K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2010, 19:03   #1
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
? Vedrørende økonomi ved sygemelding/psykisk

Jeg håber, at der sidder én eller flere kolge hoveder herinde, der kan hjælpe mig lidt.

Fakta: Jeg er ansat i en fast stilling som pædagog. Jeg er gift, min mand er politimand og tjener ca 26.000 pr måned. Jeg er medlem af en a-kasse og dagpengeberettiget, men aldrig brugt det. ( Aner ikke om det er relevant:-)) Vi har en datter på 1 år.

I 2004 begyndte jeg at lide af voldsomme angstanfald. Jeg var væk fra mit studie i ca 6 mdr ifb med det. Men fik fortsat su. Jeg fik hjælp af en psykolog, ingen medicin, og fik nogen lunde styr på angsten. Siden har jeg arbejdet og forsørget mig selv. Men jeg kan lige så godt være ærligt og sige, at jeg på ingen måde har haft det godt, haft meget svært ved at passe mit job og har det bare psykisk rigtig dårligt, bliver stresset af arbejde, får mange psykiske symptomer og ja nu også en form for angstanfald igen. JEg ved ikke hvad det er, men jeg kan simpelthen ikke klare det. I skrivende stund passer jeg fortsat mit job og gør det godt, men alt inden i er kaos og jeg føler snart ikke, at jeg kan mere. Det har været 6 hårde hård rent arbejdsmæssigt. JEg har heldigvis en god familie, der hjælper og støtter mig.

MEn nu til mine spørgsmål. Hvor får jeg penge fra, hvis jeg bukker under og ikke kan klare mit job? Hvilke tiltag vil der typisk blive gjort for sådan en som mig?
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 19:35   #2
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Hej du.

Det bedste du kan gøre er i morgen at ringe til din læge og få en sygemelding. Derefter ringe til socialrådgiveren i SL og få en tid - hende får du brug for fremover og skal følge dig videre frem - hun er eller kan blive ajour lovgivningsmæssigt - vigtigst af alt hun kender kommunen og deres samarbejdspartnere - vigtigt ved udredning hos psykolog og lign.

Derudover skal du have ro ro og atter ro.

Du får løn under sygdom - den videre vej vil SL rådgiveren rådgive dig om.

PAS på dig - der er kun dig til det arebdjet er ikke værd at køre ned på din familie har brug for en hel dig.

Kram.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 19:13   #3
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Du er forøvrigt også velkommen til at kontakte jobcentret inden sygemeldingen.
Nu kommer det jo an på, hvordan præcist det er hårdt for dig, men i nogle tilfælde kan man hjælpe med vejledning, hjælpemidler, mentor, § 56-aftaler osv. uden en sygemelding, og det kan være en fordel, både ift. økonomi og kontakten med sin arbejdsplads.

Men hvis det du har brug for er tid og behandling, så er det nok nærmere en sygemelding, helt eller delvist, som du skal have - og så er det løn/sygedagpenge alt efter din overenskomst.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 21:33   #4
Alsome
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Alsome er ny på vejen
Hej

Læste med stor interesse dit indlæg. Dette skyldes at din historie meget minder om min egen. For nogle år siden begyndte jeg at få panikangst anfald foresaget af længere tids strees. Til sidst gik jeg helt ned og kom i div. behandlinger. Dette er en længere historien som jeg ikke vil trætte dig med.
Det som jeg vil sige er at løsningen for mig har været et flexjob hvor jeg har en "mentor" som jeg kan gemme mig bag !! Dette er godt nok i et helt andet job da jeg måtte erkende at jeg ikke kunne klare det gamle mere. Lider stadig af angst mm. men har fundet ud af det er meget vigtigt at ha et job bla. for at få forudsigelighed i min hverdag.
Kommune har været meget behjælpelig med at finde et passende sted og i den tid har jeg været på sygedagpenge og revalidering.
Vil også lige sige at medicin har været - og er - en stor hjælp for mig.

Når man lider af angst kan det være svært at gøre noget ved det. Det er vigtigt at ta det første skridt men det er også det sværreste. Jeg startede med egen læge og derefter gik det nærmest af sig selv.

Gør noget ved det og mærk efter hvad der er godt for dig .... Du er den eneste som ved det. Selvfølgelig skal man også lytte til lægfolk !!
Alsome er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
vedrørende jobplan pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 5 09-10-2012 00:29
er du blevet psykisk syg/mere psykisk syg siden du blev sygemeldt Tzari Dit og Dat 15 30-10-2011 20:43
Vedrørende køb af lejlighed Sabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 26-09-2009 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension