K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2010, 14:39   #1
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Aktindsigt

Jeg har gået og tænkt lidt på aktindsigt.

Jeg har kopier af alt, hvad min læge og speciallægen har udtalt. Jeg har kopier af samtaler hos sagsbehandler, samt kopier af lægekonsulentens udtalelser om min tilstand.

MEN, er der andet, jeg skal bede om aktindsigt i?

Jeg tænker her på, om der findes nogle interne skrivelser mellem sagsbehandler, læger og lægekonsulent, som der går min næse forbi, og som jeg skal bede om aktindsigt i.

Jeg kunne da godt tænke mig at vide, om de internet mener jeg er helt gak i roen

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 14:42   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du kan godt bede om aktindsigt for at være på den sikker side der vil du også kunne se udtaler fra lægekonsulent og telefonnotater (hvis du har snakket i telefon med dem ) du vil ikke kunne se interne notater (hvis en sagsbehandler skriver til en anden at du er da ikke for klog ha ha )

Men man kan godt blive overrasket over hvad de har og ikke mindst hvad de IKKE har i ens sag, så bed om aktindsigt så kan du også selv supplere op med lægepapir som evt er blevet væk undervejs
  Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 14:55   #3
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Tak Hejdien, det vil jeg så gøre, for jeg tror, at hvis der er noget skrevet internt, så vil jeg have glæde af at vide det mht det fremtidige forløb.

Hvis altså det ikke lige "forsvinder", når jeg spørger efter det.

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 16:27   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
anni.

de interne notater er dem du IKKE har ret til og få leveret, og lur mig om den "kloge" sagsbehandler kalder det INTERNT, hvis det er noget hun ønsker skal holdes undefor.

men du kan gå den anden vej via klage og anke. for på den måde og få det rettelige billede, hvis du mener der er noget der er holdt helt udenfor din rækkevidde,

det syntes jeg nu kun du skal benytte,hvis du har mistanke om at det er noget der vil have vital afgørelse på sagsforløbet...... da det er en laaaaaaaaaangsommelig proces

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 18:27   #5
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Du skal bare bede om aktindsigt i din sag, du behøver ikke at specificere det, for så skal du have alt i din sag.
Ting ml. lægekonsulent og din sagsbehandler, er IKKE interne notater, og ville derfor skulle med.
Det eneste du ikke kan få med, er ganske rigtigt sagsbehandlerens evt egne noter.

jeg har f.eks. et hådskrevet papir, hvor jeg har alle basisoplysninger stående (adresse, tlf. nr, hvilket job man kommer fra, osv - samt evt. et eller andet jeg kan huske dem på, f.eks. "hende med de flotte negle" - når man har 60 borgere kan man godt komme til at rode dem sammen ift. udseende, må jeg indrømme).
Det er ikke et dokument man ville få ved en aktindsigt, men det er heller ikke noget jeg træffer afgørelser ud fra. (men har det altid med til mine samtaler, og der må min borger gerne se den, hvis det skulle have interesse, og inden nogen af jer begynder at krumme tæer over mig )
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 23:03   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For flere år siden var jeg til samtale med en sagsbehandler, havde bisidder med p.g.a. dårlige erfaringer, og efter at vi havde siddet og snakket ganske fornuftigt om tingene siger sagsbehandleren pludselig: "Jeg kan ihvertfald høre at der er meget af det der står her om dig der ikke passer".

Min sidste sagsbehandler startede vores første møde med at sige: "Ja, der står jo meget om dig her".
Og der var bestemt ikke lagt op til at jeg kunne få lov at se noget af det.

Jeg kan kun gisne om hvad der stod om mig i deres interne notater, men jeg er ikke i tvivl om hvilken sagsbehandler der grundlagde dem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 00:46   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Annie du kan bruge denne aktindsigts erklæring så går du ikke galt i byen

http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html
  Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 05:21   #8
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Tusind tak alle sammen.

Det er fordi, jeg føler, at min sagsbehandler er vendt på en tallerken fra det "gode" til det "onde".

Sagsbehandleren, jobkonsulenten og deres team skaber nye sygdomme - og afviser andre - ud fra mine papirer, selv om de oplysninger, der står i papirerne er de samme, som har stået der hele tiden.

Jeg har talt med min læge, om de sygdomme jeg har, som kommunen nu lige pludselig afviser, ja næsten ordret blev jeg kaldt hypokonder og psykisk syg, hvilket jeg da aldrig har haft tendens til, jeg er bare gammel og slidt efter 40 års hårdt arbejde.

Ja, lægen og jeg tog det faktisk med et smil, da jeg spurgte ham, om han ikke var træt af, at kommunen undervurderede hans diagnoser, samt gav mig nogle nye. Som jeg sagde til ham, jeg behøver dig slet ikke mere, hvis jeg bliver dårlig, jeg kan bare gå på kommunen og få en diagnose

Jeg vil ikke skrive om alt herinde (endnu), jeg er så luseræd for, at der bliver læst med fra kommunens side, hvor de så vil kunne genkende det, jeg skriver.

Men det der undrer mig er, at jeg efter første afklaring, hvor jeg blev vurderet til så at sige ingen arbejdsevne at have, fik at vide af min sagsbehandler, om jeg ikke var glad for, at der nu var en afklaring, og at sagsbehandleren nu var sikker på, at jeg blev indstillet til pension.

Så vender alt på en tallerken, og jeg bliver sendt i ny afklaring og får at vide af jobkonsulenten, at min sagsbehandler er så meget inde i tingene, at det er rigtigt, hvad hxn siger (nu) altså sagsbehandleren, at jeg vil få afslag, hvis jeg søger pension.

Det er da to modstridende forklaringer, efter min mening fra den samme sagsbehandler.

Derfor tror jeg, at der skrives noget internt, som jeg ikke kender til.

Jeg ved godt, at jeg har en tråd herinde om min sag, som jeg burde skrive i, i stedet for at lave en ny tråd, men jeg regnede ikke med, at mit spørgsmål om aktindsigt ville udvikle sig til, at jeg skrev mere om min sag, sorry.

Jeg vil i al fald prøve at bede om aktindsigt og se, om jeg får flere papirer ud af det, end jeg har nu.

Tusind tak alle, det er rart at få afreageret herinde, når man næsten daglig er ved at opgive det hele, hvilket man føler, kommunen ønsker man ville.

mvh
Anni

Glemte lige at spørge om, hvem skal man stile erklæringen om aktindsigt til? Sagsbehandleren, lederen eller hvem?

Sidst redigeret af Anni_D; 10-04-2010 kl. 05:48.
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 03:17   #9
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Hej Andersine85, jeg læste lige dette du har skrevet:
Citat:
Du skal bare bede om aktindsigt i din sag, du behøver ikke at specificere det, for så skal du have alt i din sag.
Ting ml. lægekonsulent og din sagsbehandler, er IKKE interne notater, og ville derfor skulle med.
Det eneste du ikke kan få med, er ganske rigtigt sagsbehandlerens evt egne noter.
Det lyder jo simpelt, det har jeg prøvet nu tre gange, sådan ganske simpelt bede pænt (når man rykker for 3 gang knap så pænt) om agtindsigt om alt i min sag, både mundligt og skrifteligt, men man får aldrig det hele selvom man udtrykkeligt beder om specifikke papirer.

Jeg har for nyligt bedt om agtindsigt igen og fået hverken halvt eller helt, så jeg er nød til at "pusse" min socialrådgiver på min sagsbehandler igen for at få det.

Når du nu skriver at det er så lige til, er jeg så den eneste der har bøvl med "bare" at få papirer udleveret?
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 04:19   #10
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Nej lola44,

Du er ikke den eneste, meget ofte kan der ligge ting om dig og sin sag og notater osv, på et andet sted- så man skal lige på forhånd vide hvordan ser din sagsbehandlerens arbejdsdag og hvilke programmer de bruger og under hvilke billeder i en program er det så de skriver notater med sine initialer- hvor er det vedkommende skriver alt ind når arbejder med din sag. Du skal næsten på forhånd kunne fortælle din sagsbehandler-hej ,husk nu også at printe til mig det der står under billeder c et eller andet tal, eller i kmd opus eller i kmd opera eller hvad de nu hedder... Udover at du skulle kunne fortælle din sagsbehandler om de paragrafer som du mener er overtrådt eller mangler...

Andersine-kan du ikke bare fortælle i hvilken kommune du bor- jeg vil da meget gerne flytte dertil for at undgå alt det her bøvl...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 30 17-07-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension