænker jeg

er det MULIGT at blive tildelt en midlertidig førtids pension, for eks i 5 år?? så man får 100% ro på, uden pres?? og jeg så kan have noget skånejob osv ved siden af, for ikke at kede røven ud af bukserne???

og så håbe på en forbedring i ens tilstand når man har fået ro på???


Sidst jeg snakkede med min sagsbehandler snakkede hun om at jeg bare kunne gå på kontanthjælp i nogle år, og så de om jeg havde fået det bedre... der sagde jeg til hende, at det kan jeg da ikke "holde til" økonomisk... og så sagde hun at det var rigtig nok, og det heller ikke var det der var meningen.. men hun var også frustreret, fordi vi efterhånden har prøvet "alt" så hun begyndte at snakke om noget skånejob osv


Men det korte af det lange er, kan man få en midlertidig førtids pension???

og hvordan er man stillet, hvis jeg nu skulle få "lyst" til at prøve at søge selv...?


Jeg er allerede nu på kontanthjælp... mine sygedagpenge var forlænget med henblik på revalidering.. men det blev vurderet fra kommunens side (efter en arbejdsprøvning), at jeg ikke kan revalideres.. så de hapsede mine sygedagpenge og smed mig på kontanthjælp.. (har jeg været siden december 09)....

og ankenævnet har haft min sag siden november 09, og er IKKE kommet nærmere en afklaring....! (til trods for at der i mine papire, åbenbart er en læge allerede i 08, som har skrevet at det er usansynligt at jeg kommer tilbage på ordinære vilkår)....

Undskyld det er blevet så langt
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 15:15   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeps, man kan få bevilget førtidspension med den detalje at sagen skal revurderes efter x antal år.

Lov om social pension
Citat:
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 15:17   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Husker du, at skrive dagbog, både over arb.tid og fritid?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 16:13   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeps, man kan få bevilget førtidspension med den detalje at sagen skal revurderes efter x antal år.

Lov om social pension
Ja men desværre kan en sagsbehandler ikke indstille til det
dem der får med efter x antal år
er kun med god vijle fra det pensionsnævn som afgøre en pensionsag
så det sker meget sjældent
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 16:15   #5
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Er det en midlertidlig FP ??? Skal der ikke stå hvor mange x antal år??
__________________
Førtidspensionist per d. 1/7 2010.
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 16:18   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lost10 Se meddelelser
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Er det en midlertidlig FP ??? Skal der ikke stå hvor mange x antal år??
Nej det står ikke i loven
men dem der har fået er 3 eller 5 år
men som skrevet er det ikke noget man kan blive indstillet til
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 16:22   #7
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
Ok hvordan kan man ved om det er 3 år eller 5 år ?
__________________
Førtidspensionist per d. 1/7 2010.
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 16:34   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
alle de sager jeg har set her på k10
de er 3 eller 5 år
men som alle andre love og regler
så opfinder kommunen desværre en masse ting selv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 16:39   #9
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
ok men da skal stå noget om det er 3 eller 5 år i tilkendelse af pension . Selvom man få en varig pension så kommer den lov også med :

§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.
__________________
Førtidspensionist per d. 1/7 2010.
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 16:48   #10
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Jeg har desværre ikke rigtig overskuddet til at skrive dagbog når jeg først kommer hjem

har skrevet nogle enkelte dage, men jeg "glemmer" det simpelthen (mangler overskud til det)....

hader at tænke på mine smerter, så jeg undgår det helst
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension