K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2009, 16:08   #1
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
?? om Revalidering

Har nogle erfaringer med at søge revalidering??

Hvis man f.eks. grundet lang sagsbehandling påtager sig et vikariat er man så afskåret fra at få en revalidering?? Det skal lige siges, at det er fordi man ingen indtægt har og et job man ikke kan klare i 39 år endnu og jo kun er et vikariat...

Spørger, da jeg ikke har mod på at ringe og få skæld ud af kommunen...
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 03:51   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej man er ikke afskåret fra at søge senere...
De vil jo nok fortælle dig at når du i øjeblikket kan klare et job også selv om det er et vikariat...at så er en revalidering udelukket...

Men du har jo muligheden for at søge senere...feks når du ikke kan klare jobbet mere...

En revalidering er jo kun tiltænkt til mennesker der har begrænsninger i arbejdsevnen, og der er en realistisk mulighed for, at revalidering kan føre til hel eller delvis selvforsørgelse.

Det er en betingelse for at få revalidering, at arbejdsevnen er nedsat af fysiske, psykiske eller sociale årsager. Det er endvidere en betingelse, at andre muligheder for tilbagevenden på arbejdsmarkedet anses for udtømte.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 13:46   #3
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Dortemusen.

Hvad er det for uddannelse du sørger revalidering til? Har du allerede en uddannelse eller har du mulighed for at søge SU? Eventuelt forhøjet SU pga handicap?

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 15:41   #4
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Hej Velcro..

Jeg har søgt revalidering til enten klinikassistent eller lægesekretær (efter godt pres grundet den flaskehalsliste).. Ifølge sagsbehandler får ingen revalidering til andet end de uddannelser som står på den flaskehalsliste..

Jeg har en uddannelse tilbage fra 2004, som jeg aldrig har arbejdet indenfor, og ikke kan uden skånehensyn eller meget nedsat tid, som man jo ikke kan leve af uden supplerende dagpenge (som Hr. Hjort Frederiksen jo ikke mener, man skal have). Skånehensyn i den branche er ikke nemme, og har desuden svært ved at fungerer socialt (hvilket arbejdsgiver jo nok kan mærke under en samtale).
Jeg leder derfor efter en uddannelse, hvor man måske ikke behøver at være så social (gruppearbejde osv)..
Alle mennesker kan vel tage en uddannelse på SU, hvis de kan tage en uddannelse på revalidering, som jeg har forstået det.. Men har sikkert ikke fået alle oplysninger, så tager sikkert fejl..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 15:54   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, begge de uddannelser, du har søgt, kræver gruppearbejde.

Der er måske en anden mulighed... voksenlærlinguddannelse.

Har du prøvet at undersøge den mulighed?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension