K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2015, 14:12   #1
sorella
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
sorella er ny på vejen
Tranporttid/transportgodtgørelse

Hej.
Jeg er ny her, og er i øjeblikket i fleksjob, men bliver behandlet meget dårligt og kan nok ikke holde til det. Arbejdspladsen ligger ikke i min hjemkommune, og det er belastende at bruge tid på transport. Jeg er fleksjobber, fordi jeg er gået ned med flaget og har fået stress og angst.
Mine spørgsmål:
1. Kan man som fleksjobber tvinges til at tage/sige ja til praktik/ordinært arbejde i en anden kommune, end ens egen?
2. Hvis man skal tage en praktik i en anden kommune, er det ikke megen kørselsgodtgørelse man får, og når det ikke er ordinært arbejde, kan man jo ikke trække det fra sit fradrag på forskudsopgørelsen. Kan man søge kørselsgodtgørelse andet sted, når man faktisk ikke har råd til transporten?
På forhånd tak for svar.

Hilsen sorella
sorella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2015, 15:18   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
med mindre transport er et skånehensyn skal man takke jo til alle job

nogen kommuner giver transport til praktikker, ellers er der kun skatte fradrag.

men der skal være rimelighed med transport tid
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2015, 18:52   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er ikke noget til hinder for, at du kan fratrække transport de dage, du er på arbejde - som alle andre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2015, 21:27   #4
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Stampe det er ikke korrekt... en praktik er ikke at sidestille med et arbejde og derfor kan man ikke fratrække transport på samme måde.

Men der er transportgodgørelse i forbindelse med praktik. Det er LAB loven §82
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2015, 21:36   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lægger lige linket til LAB https://www.retsinformation.dk/Forms...d-a04c164f4cfa

Når man er i fleksjob eller bevilget det...så hører man under §2 stk 7....det vil gøre det nemmere for dig at forstå loven og hvad der står...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 11:00   #6
sorella
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
sorella er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Hilsen sorella
sorella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension