K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2014, 11:37   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej alle, hvis jeg forstår det rigtigt, så får jeg nemlig også den her ekstra feriegodtgørelse en gang om året i april måned. Er selv offentlig ansat. Det har ikke noget med tidligere ansættelse at gøre eller den alm. 5-6 ugers ferie at gøre. Den ekstra godtgørelse får vi efter overenskomsten.

Som jeg læser den paragraf, som Stuen har lagt ind, så mener jeg, at jobcentret skal trække fra efter den samlede indtægt efter det, der står i stk. 1. Og derfor ikke det hele, hvis det er dét Pjet har oplevet.

Pjet, hvis du mener, de har trukket det hele fra den ekstra "ferietillæg/godtgørelse" i lønnen, mon så du kan prøve at klage over den slags "afgørelse" og henvise til den paragraf, så kan det være de kan få den i Ankestyrelsen og få den afprøvet som principiel undersøgelse. Hvis altså jobcentret ikke selv erkender en fejl i beregningen.

Jeg selv er på den gamle fleksjob-ordning, så får ikke fleksløn fra kommunen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 12:03   #12
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
TJAAA......
Jeg er desværre også i den uheldige situation.

Jeg er overgået til et fastholdelsesflexjob i efteråret 2013. Jeg får ferie med løn. Jeg har ikke afholdt ferie i maj, men fået udbetalt ekstra ferietillæg og et særligt ferietillæg, dette har betydet, at mit flexlønstillæg er faldet med 9103 kr i denne måned. Det virker simpelthen helt forkert. (Det ekstra er jo optjent primært før jeg kom i Flexjob).

Alle andre på arbejdsmarkedet og alle dem, der er på den gamle flexjob ordning får lov til at beholde deres ekstra udbetaling i maj, men vi andre på den nye ordning gør ikke. ØV.

Kan vi gøre noget ?

Hilsen Solstrålen
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 12:04   #13
livniv
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: Glostrup
Indlæg: 26
Styrke: 11
livniv er ny på vejen
Jeg er ikke offentlig ansat. Ferietillægget bliver beregnet ud fra din løn.. Og da jeg størstedelen af sidste år, stadig var "normalt" ansat, så er mit tillæg beregnet derefter. Næste år vil mit tillæg være lavere, fordi det bliver beregnet efter dette års indtægt hvor jeg hele 2014 har jeg været i fleksjob.
Hvis de går ind og modregner tillæg, så bør de jo i mit tilfælde, kun gøre det for den periode, der vedrører fleksjobbet.

PJET jeg tror at grunden til vi ikke kan finde nogle konkrete svar måske er, at kommunen er ikke vant til at nye fleksjobbere får ferie med løn..Jeg ved det ikke. Men super irriterende at jeg heller ikke ved hvem jeg kan spørge og få det skæret ud i pap af:-/

SOLSTRÅLEN

Det er nøjagtig samme situation jeg står i..men har du så ikke også fået nogle penge der på din lønseddel hedder reg ferie/arbejdstidændring? For dem har kommunen ikke modregnet hos mig
livniv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 12:11   #14
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Til Livniv

Nej desværre !!!

Jeg kan heller ikke få modregningen til at passe. Den er større end 55% af de ekstra penge ??? Jeg har ringet til kommunen og venter på at de får tid til at ringe tilbage.
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 12:28   #15
livniv
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: Glostrup
Indlæg: 26
Styrke: 11
livniv er ny på vejen
Giv lige besked når du har snakket med kommunen.
Enig i at det ikke er fair at fleksjobbere på ny ordning er de eneste, der ikke mærker at man får et tillæg en gang om året
livniv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 12:29   #16
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Jeg får lige den tanke om I rammer lønloftet og derfor bliver modregnet 100%? Og hvis ja, må man så overhovedet det, når det er feriepenge? Bare lige en tanke jeg fik, da en skrev at det var mere end 55%
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 12:52   #17
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af livniv Se meddelelser
Giv lige besked når du har snakket med kommunen.
Enig i at det ikke er fair at fleksjobbere på ny ordning er de eneste, der ikke mærker at man får et tillæg en gang om året
Det skal jeg nok.
Og jeg har ikke ramt lønloftet, så det er heller ikke fejlen.

MVH

Solstrålen
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 12:55   #18
livniv
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: Glostrup
Indlæg: 26
Styrke: 11
livniv er ny på vejen
Super-Jeg har lige sat mit arbejdes socialrådgiver på sagen. Hun vender tilbage, når hun har fundet ud af noget

til solstrålen-jeg har sendt dig en pb
livniv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 15:09   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Der er et helt friskt svar fra Mette F. om modregning og lønloft..

Det betyder at ALLE indtægter der modregnes i flekslønstilskuddet også skal afspejle sig i lønloftet..

Så når vi modregnes for bonus og ferietillæg, så SKAL vores lønloft hæves med bonus og ferietillæggets fuldtidværdi..

Og det bliver det ikke i kommunerne.. Hmm.

http://www.ft.dk/samling/20131/almde...44/1371524.pdf
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 15:16   #20
Pjet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Pjet er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Der er et helt friskt svar fra Mette F. om modregning og lønloft..

Det betyder at ALLE indtægter der modregnes i flekslønstilskuddet også skal afspejle sig i lønloftet..

Så når vi modregnes for bonus og ferietillæg, så SKAL vores lønloft hæves med bonus og ferietillæggets fuldtidværdi..

Og det bliver det ikke i kommunerne.. Hmm.

http://www.ft.dk/samling/20131/almde...44/1371524.pdf
Måske er det bare mig, men jeg har godt nok svært ved at forstå det der bliver skrevet altså alle de regler og love der er på området.
Pjet er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension