K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2009, 05:12   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Question helhedsvurdering

Hm, tænker stadig på at mange af jer herinde siger at der i RP skal være en helhedsvurdering -har jeg ret?

Har også fundet frem til at dette er iflg lovgivningen §7a -men hvilken af lovene?
(ja ja, zuza, har prøvet at søge på ordet: helhedsvurdering )

De af jer som har fået en sådan helhedsvurdering i RP kunne måske fortælle mig fatsvage hvordan en sådan vurdering fx kan lyde?

På forhånd tak
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 12:06   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hej Buster

Helhedsvurderingen kan også kaldes konklusion, men begge er korrekt.

Min lyder således:
Det må ud fra en samlet vurdering af HK helbred og sociale situation, herunder ikke mindst de lægelige akter i sagen konkluderes:
H er en kvinde på 39 år med 4 børn i alderen 3-17 år.
H har ingen uddannelse eller skolegang, der er relevant for arbejdsmarked.
H har nogle fysiske problemer med sin ryg, men det helt afgørende helbredsmæssige problem er hendes psykiske tilstand med OCD og manglende evne til udadvendte sociale kontakter.
Det må som sagen fremstår konkluderes, at en arbejdsprøvning eller yderligere udredning af relevante arbejdsmæsige muligheder, vil være nyttesløst.
Det anbefales at sagen oversendes til socialforvaltningen med henblik på påbegyndelse af førtidspensionssag. Slut.

Jeg fik fortalt, at alle ressourceprofiler skal have en samlet konklusion/helheds vurdering.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 13:23   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Helene, tak for den historie og ps: tillykke m pensionen, har vist ikke fået sagt det til dig endnu

ok, dvs at det er således ikke i orden når min mands sagsbehandler siger: jeg skal KUN forholde mig til arbejdsevnen!!

Nu er kampen jo afsluttet(på kommunen men ej ASK) så jeg forudser at vi skal i gang m endnu en kamp da hun bestemt ikke har gjort sit arbejde, det var vi nu heller ikke i tvivl om

Der er vel en ting endnu der hedder: tværfaglighed -eller tager jeg fejl?

Er der stadig ingen der kan give et bud på §? eller rettere hvilken lov?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 13:34   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Buster

Desværre er jeg ikke så god til love og §'er....

Men da ressourceprofilen ér et redskab til at få afdækket arbejdsevnen, så er det da kun naturligt den ender i en helhedsvurdering - konklusionen er jo nøglen til det hele, hele profilen kogt ned, eller hele ressourceprofilens pointe om man vil......det er jo i helhedsvurderingen handleplanen for fremtiden ligger. Så jeg kan da godt forstå du undrer dig!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 16:17   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej det er arbejdsevnen, det handler om.

Se her i §70 eller i hele kapitel 13.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31354

Du må lige tænke på, at selvom man har en diagnose, så betyder det ikke altid, at netop diagnosen påvirker arbejdsevnen.
Mennesker er forskellige, nogen kan mere end andre og andre igen kan ikke så meget. Det kommer helt an på, hvordan det hele hænger sammen med de ting, man fejler samt, om hvordan man kan klare sig med det arbejdsmæssigt...
Det er derfor sagsbehandlere skal bruge arbejdsevnemetoden til at vurdere en klient.
Se i denne link, som er ellers øverst til venstre på forsiden(arbejdsevnemetoden):

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 00:53   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Nååh, curls, dér var den, § ti hi, jeg må have læst forkert!

Nej, jeg er godt klar over at det ikke er diagnoserne der afgør det hele men var blot lidt nysgerrig omkring hvordan en sådan helhedsvurdering kan lyde, eftersom min mand aldrig-igennem 8 år- har haft en reel RP!

Derfor min efterlysning.

Kan dog stadig forstå på det hele at fx kunne der stå at han havde en handicappet hustru, som da hun fik sin pension TYDELIGT fortalte at da hendes egen mand blev syg ja, så var det altså lidt af en udfordring at få livet til at hænge sammen, da vi er temmelig afhængige af hinanden, hvis du forstår

At vi i optil 4 år havde fået tilkendt hjemmehjælp samt haft tilknytning til børn og ungeafd som pga vores fysiske situation netop havde tilkendt os fx hjemmehjælp. Har dog bagefter fundet ud af at ikke én i alle disse afd har haft talt sammen -spændende ikk´

Altså dybest set igen = tværfaglighed

Hm, nå men det er jo en længere historie og som sagt, var bare nysgerrig, tilgiv
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 26-05-2009 kl. 00:56.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 15:48   #7
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
lige et besyv herfra.

Min helhedsvurdering lyder:

"KH er en 30 årig mand med rygproblemer i form af en Scheurmann?? der er en ryglidelse der ikke nødvendigvis medfører smerter. KH har ofte svimmelhed og fra tid til anden besvimelser. KH er i behandling for social angst. Det er svært at danne sig et overblik da vi ikke ved hvad besvimelserne skyldes. Vi vil indtil videre afvente færdig behandling ved psykolog."

En meget intet sigende helhedsvurdering. Der er ingen nævnelse af at 2 læger indtil videre har givet fortabt i at finde en diagnose på mine besvimelser. Har været færdig hos psykologen i flere måneder uden at det gav resultat.

Men ikke desto mindre endnu et eksempel
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 18:25   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak, helpfreak for den

Ja, det jo interessant at se hvordan de kan se ud, og ja, du har da ret, den lyder temmelig intetsigende!

I min(måske naive) verden bør den da indeholde flere faktuelle ting såsom ens sociale liv, hvordan man bor, har man hustru/mand, børn, hvordan man klarer daglivlivet M skavanker osv osv -meeeen som sagt jeg er nok også temmelig naiv
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension