K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2015, 12:38   #1
BKM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
BKM er ny på vejen
Jubiiiiiiii FIK FLEKS men ? om timer osv ??

Hejsa -

Jeg er så GLAD ..efter 1 år fejlanbragt på revalidering, røg jeg på ressourceforløb ..i ca 1 1/2 år pga sagsbehandler ikke lige var klar m papirer osv efter det første år .

Så nu endelig efter snart 5 års sygemelding fik jeg fleks og hvilken lettelse kan næste mærke hvordan det virker helende ikke at have al den usikkerhed hængende !! .


Spørgsmål 1 :

Fleksrådgiveren på kommunen fortalte, jeg og arbejdsgiver kunne jonglerer med timerne som vi ville - dvs nogen gange 15 timer nogen gange 10 timer pr uge osv - at nogle der arbejdede fx som gartner om vinteren lå på 2 timer om ugen og om sommeren 18-20 stykker - og at kommunen så bare efterbetalte ud fra antal timer og timeløn på den månedlige lønseddel.

Jeg troede faktisk man var visiteret til fleks på det antal timer man klarede at ligge stabilt på - men det benægtede hun, det hed sig man var visiteret til fleks på 37t ..weird

Er dette korrekt ?? lyder jo næsten for godt til at være sandt - så er fleks jo helt utroligt FLEKSIBELT ..UltraFleks .. må da være en fordel ved jobsøgning :-)


Spørgsmål 2:

Jeg kan forstå at fleks tilskuddet beregnes ud fra timelønne incl pension. - Hvad nu hvis fx jeg arbejder Nattevagt og har et tillæg som følge heraf - er det så den timeløn der beregnes ?? eller er det timeløn uden tillæg ??



Spørgsmål 3:

Hvis nu man tjener penge ved siden af fleksjobbet, fx ved at man har en indtægt fra noget reklame på websites - hvordan modregnes det så ..
Eller hvis man fx fik noget aften/hjemme arbejde der var på provision (tlf salg fx) ... nogen der ved noget om regler her for ??





...og så lige en TAAAK for al den support og dem der daglig cruiser rundt og hjæper ... super fedt forum og et dybt ønske om alle der befinder sig i kommunens røvsyge system hurtigst muligt får afklaring og dermed ro i sjælen !!
BKM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2015, 13:20   #2
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
Stort tillykke her fra, hvor er det dejligt for dig
Jeg er ret ny herinde så kan desværre ikke svarer dig på dine spørgsmål, men mon ikke der er nogen andre der kan det

De bedste hilsner
kig
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2015, 17:05   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg arbejdede en del år på fleks før ftp .

Der gjorde vi det hun fortalte , så længe vi var enige og det var inde for rimeligheden blandede de dem ikke

Jeg havde 15-18 timer ugen , men nogle gange kunne det hedde eks 25 og næste uge måske 10. Kan ikke huske hvad de skrev ned , men de vidste det og "" godkendte " det .

Jeg havde det rigtig godt med det , for skulle jeg noget i perioder var træt - ikke syg . Var det lettere at spørge om et par dag ekstra
Tror det vigtigste er I er enige og kan hitte ud af det

Min jobkonsulent gik ikke op i småting , hvis vi betragtede dem som småting .

Held og lykke med det hele

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2015, 18:18   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps din sagsbehandler har ret i at det stadig hedder fleksjob på 37 timer...

Nedsat timetal er et skånebehov....og timetallet kan variere alt efter hvad jobbet består af...

Det bedste du kan gøre...medmindre Mik16 ser denne tråd og svare dig....det er at skrive en mail til Mik16 på denne mail adresse [email protected]

Mikael ved alt der er værd at vide om udregning af fleksjobs lønninger

Han har desuden også sin egen side om emnet her http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=109607 hvor der ligger en beregner..

Han vil kunne hjælpe dig med spørgsmål 2 og 3...

Tillykke med fleksjobbevillingen
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2015, 06:25   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
når man siger er flekser 37 timer er det fordi dine skånebehov er regnet med

jeg hviler eks. 4-5 timer dagligt,det er jo en del af mit skånebehov,men jeg får jo ikke løn af min arbejdes giver for det med flks ydelse.

nu sklaman jo ikke tage flese timer end ens helbred kan holde til
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2015, 11:23   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis et af dine skånebehov er nedsat arbejdstid står det i din jobplan. I min står der for eksempel at jeg har behov for nedsat arbejdstid til 6-7 effektive timer om ugen.

Du kan læse loven om beregning af fleksjobløntilskud og andre regler omkring det her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164057

Dit spørgsmål 1 har du fået besvaret af flere

Spørgsmål 2. Lønlofter beregnes ud fra din samlede løn. Så når du får nattillæg indgår det i beregningen. Dvs ja dit nattillæg er en del af din timeløn.

Spørgsmål 3: Der sker modregning med 30 el 55 procent. Hvornår det er den ene eller den anden procent kan du se i loven jeg linkede til.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2015, 23:45   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BKM Se meddelelser
Hejsa -

Jeg er så GLAD ..efter 1 år fejlanbragt på revalidering, røg jeg på ressourceforløb ..i ca 1 1/2 år pga sagsbehandler ikke lige var klar m papirer osv efter det første år .

Så nu endelig efter snart 5 års sygemelding fik jeg fleks og hvilken lettelse kan næste mærke hvordan det virker helende ikke at have al den usikkerhed hængende !! .


Spørgsmål 1 :

Fleksrådgiveren på kommunen fortalte, jeg og arbejdsgiver kunne jonglerer med timerne som vi ville - dvs nogen gange 15 timer nogen gange 10 timer pr uge osv - at nogle der arbejdede fx som gartner om vinteren lå på 2 timer om ugen og om sommeren 18-20 stykker - og at kommunen så bare efterbetalte ud fra antal timer og timeløn på den månedlige lønseddel.

Jeg troede faktisk man var visiteret til fleks på det antal timer man klarede at ligge stabilt på - men det benægtede hun, det hed sig man var visiteret til fleks på 37t ..weird

Er dette korrekt ?? lyder jo næsten for godt til at være sandt - så er fleks jo helt utroligt FLEKSIBELT ..UltraFleks .. må da være en fordel ved jobsøgning :-)


Spørgsmål 2:

Jeg kan forstå at fleks tilskuddet beregnes ud fra timelønne incl pension. - Hvad nu hvis fx jeg arbejder Nattevagt og har et tillæg som følge heraf - er det så den timeløn der beregnes ?? eller er det timeløn uden tillæg ??



Spørgsmål 3:

Hvis nu man tjener penge ved siden af fleksjobbet, fx ved at man har en indtægt fra noget reklame på websites - hvordan modregnes det så ..
Eller hvis man fx fik noget aften/hjemme arbejde der var på provision (tlf salg fx) ... nogen der ved noget om regler her for ??






...og så lige en TAAAK for al den support og dem der daglig cruiser rundt og hjæper ... super fedt forum og et dybt ønske om alle der befinder sig i kommunens røvsyge system hurtigst muligt får afklaring og dermed ro i sjælen !!
De korte svar er

2) Ja det er løn inkl. AL pension og alle tillæg der indgår i beregningen.. Altså vil evt nattillæg helt automatisk blive anvendt, såfremt det er med på lønsedlen.. Og det er det jo altid

3. Ekstrajob modregnes som en ekstra indkomst, lagt sammen med samlet indkomst (fx. fra det nævnte i punkt 2 )
MEN.. Indtægten fra ekstra jobbet påvirker ikke det vi kalder lønloftet/ fuldtidslønnen i fleksjobbet.
Dermed er der ingen garanti for at ekstraindkomsten vil øge din samlet indkomst.. For hvis du med indtægten i fleksjobbet + tilskuddet når lønloftet, så reduceres tilskuddet med samme kroner som det overskrides..
Lønloftet er sat for at man med fx. 15 timer ikke samlet vil kunne tjene mere end den der arbejder fuld tid i samme job.. Vel fair nok

Sidst redigeret af mik16; 01-10-2015 kl. 23:49.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension