K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2009, 11:35   #11
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
PS. jeg skylder nok lige og sige at jeg ikke er særlig pc-minded... derfor ligger jeg ikke selv sagerne ud (hvis det overhovedet kan lade sig gøre, og at .. om det overhovedet er tilladt, i takt og tone med denne sides indehaver) så meget for mit pc nowhowe.... thanks god for nogenlunde stavekontrol....
mvh ace dk endnu engang...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 11:55   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
tilbage fra de lækre bøffer..... skide hyggelig aften og det holdt tørt PEEEERFEKT... men nu til det mere alvorlige, det med arbejdsskadestyrelsen, var som følger .... jeg tænkte ikke over det fra start, jeg mener alle var da klar over jeg igen igen skulle sidde i min cab, og producerer 25-30 lapper pr mdr: plus "det løse"... så jeg hang jo i så godt jeg kunne ...og så kørte jeg lidt videre på pillerne... indtil min læge en dag siger, duuuuu øhhhh det er ikke så godt med de piller . sammenholdt med 12-15 timers cabby-kørsel hver dag, jeg kan sku ikke forsvarer det, derfra var det så sygemelding... som så blev langtidssygemelding, jeg er vist i noget der hedder kat:3. (ved ikke lige hvad det indebærer) eller hvor det skal bærer hen ...
Når du er kategoriseret som 3 i sygedagpenge systemet betyder det følgende


I sager om sygedagpenge er match kategorierne jf Lov om sygedagpenge https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

§ 12. Kommunen skal på baggrund af oplysningsskemaet efter § 11 og eventuelle andre oplysninger i sagen foretage en visitation til en af følgende kategorier:

1) Sager, hvor tilbagevenden til arbejdsmarkedet er umiddelbart forestående (kategori 1).

2) Sager med risiko for langvarigt sygdomsforløb eller risiko, hvad angår arbejdsevnen (kategori 2).

3) Sager, hvor lidelsen eller sygdommen medfører et længerevarende sygdomsforløb (kategori 3).


Citat:
sagen er da jeg kontakter A.B.S.... får jeg og vide at .... det her er for sent og melde det .. jeg kan naturligvis godt prøve til . men som hovedregel bliver det afvist, dette kan naturligvis ankes .... som regel m. samme udfald.. jeg må nu med skam INDRØMME , jeg kan ikke længere overskue sagen ... så nu har jeg sagt til mig selv. (og mit for høje blodtryk). .... 1 ting af gangen.... nu vil jeg lige være afklaret, og se om jeg "lander på benene" derefter må jeg se om jeg via en advokat kan få gjort noget ved den anden side af sagen,
Den kan jeg godt følge dig i sådan tror jeg at vi alle har haft det, jeg havde i hvertfald da jeg blev syg og det kostede mig stort i sidste ende men det er en anden historie og så har jeg ikke lige en klaphat forstand på de arbejdsskader så der lader jeg lige nogen andre melde sig på banen

Citat:
sjovt nok er pengene (jeg ejer ikke en skid) ikke længere det der har 1ste prioeritet... men at jeg får et tåleligt udfald af denne jordomsejling i den kommunale "blå stue".... min behandler har faktisk gjort som han skulle syntes jeg, og fulgt sine beføjelser til punkt og prikke ..HAN mener så personligt , det måske skulle være pension.. for overhovedet og skulle matche de skånekrav. fra deres egne (reva) samt læger etc etc ville umuligørere og finde et fleks. .....
Det at han mener det kan faktisk være svaret på dit næste spørgsmål

Citat:
så han ville godt have det hele med, børnehjemmet, og at jeg forsørgede mig selv fra jeg var 15, og alt det gamle lort der ligger 100 år og en søndag tilbage... min mors alko/pille problem .. og jeg kunne fandme blive ved , pardon mit franske... MEN MEN MEN ... det er der jeg ikke rigtigt kan se mit primærere problem min PISKE S. SKADE...... som vel egentlig er kimen til alt denne ballade...
Grunden til at han gerne vil have det andet med kan netop være for at forøge dine chancer for en førtidspension, og så selvfølgelig fordi kommuner meget gerne af en eller anden grund vil have noget psykisk med , jeg blev i sin tid selv langtidssygemeldt med fysisk sygdomme men det var stress der gav det sidste til en fleks og det kom sig netop af sådanne samtaler som du omtaler her, der var meget mere gemt end kun det fysiske og det var så det psykiske der var med til at forværre det fysiske .. kan du følge mig ??

Citat:
hvis der er en hardcore til love og regler. scanner og mailer jeg gerne min sag fra reva med konklusion og hele værket til personen, som så måske kan formidle den videre til dette forum, jeg har nemlig på fornemmelsen at mange af "de gamle "der sidder her, faktisk burde sidde på et rådgivningskontor på fyn/jyl/sjæl:.... da der er mere fornuft og substans her end på de mange kommunale kontorer, jeg har set indefra ... dette er ikke leflen men FAKTA. og står ikke til debat.... jeg fik luuuuuuuuuuft . TAK. mvh deres ærbødige ace dk
Du kan prøve at sende det til en af dem med forstand på at sætte det på he he .. det vil sige ikke mig , men det jeg tænkte på var at hvis du kan sende det til shylock jsn (ved at web har travlt lige pt ) så kunne de evt lægge det på her i tråden når de havde lavet det sådan at dokumenterne kunne være her , hvad siger i computer nørder ? er der ikke en af jer der kunne gøre det ? husk lige at fjerne alle personlige oplysninger som adresse telefonnummer osv først ...

På den måde kan det være der er nogen der har noget at byde ind med ud fra dine papir og måske kan se noget du har overset eller noget du ikke har bidt mærke i ..

Så lige til sidst en bøn fra mig , kan jeg ikke få dig til at dele dine indlæg op i afsnit , det er først i dag jeg overhovedet har læst noget af det du skriver, for jeg magter ikke oppe i hovedet hvis ikke der er afsnit i mellem , jeg er ligeglad med om det er perfekte afsnit bare det bliver lidt mere overkommeligt og jeg ved at mange af os med noget i øverste etage har mere end svært ved at læse indlæg uden afsnit ... så lige en høflig anmodning
  Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 12:12   #13
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hejsa ... hvordan deler jeg det op i afsnit ..mener du stykkerne er for lange eller kan jeg gøre/trykke på noget så det bliver bedre, pc og mig .. er ikke en særlig god komb: så det må du lige sende hvad jeg skal gøre....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 12:28   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja mener at dine stykker er for lange

Jeg tog lige noget af det andet du har skrevet og satte et par afsnit ind i det så du kan se hvad jeg mener ...

Citat:
Hej. til alle i dette lille, men velvalgte skriftlige hjælpested,(dette kan måske være endnu et problem pga ordblindhed).jeg prøver og ligge ud så småt med at jeg er mand årgang 1960. bosiddende på fyn, samlevende m. quinde på snart 30te år (ikke ringe vel?).

Nu til "sovsen" jeg var cabby, og blev påkørt bagfra da jeg holdt stille i lyskryds, med piskesmæld til følge.! nå men det havde jeg jo prøvet før ...
det gik i sig selv efter en 6-8 mdrs tid, så jeg fulgte proceduren, fes til lægen, for liiiige og være sikker i min sag, og han siger så hmmmm den er sku ikke så lidt hævet i forhold til forrige ombæring. jeg sagde hvad gør vi så lige ved det.?
tjaaaa nu kan du jo lige blive røntgen, så er vi da sikker på det kun er "smældet" .
det blev gjort, og der var ikke brækket noget eller lign: .. så tager du lige en slapper på 14dage til måske 3 uger .. ja ja ja mutterfit.... (men der skulle jo dadler i kassen) så 4 dage efter sad undertegnede i cabben igen . IDIOT ...

ved det godt, Nu kommer vi så til kimen i sagen ... det blev et sandt smertehelvede ...o nattesøvn kramper BIGTIME....
jeg måtte langtidssygemelde mig...
jeg skylder nok og sige at jeg startede ret tidligt med rygtunge job (15år) heste/elefantpasser i C.B. samt jord og beton etc etc.....
men nu har jeg så været heeeele møllen af nedværdigelser igennem, eller de fleste jeg har hørt om .....
min læge samt reva og alle der i dette regi har været inde over peger på f.t.p. dog uden og tage ordet direkte i deres mund.

egen læge har i G.H.E. skrevet ordret citat....
har været intensivt genoptrænet hos fys under smertedække (morfin) uden effekt. Går forsat til træning under smertedække, men træningen er KUN vedligeholdelsesbehandling og vil ikke kunne forbedrer P.T arbejdsevne.
Smertebehandling i form af smerteklinik, eller andet, vil pga. den spsykiske/psykologiske tilstand ikke medfører noget forventelig forbedring...
således han fremover vil være kronisk smertepatient med voldsomme begrænsninger i arbejdsevne så den er lig O.
for højt blodtryksbehandling forsættes.

dette scenario stiller reva samt deres lægekonsulent sig enig i.tillige gør deres ergo, T. som er her i mit hjem for og se om der evt kunne hjælpes med andre midler..

jeg har før alle disse "vurderinger" naturligvis været i et jobtræningsforløb hvor jeg dog desværre kun kunne klare max 2 timer om dagen.
.var et skide godt sted så det ærgrede mig naturligvis en smule.
nu skal "tovholderen i kommunen" så hen og færdiggøre min profil. men han mener tiltrods for hvor alle fingre peger hen tør han ikke sige hvor det lander ...
jeg har kopi fra reva med alles udtalelser samt konklusion.

men er der evt en måde jeg kan scanne dem ind her til siden da jeg ellers skal bruge en uge på og skrive dem ind her ....
denne lille sag der her står skrevet har taget mig 3 timer..... ville være rart om der evt: var en af jer hardcore der ville kigge på sagen og evt ligge det relevante ud her... jeg har forresten fået mine sygedagpenge forlænget med de famøse 26 uger.... sagen er tillige ikke blevet meldt til arbejdsskadehalløjsaen, firmaet var ejet af en dame på 73 med 2 vogne .... hun havde så lige glemt sine forpligtelser ... men dette er ikke det vigtigste for mig... jeg vil bare behandles REGULÆRT... min sagsbehandler har såmænd også trukket på min hammel føler jeg , min sag skal på møde 19/8....

kunne man måske få et par hjælpende ord med på vejen her ?
Du behøver bestemt ikke have så mange afsnit i som jeg har eller på samme måde som jeg gør , men måske bare hver gang du skifter fortælling altså¨sådan at hvis du fortæller om læger du har haft og hvad de har sagt så er det ud i et .

Så fortæller du om reva og imellem disse to kan du lave et afsnit og linjeskift engang i mellem ... ved det godt , jeg er skide krævende ..

Kan godt se at du skriver du er ordblind og kan selv have svært ved hvor jeg skal lave afsnit (laver alt for mange ) så det er bare om at smide det ind hist og her og linjeskift nogen gange , der er ikke nogen der læser korrektur på det du skriver , det er bare for at gøre det lettere for os der sidder og har lidt svært ved at holde tingene adskilt
  Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 13:06   #15
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
så forstod jeg hvad du mente.. jeg skal prøve og forbedre min "teknik".. sku dejligt nogen gør opmærksom på sagerne end bare lader som om.det bare er ok.


dette var igen noget der meget passende kunne være kommunerne til gavn..

mvh ace (der lige må flade ud en times tid)..kan sku ikke klarer så længe i stolen.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 18:45   #16
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis du synes man vil gøre din lidelse til noget psykisk, så kunne
du evt. få en kirupraktors vurdering, nogle kommuner ser på deres
vurderinger, da de efterhånden findes på nogle sygehuse, mens
andre vil have speciallægeerklæringer, f.eks har min læge sagt, at han
ikke kan vurdere om man har en piskesmældsnakke, men jeg tror ikke
at konsulenten på REVA diagnoserer psysiske lidelser, men nogle er
via. samtaler blevet henvist til psykolog eller en psykriatrisk vurdering,
og har så fået en eller flere diagnoser, og hvis du ønsker førtidspension,
så skal der ofte mange diagnoser til, så selvom det kan føles ubehageligt
for nogle at fortælle sin livshistorie, så har det hjulpet en del, så des
mere man fejler des bedre, og gerne noget psykisk også, jeg har før
læst om nogle herinde, som ikke kunne få førtidspension på grund af en
piskesmældsnakke, selvom de led nok så mange kvaler.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 23:32   #17
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
sagen er da jeg kontakter A.B.S.... får jeg og vide at .... det her er for sent og melde det .. jeg kan naturligvis godt prøve til . men som hovedregel bliver det afvist, dette kan naturligvis ankes .... som regel m. samme udfald.. jeg må nu med skam INDRØMME , jeg kan ikke længere overskue sagen ... så nu har jeg sagt til mig selv. (og mit for høje blodtryk). .... 1 ting af gangen.... nu vil jeg lige være afklaret, og se om jeg "lander på benene" derefter må jeg se om jeg via en advokat kan få gjort noget ved den anden side af sagen,
Når man kommer ud for en arbejdsskade, har arbejdsgiveren pligt til at anmelde skaden. Der er dog ikke nogen straf hvis han/hun ikke gør det.

Man kan også selv anmelde skaden. Man kan ringe eller skrive til ASK for at anmelde skaden (man får tilsendt et skema). Endnu bedre er det, hvis du kan få din læge til at anmelde skaden.

Som udgangspunkt SKAL en arbejdsskade være anmeldt senest 1 år efter den er sket. Der kan dog godt dispenseres for denne regel (hvis skaden er sket efter 1. juli 2007). For at der kan dispenseres SKAL følgende være opfyldt:

Citat:
* Skaden skal være en arbejdsskade
* Skaden skal give ret til erstatning
Hvis skaden er sket før 1. juli 2007 er det lidt sværere:

Citat:
Dispensation ved sygdomme eller ulykker sket før 1. juli 2007
Vi kan se bort fra, at 1-årsfristen, hvis der er særlige omstændigheder.

Det vil normalt ikke blive anset for en særlig omstændighed, hvis din arbejdsgiver eller læge ikke har overholdt sin pligt til at anmelde hændelsen eller sygdommen. Du har nemlig selv en ret til at anmelde en arbejdsskade.
Hvis vi ikke kan se bort fra, at fristen er overskredet, kan du ikke få erstatning efter arbejdsskadesikringsloven.
Du kan læse mere om hvad du kan gøre her: http://www.ask.dk/sw9407.asp

Du skal måske være mest opmærksom på dette:

Citat:
* dokumenteret en arbejdsskade
* en rimelig grund til, at sagen er for sent anmeldt
* sammenhæng mellem de nuværende symptomer og arbejdsskaden
* udsigt til, at arbejdsskaden vil give ret til ydelser efter loven.
Citat:
Rimelig grund til, at sagen er for sent anmeldt kan foreligge, hvis:

* Skaden var ubetydelig, men efterfølgende er forværret
* Der foreligger ukendskab til årsagssammenhængen mellem en skade og en hændelse
* Tilskadekomne troede, at generne kunne arbejdes væk
* Tilskadekomnes helbredsmæssige forhold taler for, at han forstår eller husker dårligt
* Tilskadekomne har alvorlige sprogvanskeligheder
* Forsikringsforholdene er meget komplicerede
Sådan som jeg forstår det, har du fået piskesmæld før og troede derfor at det ville gå over også denne gang. Hvis du kan få din læge til at anmelde skaden, skal du bede ham gøre opmærksom på at du før har haft piskesmæld og derfor troede at det ville gå over igen - dette vil jeg umiddelbart mene er en rimelig grund til at du anmelder for sent.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 09:37   #18
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vil blot sige som hr luko, ja, der er en mulighed.

Vi oplevede at den lokale arbskadeforening henviste til den lokale arbmed afd og at denne læge(ad 2 omgange) kunne konstatere at det var højst sandsynligt en arbskade og så kunne sagen sendes videre i systemet.

Har netop fået mail fra vores lokale formand og han henviser til en af de andre afd og igen, vil jeg anbefale Slages afd -de er suveræne

Er godt klar over -og fuldt forståeligt- at du har brug for først og fremmest at få overblik over det vigtigste i din situation MEN kan ikke lade være med at nævne at HVIS din skade bliver anmeldt som arbskade sag ja, så skal du være opmærksom på at din sag i kommunen SKAL "køres" efter lidt andre spilleregler.

Du får lige kontaktinfo:

Arbejdsskadeforeningen AVS

Formand Kurt A. Nissen tlf. 23 74 48 21

Jasminvej 7, 4200 Slagelse

Mail: [email protected]

Hjemmeside: www.arbejdsskadeforeningen.dk

Som sagt, de er suveræne og ret beset, hvad har du at miste
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 10:42   #19
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
takker endnu en gang alle for deres velvillighed,

jeg har gjort op med mig selv ,at jeg lige vil læse den r,p. som gerne skulle tilflyde mig, inden sagen skal for 19/8

jeg vil derefter uanset udfald, prøve og kontakte slagelses afd: og hører hvad de mener.

men som sagt, kan mit hovede ikke rigtigt klarer flere udfordringer, lige pt. så jeg må lige tage det i den rækkefølge det kommer, for og have flere bolde i luften af denne karakter, er mig desværre ikke længere muligt, (kunne jeg ellers sagtens førhen) .

jeg kan nok også bedre give den helt nøjagtige "klaring" herinde, når min sagsb: har stykket, hele værket sammen,

jeg mener det er jo hele RPen de vuderer ud fra om jeg har forstået det korrekt,

sååå il be back.... mvh ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Første dag som fp Momseberg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-02-2012 13:13
hjælp til mit første møde med en socialrådgiver for første gang i mit liv hc1966 Alt det andet 14 29-04-2011 06:55
Første udbetaling af FTP? ReneChr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2010 21:17
Første slag vundet hopper Alt det andet 14 01-10-2010 16:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension