K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2007, 20:36   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
arbejdsløse har fået det værre !

Hej igen.. Elisabeth Geday som vi kender lidt til herinde har denne artikel i Politiken lige nu i aften,.


Flere arbejdsløse har fået det værre


Afskaf regeringens pisk, og giv i stedet arbejdssøgende kontanthjælpsmodtagere skattelettelser og gratis børnehave, siger de radikale.
Af Andreas Lindqvist Politiken 23 jan o7


Elisabeth Geday (RV) er overbevist om, at regeringens politik overfor de svageste arbejdsløse, er forfejlet.


Der bliver flere og flere af de allersvageste kontanthjælpsmodtagere.

Hvor der i juni sidste år var knap 53.000 kontanthjælpsmodtagere i de allersvageste matchkategorier fire og fem, var antallet i slutningen af november steget til knap 56.000.

Det fremgår af friske tal fra et skriftligt svar fra beskæftigelssesminister Claus Hjort Frederiksen (V) til arbejdsmarkedsordfører for Det Radikale Venstre Elisabeth Geday.

Og stigningen afspejles i fordelingen af kontanthjælpsmodtagere i de forskellige matchgrupper.

Hvor matchgrupperne fire og fem i juni udgjorde 63 procent af det samlede antal matchede kontanthjælpsmodtagere, udgør de allersvageste i dag hele 69 procent.

Matchgrupperne er en måde at overskue, hvor arbejdsmarkedsparate de arbejdsløse er. Hvor matchgruppe et, to og tre er de kontanthjælpsmodtagere, som mere eller mindre passer til arbejdsmarkedets krav, er grupperne fire og fem straks sværere at få i arbejde.

RV: Regeringens politik er forfejlet
»Regeringens politik er forfejlet. Når man trykker rigtigt dårligt stillede mennesker på pengepungen ved at bruge kontanthjælpsloftet og starthjælpen, så presser man dem længere ned i mudderet. Man får dem ikke i job. Det er det, vi ser resultatet af«, siger De Radikales arbejdsmarkedsordfører Elisabeth Geday, til Politiken.dk.

Hun ser tallene som udtryk for, at mennesker, som i forvejen har mange problemer, for eksempel sygdom, dårlige sprog- og skolekundskaber eller lang tids arbejdsløshed, mister håbet, når de samtidig presses økonomisk.

»Det lille overskud, som de måtte have til at overveje hvordan de kommer i job, det forsvinder nu i bekymringer om, hvordan huslejen eller telefonregningen skal blive betalt«, siger de radikales arbejdsmarkedsordfører.

Alkoholikere og psykisk syge straffes
I matchgruppe fire – som i november var på over 40.200 danskere – er en typisk kontanthjælpsmodtager »manden på bænken«, hvorimod arbejdsløse i matchgruppe fem – i november godt 15.700 danskere – for eksempel er indlagte på psykiatriske afdelinger.

Kort sagt har de i alt 56.000 mennesker rigtig mange problemer, der skal løses, før de er klar til at tage et job. Og hvad skal det så hjælpe at svinge den økonomiske pisk over dem imens, spørger Elisabeth Geday, som samtidig peger på, at de i de svageste grupper typisk har mange børn, som lider under den økonomiske pisk.

»Man kunne jo i stedet gå ind og belønne dem, som det lykkes at komme ud af overførselsindkomsterne. For eksempel ved at give dem et større skattefradrag, eller ved at lade tidligere kontanthjælpsmodtagere slippe for at skulle betale for daginstitutioner og SFO’er, i stedet for at de straks mister fripladsen, når de kommer i arbejde. Jeg er åben overfor forslag. Jeg synes bare, at vi skal operere med gulerødder i stedet for med pisk«, siger arbejdsmarkedsordfører for Det Radikale Venstre, Elisabeth Geday.

Det har endnu ikke været muligt at få en kommentar til tallene fra beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V).
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2007, 23:33   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: arbejdsløse har fået det værre !

Ja det ville da være en rar og velfærdsagtig tankegang...

Tænk sig engang at nakke folk fordi de er syge som i match 5.
I det øjeblik man beslutter det, beslutter man også at lægge alt etik og moral og medmenneskelig hed på hylden...

Og hvad kan vi så gøre ved det ? vi kan starte med at stemme andlerledes ved næste valg, vi ligger som vi har redt ...

Jeg gad vide hvordan nogen kan forvente at psykisk syge mennesker skulle komme ud og finde et job, jeg mener jeg er sq ganske almindelig flekser , med fysisk sygdomme, en høj arbejdsmoral, et ganske normalt præsentabelt ydre (tror jeg nok he he ) og det tog nærved 4 år inden jeg fik nogen til at ansætte mig, så kan da med gru kun tænke på hvordan det må være for en psykisk syg eller en misbruger at finde job...

Det er lidt den bagvendte vej man går.. jeg gad vide hvem der har bildt regeringen ind at jobbet kan redde en fra sygdom misbrug og alverdens andre problemer... (sagt af en der har skide ondt i dag.. burde det ikke være forsvundet i stedet for at blive værre af at være på arbejdet ) :|:|
  Besvar med citat
Gammel 23-01-2007, 23:43   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: arbejdsløse har fået det værre !

Ja hej hejdien...var der ikke en der sagde :

HVIS ARBEJDE ER SUNDT , SÅ GIV DET TIL DE SYGE...

Jeg er ked af af du får ondt af arbejdet...:|

nej regeringen har ikke forstand på at regere..sådan er det bare...

De kører deres eget ideologiske trip...derudaf ...

Alle er slaver hvis de får hjælp fra det offentlige mener fjoget...

Se nu Anders Fogh der er total idiot eller bare en ondsindet udspekuleret fis...han går ind for tortur...så hvorfor ikke den onde behandling til de stakkels mennesker der er psykisk syge eller fysisk syge...han er iskold over for det sammen med resten af vko banden derinde på borgen...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 23:03   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: arbejdsløse har fået det værre !

http://politiken.dk/indland/article232161.ece

Geday fra radiKale i frontalt sammenstød med Hjorten der brøler over hendes kritik af regeringen politik over for ledige.

Hun har jo ret ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Værre end under Fogh Risa Politik og Samfund 4 03-11-2012 23:52
nu troede jeg ikke det kunne blive meget værre- kandelsdorff Alt det andet 8 10-01-2012 09:04
Dette føles værre og værre kristella Spørgsmål ang fleksjob 25 06-08-2010 08:50
432.355 arbejdsløse zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 15 09-06-2008 01:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension