K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2011, 13:45   #21
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår sammenhængen. Har læst det fire gange og jeg er stadig forvirret
Jeg kan på ingen måde se, at når man ved en eksperimentel behandling skriver at sigtet er forbedring af livskvaliteten, vil påstå at den teoretiske (mikroskopiske) chance der er, er lig med et afslag på pension. Det er lige før jeg med glæde ville bære sagen egenhændigt ind i ankestyrelsen OG medierne hvis de gør det!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 13:47   #22
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
"Men overlægen kunne ikke helt udelukke, at der måske er en teoretisk mulighed for, at jeg vil kunne klare en støttet beskæftigelse nogle få timer om ugen efterfølgende"


Det er desværre nok denne lille linie som kommunen straks griber, og derfor ikke af sig selv indstiller dig til en pension efter § 18.


Lige nøjagtig , sådan forholder det sig.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 13:50   #23
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg kan på ingen måde se, at når man ved en eksperimentel behandling skriver at sigtet er forbedring af livskvaliteten, vil påstå at den teoretiske (mikroskopiske) chance der er, er lig med et afslag på pension. Det er lige før jeg med glæde ville bære sagen egenhændigt ind i ankestyrelsen OG medierne hvis de gør det!
Hehe
Jeg tror jeg forstår nu. Og er også helt enig med dig.
Tak for svar.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 14:18   #24
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Roedspaetten Se meddelelser
Hej Karo...
Tak for svaret....
Med hensyn til forsøgsbehandlingen med morfinpumpe indopereret, så er det ikke en godkendt standard behandling af smertepatienter og man kender ikke på forhånd noget til resultatet behandlingens succes, ej heller om bivirkningerne og de forskellige risici operationen medfører hverken når pumpen og katateret indlægges i corpus eller når pumpen skal renses og genopfyldes med morfin ca. hver 45. dag.

Smerteklinikken gjorde meget ud af, at jeg kunne sige pænt nej tak til behandlingen på et hvilket som helst tidspunkt i forløbet, osse uden konsekvenser for mit forsørgelsesgrudlag eller andre represalier fra kommunens side.
Men det mener du, at det er forkert og at bordet fanger når det er blevet tilbudt...?
Ja, det er det som jeg mener.

Jeg har læst flere gange om, at kommuner ville/vil tvinge folk til alle mulige operationer på trods for, at hverken lægerne eller kommunen selv kender noget til resultatet, netop fordi mulighed for forbedring eksisterer.

Nu læser man ret så ofte om hvilke bivirkninger man få på grund af antidepressiv medicin, alligevel kommuner tvinger folk til indtagelse af den, hvis personer vil beholder deres sygedagpenge eller kontanthjælp.

Når kommunens ansatte modtager en lægeerklæring så scanner de den med det samme for at finde følgende ord:

Mulighed
Minimal
Ikke Udelukkende
Sandsynlighed
Klare
Osv.

Disse begræber findes også i alle afslag om førtidspensioner, sygedagpenge mv.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 14:38   #25
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
I det her konkrete tilfælde (i denne tråd) er meningen at der jo ikke er en sag. Aktiv betyder jo ikke andet end at noget er påbegyndt. Og i følge fladfisken er der hverken fra hans side, eller fra kommunal side nævnt noget om pension. Som jeg har forstået roedspaettens indlæg var det ern "hvad-nu-hvis" situation?

Selvfølgelig er en fleksjobber en pensionist in-spe, men det betyder jo ikke at sagsbehandleren har en pensionssag liggende klar til indsendelse. Heller ikke ved de periodevise kontroller. (derfor er den jo så per definition in-aktiv/passiv/ikke-eksisterende)
Fint nok med din forklaring. Men jeg syntes da i høj grad, at Rødspætten har en pensionssag nu, i alt fald en sag hvor det SKAL afgøres om det fortsat hedder fleksjob eller pension. Kommunen er i fuld gang med at undersøge på sagen.

Mange glemmer eller ved ikke, at for en fleksjobber (ledig eller sygemeldt) så skal man ikke starte forfra med sin sag og skal "bevise" i forhold til det almindelige arbejdsmarked. Kommunen har ved fleksjobvisitationen accepteret og godkendt at personens arbejdsevne ikke er optimal. Ved senere opfølgninger og eller afprøvninger skal man "kun" vurderes i forhold til mulig fortsat fleksjob ELLER pension, kan fleksjob ikke klares og er man ikke til rådighed for fleksjob, så hedder det pension. Der er IKKE andre muligheder, som der ville være i en helt nyopstartet sygedagpengesag f.x, hvor der kan tales om ordinært arbejde, ordinært arbejde med skånehensyn, en revalidering eller et fleksjob - alle de muligheder er udelukket når man bliver fleksjobvisiteret. Fleksjobbevilling kan man også sige er halvvejen mod en pension, sådan billedligt talt.

Jeg var først fleksjobber, lige som Rødspætten - havde også en smerteproblematik som hele tiden krævede behandling, hvor jeg afprøvede nyt medicin eller nye metoder - lige netop på smerteområdet sker der hele tiden nyt, så man bliver ALDRIG færdigbehandlet som sådan, det er smertebehandling hver gang der udskrives en recept.

Jeg tror Rødspættens sag, kun er formel nu - det er en positiv og god lægelig opbakning Rødspætten har, lægen har udelukket fremtidig job og har erklæret at ny smertemetode kun er for livsforbedring og funktionsevnens skyld, måske bliver det muligt med den nye smertemetode, at få overskud til få timers job - et skånejob, som jo er for førtidspensionister.

Så vi er enige i, at laver kommunen bøvl over lægens formulering - så ville en §17 på foreliggende være en mulighed.

Men jeg tror det går fint nu, det ligner en oplagt (aktiv) pensionssag som kommunen lige skal bruge tid på, at få lavet helt færdig. Min sag gik fra fleksjob til pension på under èt år, og jeg har hørt om andre sager der gik meget hurtigere.

Og jeg havde ikke travlt, fik mere i ledighedsydelse end jeg gør på pension. men sådan er dèt, man skal være på den ydelse ens tilstand berettigere til - så pension, hvis fleksjob ikke lader sig gøre. I Rødspættens tilfælde, fordi h*n ER visiteret og èn af to muligheder ER udelukket.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 16:06   #26
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
"så pension, hvis fleksjob ikke lader sig gøre. I Rødspættens tilfælde, fordi h*n ER visiteret og èn af to muligheder ER udelukket"

Derfor anbefalede jeg også længere oppe i tråden at han skulle søge en på det foreliggende nu
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 17:50   #27
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser

§ 20 Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.
Hvilken lov, Ricky?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 17:58   #28
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Carmen,
det er Bekendtgørelse af lov om social pension

https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=132869#K3
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 17:59   #29
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Mange glemmer eller ved ikke, at for en fleksjobber (ledig eller sygemeldt) så skal man ikke starte forfra med sin sag og skal "bevise" i forhold til det almindelige arbejdsmarked. Kommunen har ved fleksjobvisitationen accepteret og godkendt at personens arbejdsevne ikke er optimal. Ved senere opfølgninger og eller afprøvninger skal man "kun" vurderes i forhold til mulig fortsat fleksjob ELLER pension, kan fleksjob ikke klares og er man ikke til rådighed for fleksjob, så hedder det pension. Der er IKKE andre muligheder, som der ville være i en helt nyopstartet sygedagpengesag f.x, hvor der kan tales om ordinært arbejde, ordinært arbejde med skånehensyn, en revalidering eller et fleksjob - alle de muligheder er udelukket når man bliver fleksjobvisiteret. Fleksjobbevilling kan man også sige er halvvejen mod en pension, sådan billedligt talt.
...helt korrekt i forhold til lovgivning, Zentamor, der er blot den hage ved det,

at nogle kommuner revurderer flexbevilling (efter 12 - 18 måneders ledighed?)

i én lang uendelighed, år efter år, med det MÅL at bibeholde flexbevilling, da

der ikke i loven er angivet en nedre timebegrænsning.

Derfor er det rigtig godt, at Ricky er inde på begrebet AKTIV

pensionssag...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 18:02   #30
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Carmen,
det er Bekendtgørelse af lov om social pension

https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=132869#K3
Tak, Karo :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg orker ikke mere af den her mølle kandelsdorff Alt det andet 21 21-03-2012 19:09
kender i det at man ikke orker livet mere ? henningv Alt det andet 45 11-09-2011 13:02
Jeg orker ikke mere. anitaelisabet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-03-2011 19:54
Kan snart ikke mere kitten Spørgsmål ang fleksjob 11 16-08-2010 21:42
jeg orker simpelthen ikke mere nu kandelsdorff Alt det andet 37 01-07-2010 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension