K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2008, 19:02   #11
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
jane, jeg stoppede i arbejdsprøvning lige før 1. dec. 2007. Herefter skulle en masse papirer ordnes, jeg skulle afsluttes hos sociallæge og psykolog og min sagsbehandler skulle opdatere ress. profil og derefter sende den videre til sagsbehandler i Jobcentret.

Der skulle også have været nogle møder med mig og de ovenstående, men de blev aflyst igen.

Så skulle jeg til samtale hos den del af Kommunen, som sidder med førtidspensionssager. Hun sagde det kunne være i orden inden 14 dage og der gik også kun 3-4 dage fra jeg fik den endelige res.profil til jeg fik pension.

Det tager nok tid, fordi der skal sendes papirer videre, jeg skal godkende og returnere, der går fex. 14 dage inden mødet/møderne skal holdes etc.

Jeg synes jeg blev inddraget i hele processen, jeg ventede ikke uden at vide, hvor min sag var, fik god besked..selv om det stadig var en lang ventetid.
Regner lige efter, jeg ventede dec og januar og lidt ind i feb, så ikke helt 3 måneder.

Jeg ønsker for dig, at de er ligeså kvikke, der hvor du bor.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 09:01   #12
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
hej mokkasine

Jeg syntes at min sagsbehandler har været lang tid om at komme hertil, og syntes også at hun og den tidliger sagsbehandler fra sygepenge har været langsomme. Jeg er ikke blevet info om ret meget, og det er hele tiden mig der skriver og høre hvor langt hun er kommet med min sag. Måtte også selv indhente oplysninger fra min læge vedr. udtales fra psykiaterne og sende hende en kopi af hans brev. Først derefter er der begyndt at ske lidt i min sag.
Derfor stoler jeg ikke helt på min sagsbehandler - har faktisk lidt på fornemelsen at hun helst vil "sylte" min sag. Men jeg må prøve at skrive et brev til hende i løbet af ugen og høre hendes svar på hvordan sagen nu skal hen og hvor lang tid hun regner med at det vil tage.
Du skal have mange tak for din svar.
hilsen jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 09:42   #13
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Det var så lidt, og, det er jo lige før du gør hendes arbejde...ganske uden løn
Det er uhyggeligt at der sidder nogen og sylter dig, de får deres løn for at få folk i gennem.

Pøj pøj
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 22:24   #14
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Helena jeg googlede dit spørgsmål om §16 og fandt det her.

§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 18 år til folkepensionsalderen.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,

1) at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og

2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder arbejde.beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 08:28   #15
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Smiler til dig,

Jane.

det lyder bare som det brev vi alle ville ønske vi fik - tror jeg nok

Lyder dejligt for dig, hvis du er nået til vejs ende og kan begynde, at koncentrer dig om at få hverdagen til at hænge sammen.

Krydser fingrer og tæer for dig .......
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil... Hvor kan man få hjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 18-06-2012 14:10
hjælp ang. ressourceprofil aalborg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 11-05-2010 16:51
Hjælp til at bruge forummet Webmaster Hjælp til Forum Brug 0 17-10-2009 16:22
ressourceprofil i partshøring, HJÆLP! Marolle Alt det andet 19 27-03-2009 09:25
Jeg skal bruge hjælp. Maj-Britt De Unge 5 30-10-2008 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension