K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2015, 08:22   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men samtidig tænker jeg også - okay - DF siger de går efter hvor de kan få mest indflydelse. Men er det ikke netop i regering og med en masse ministerposter? Hvis DF får en del i div ministerposter, jamen så er de jo netop inde i nervecentret på enhver politik. Større indflydelse findes simpelthen ikke!!

Så det virker enormt suspekt, at de så ytre tanker om at stå udenfor regering, og jeg kunne sagtens få den tanke, det er fordi de er bange for at tage ansvar for de luft kasteller de gennem årene har pustet op. Det er nu de skal stå til ansvar og bevise deres værd, og enhver ting de vil have gennemført, kræver 90 mandater, som de aldrig vil få med Konservative og LA med i regnestykket...og som med V alene, heller ikke kan blive realistisk.

Jeg ser ikke nogle nemme løsninger her. Og SLET IKKE efter ''de fire ufravigelige krav'' blev slynget ud i går i den bedste sendetid.......stik mod enhver politisk etikette om korrekthed.

Måske ''sort tårn'' havde været løsningen (og det mere professionelt), istedet for kamp for åbent tæppe hvor DF flagre rundt som høns uden hoveder....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 09:01   #42
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Sidder ligesom jer og følger med i regeringsdannelsen. Lige så lidt spændende jeg syntes det var, at de blå vandt, ligså så spændende synes jeg det er at se, om så ulig partier kan finde ud af det sammen...

Og så er det tanken melder sig: Gad vide, hvornår vi skal til valg igen...???

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 09:15   #43
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jeg ser for mig at DF har et kæmpe åg på deres skuldre, for med alle de løfter de har givet, alle de ufravigelige krav de har stillet, alle sagt og skrevet så de ikke kan misforstås, ja så er de dælme nødt til at stå ved det, ellers har de aldeles ingen fremtid efter næste valg.

Tror i den grad de vil blive straffet af vælgerne ,hvis de ikke lever op til egne løfter og krav, så spændende spændende at følge med i .
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 09:28   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Sidder ligesom jer og følger med i regeringsdannelsen. Lige så lidt spændende jeg syntes det var, at de blå vandt, ligså så spændende synes jeg det er at se, om så ulig partier kan finde ud af det sammen...

Og så er det tanken melder sig: Gad vide, hvornår vi skal til valg igen...???

Ja det kan meget vel blive i 2016/17 såfremt DF gør alvor omkring at stå udenfor regering.

Løkke sagde på valgnatten han ikke ville tage nøglerne, kun for nøglernes skyld. Og lige hér er jeg jo spændt på, om han så vil smide nøglerne tilbage, eller alligevel tage nøglerne for nøglernes skyld....

Det er jo NU alle skal vise deres værd, og ikke mindst, holdes op på deres ord.

Synes simpelthen det er SÅ spændende (på den lettere nervøse måde)

1000 gange bedre end krimi, gyser og soap
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 10:15   #45
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg tror nu ikke de blå partier ligger længere fra hinanden end de røde gjorde..

Løkke vil bare ikke ha det sker som det skete for de røde , at de radikale stort set havde det meste af magten .

det respekterer jeg . trods det er de blå . SÅ må det tage den tid det må tage. det er kun 4 dag , så de har 17 dg endnu i forhold til den forhenværende da de sad i tårnet ... så der er massssser af tid , hvis det skulle være det samme .

men uanset regering har vi det generelt godt i vores lille rede i dk . Se på grækerne der er ved at snakke om at fjerne ftp . Da dee ingen penge har . Det er uhyggeligt . Så må vi vist ikke klage , trods alt

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 10:22   #46
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Løkke får vel omk. 1,5 mil for at have statsminister posten, om han vil finde sig i at blive

til grin og lade DF bestemme det hele bliver spændende.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 10:54   #47
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja han er sikkert grådig nok den lille fadbamse....

Solrun udtale også, at hun syntes det var SÅ fedt at Løkke nu bare kan sætte sig ind i en bil og blive kørt rundt, og at han bare får sin frokost bragt

.......................små hjerner, store fornøjelser
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 12:15   #48
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg syns nu ikke de ca 1.4 millioner en statsminister får er ophidsende . Forhold til ansvaret -. Det er deres eftervederlag , orlovssystemer og pensions ordninger jeg er imod . ikke selve lønnen.

tjah bliver til grin og grin....Det er ligesom hvem der ser på det ., Uanset hvad jeg mener og ikke mener er det sådan flertallet vil have det .

Er helt overbevist om det nok skal gå og de bliver enige , de er voksne.

Den med fadbamser . Min far var alkoholiker i gennem 40 år og kunne ikke komme op på en cykel. så hatten af for løkke når han formår at cykle lange ture og til Paris . Så kan problemet ikke være voldsomt i mine 'øjne . Det er der mange af os andre der ikke for¨mår også selv om vi var raske .

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 12:51   #49
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
DF har dog meldt ærligere ud: "Der er NOGLE valgløfter, som ikke bliver indfriet", og de har også talt om planer for en fireårig arbejdsperiode. Ingen kan jo ændre så stort et masikineri i et snuptag.
De skal arbejde sammen med nogen og man kan ikke sige alting højt i politik.
Lad os se, hvad der sker.
Det er ihvertfald en anderledes konstellation.

Sidst redigeret af mukke; 22-06-2015 kl. 12:53.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2015, 14:46   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har bare svært på fornemmelsen, at Løkke går solo og der kun bliver en ren Venstre-regering. Det er i hvert fald hans eneste chance for at kunne vende den synkende skude. Og DF slipper dermed for ansvaret og kan lulle rundt på sidelinjen.......så mon ikke det bliver enden på fadæsen?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension