K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2012, 13:12   #11
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
PS. Ja og som Viggo ikke ved, så der masser af medicin der ikke er tilskud til... Som er bedre, men fordi man har en regel om at det billigste (ældste produkt) er ligeså godt som det nyeste, selvom der ikke er nær så mange bivirkninger, så giver man ikke tilskud til det nye UDEN så mange bivirkninger ØV BØV bruger selv for 1100 kr hver måned...
Vrøvl !
Er det velbegrundet at man skal have det medicin får man enten enkelt tilskud eller forhøjet tilskud.
Gør man ikke det er det
-fordi lægen ikke har søgt.
-fordi lægen ikke har sat sig ind i mindre skadelige alternativer.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 13:32   #12
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
tak Papaya
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 15:15   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har kronikker tilskud - bevilling og har alletiders aftale med apotek..

de trækker automatisk 3o5 kr på min pbs pr.mdr og så skal jeg ikke tænke mere på det.. så det er kun hvis det er noget specielt jeg har pungen frem på apoteket..da det blev lavet for mig,synes jeg godt nok det var en kæmpe lettelse..da det er dyrt..

og så er jeg med i gruppe 1 i sygesikringen danmark og det ordner apoteket jo også og så kommer der penge på kontoen engang imellem

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 17:39   #14
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Til jer 3 som desværre ikke kender reglerne, så kan jeg f.eks slynge navnet
klorzoxazon ud bare for at lege lidt, kan 10 andre navne, så NEJ det I skriver er noget vrøvl desværre, der er min. 30 tråde her som omhandler medicin som der IKKE er tilskud på, som man skal/får på recept, så vær venlig at læse dem først.. Det andet gør bare at folk der ikke kender til reglerne, tror fejl agtig på det I skriver, og gør sig selv til grin eller det værste bruger energi på noget de ikke kan få... Ja jeg har kroninker tillæg, men det hjælper stadigvæk kun på medicin der er tilskud til..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 18:07   #15
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jutta1502 Se meddelelser
Jeg køber desværre ikke medicin for over 17000 kr om året, jeg kn se når jeg lægger det hele sammen at jeg har medicindudgifter for godt 9560 kr om året alene for de 4 slags jeg bruger , så kommer alt det andet oven i som jeg indimellem også skal havde.
Det er 17000 FØR tilskudet er trukket, du skal have af forbrug, før du kan få en kronikerbevilling.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 20:15   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg får også dyrt medicin..bla lyrica og det er meget dyrt..men lægen søgte lælgemiddelstyrelsen om at få tilskud til det og det fik jeg..det var lægen på smerteklinikken..

hvis det er for dyrt det man får,kan man ihvertfald spørge sin læge hvad muligheder der er..

min astmamedicin er også dyr,men der bliver søgt og så er det ikke dyrt..

min ctr på apoteket løber let over 5oooo kr ik det jeg skal betale,så jeg ved godt det er dyrt
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 20:40   #17
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Til jer 3 som desværre ikke kender reglerne, så kan jeg f.eks slynge navnet
klorzoxazon ud bare for at lege lidt, kan 10 andre navne, så NEJ det I skriver er noget vrøvl desværre, der er min. 30 tråde her som omhandler medicin som der IKKE er tilskud på, som man skal/får på recept, så vær venlig at læse dem først.. Det andet gør bare at folk der ikke kender til reglerne, tror fejl agtig på det I skriver, og gør sig selv til grin eller det værste bruger energi på noget de ikke kan få... Ja jeg har kroninker tillæg, men det hjælper stadigvæk kun på medicin der er tilskud til..
Hvis jeg er en af de 3 du henvender dig til her, så kan jeg fortælle at netop det præparat
du nævner, ikke har nogen dokumenteret effekt i nogen undersøgelser, derfor giver der ikke tilskud.
Andre præparater der ikke gives tilskud kan være afhængighedsskabende stoffer som lægemiddelstyrelsen har sat kraftige restriktioner på.

Hvis jeres økonomiske forbrug af sådanne stoffer er af et astronomisk beløb skal i sørge for at komme over på præparater som er dokumenterede i deres virkning og ikke giver afhængighed.

Kun en u-dygtig læge sørger ikke for at patienterne får en optimal medicinsk behandling.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 21:19   #18
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Tutteren, det er jeg helt klar over at det er 17000 kr om året FØR jeg kan få kronikertilskud.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 03:43   #19
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja jeg kan som se, hvad for navne man ikke skal bruge så meget tid på når de svare, for der bliver bare svaret efter humor, og som jeg en gang har skrevet her, samt alle de andre tråde (dem I ikke har gidet læse åbenbart) som ellers har været omkring emnet om hvor meget recept medicin der faktisk ikke er tilskud på, hvor folk samt jeg selv, betaler langt over de ca. 3500 kr i egenbetaling, og for det ikke skal være lyv, så fra den 1/5 der fik vi der tager smertestillende medicin, endnu flere problemer, da uhyggeligt meget nyere smertestillende medicin, som ikke har nær så mange bivirkninger som alt det gammel medicin, de er nu taget af listen over tilskud, kan ydereligere oplyse om at det er de sindslidendes medicin, tur næste gang...
En god ting vil f.eks være at Google ting man ikke ved noget om... Og at det altså ikke, fordi der ikke er lavet undersøgelser om det virker eller ikke virker men alene af den grund at riget fattes penge.. Hvis man ikke kan Google så er der gratis aviser rundt omkring i samfundet, de fortæller den samme historie som jeg lige har fortalt... Desværre 
Og som mrtv i en anden tråd også har skrevet, så der masser af folk som ikke har kroninker tillæg, og derved kommer endnu højere op end 3500 kr der flere der betaler 10.000 kr hvert år på medicin, men det da godt i ikke gør, men det er der altså mange andre der gør, man kan altså ikke virkelig tro, at fordi man ikke er ude for det selv, så sker det ikke i Danmark ???
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 06:23   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
BANAN

jeg gider altså ikke være uvenner over sådan noget - det er mit liv for kort til...

jeg kan BARE fortælle hvordan det er for MIG..
og jeg har kronikerbevillig - plus smerteklinikken har søgt specielbevilli til noget af mit smertestillende..sådan er det for mig,,

hvem der kan få kronikerbevillig el.ej ved jeg INTETom ..det er min læge der har sørget for det.jeg har intet gjort for det..

som sagt GIVER jeg ca 3o5 vpr obs. mdr til apotek og så er det kun ved speciele ting jeg har pungen fremme,,
og så er jeg i gruppe 1 i sygesikringen DANMARK..

jeg går ud fra at K 1o handler om at man kommer med sin VIDEN og så må¨folk jo bruge det el.lade være..
men at besklylde folk for nærmest at lyve - er noget fis..

jeg ka jo heller ikke gøre for at du BANAN betaler så meget - det eneste jeg sagde var at du ku prøve at snakke med din læge om det..

jeg er som sagt glad for at det kører som det kører for mig..
nu er jeg desværre først v,at lære computer - el.ku jeg ha lavet et kopi af min udskjrift fra apotek og min bevillig..men har ikke en dyt forstand på det..


hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension