K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2014, 22:46   #1
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
varierende timetal pr uge

godaften.
Jeg vil høre om nogle kan hjælpe mig lidt ..

Jeg er i flexjob, 10 timer pr uge, men nu er det sådan at på mit job er der nogle gange meget travlt, og andre gange kunne jeg sagtens arbejde færre timer pr uge, den er jeg helt med på, og jeg har de sødeste arbejdsgivere .. og vi vil bare gerne have det til at fungere for begge parter

Kan jeg sammen med min arbejdsgiver lave en kontrakt der lyder på varierende timetal pr uge, altså feks den ene uge er 10 timer, og den næste måske 2 timer ? og ellers timer mellem 2 og 10 timer efter behov,
altså så timerne varierer efter travlhed på mit job?

Vi(arbejdsgiver, og jeg) har opgivet at have jobkonsulenten ind over , da h*n siger en masse både fakta og noget ævl, og undlader at komme med muligheder til hvordan vi løser tingene .. h*n bliver truende og ubehagelig over for os begge.

Så vi tænkte selv at lave en kontrakt helt efter reglerne, og få min fagforening til at godkende den, og først derefter bede jobkonsulent om at godkende den
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 00:40   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
I princippet er det jo din tilstand der skal styre, hvor meget du arbejder.
Og ikke arbejdsmængden, der styrer hvad du kan fra dag til dag.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 14:28   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej du skriver ikke, om du er fleksjob efter den nye eller gamle ordning?

På den gamle kan jeg ikke se det store problem i det, bare at man sørger for, at du i gennemsnitligt arbejder 10 timer om ugen, altså hvis du arbejder mere end de 10 timer pr. uge, så skal du afspadsere de ekstra timer .... Arbejdsgiver er så dog forpligtet til at udbetale løn som de plejer for ansættelse 10 timer ugentligt... For hvis du er på den gamle ordning og kun altid arbejder 2 timer pr. uge, så mister arbejdspladsen jo en masse penge ved det - når de har ansat dig til 10 timer pr. uge.

I den nye ordning mener jeg, at arbejdsgiver skal meddele jobcentret, hvor mange timer du har fået arbejdet, så de kan få suppleret op med fleksløb...

Din ansættelseskontrakt vil dog ikke ændre på noget. Det er aftalen mellem arbejdsgiver og jobcentret, der ligesom skal overholdes. De har en "kontrakt"... I hvert fald på den gamle ordning... Og dine skånehensyn skal de huske og overholde.

Jeg afspadserer også lidt nogen gange. Men det er ikke halvdelen af ugen, og højst 1 dag pr. uge normalt. Og som udgangspunkt altid arbejder jeg til de timer, jeg er ansat til - pr. uge.

I kan, hvis du er på den gamle ordning, vælge at overgå til den nye ordning, især når det er så få timer, du har... Og her skal jobcentret inddrages.

Sidst redigeret af curls; 11-10-2014 kl. 14:32.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 14:31   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
godaften.
Jeg vil høre om nogle kan hjælpe mig lidt ..

Jeg er i flexjob, 10 timer pr uge, men nu er det sådan at på mit job er der nogle gange meget travlt, og andre gange kunne jeg sagtens arbejde færre timer pr uge, den er jeg helt med på, og jeg har de sødeste arbejdsgivere .. og vi vil bare gerne have det til at fungere for begge parter

Kan jeg sammen med min arbejdsgiver lave en kontrakt der lyder på varierende timetal pr uge, altså feks den ene uge er 10 timer, og den næste måske 2 timer ? og ellers timer mellem 2 og 10 timer efter behov,
altså så timerne varierer efter travlhed på mit job?

Vi(arbejdsgiver, og jeg) har opgivet at have jobkonsulenten ind over , da h*n siger en masse både fakta og noget ævl, og undlader at komme med muligheder til hvordan vi løser tingene .. h*n bliver truende og ubehagelig over for os begge.

Så vi tænkte selv at lave en kontrakt helt efter reglerne, og få min fagforening til at godkende den, og først derefter bede jobkonsulent om at godkende den
Kan kun sige at jeg har kendskab til aftaler der fx. siger 2 - 10 timer uge.. Det kan lade sig gøre

Det ligger li´som i den nye ordning, at det er arbejdsgiverns behov der kommer FØR jobcenteres måde at takle lønnen på

Sidst redigeret af mik16; 11-10-2014 kl. 14:33.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 19:37   #5
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
tak for jeres svar..
jeg er ansat på ny ordning.
der er ingen kontrakt endnu, kommunen sover fuldstændig.
så nu tager arbejdsgiver og jeg selv fat i det,det vist det nemmeste.

fordi der er svingende timer er det nødvendigt at timerne pr uge kan variere, det er ikke noget med mine skåne behov eller noget at gøre. Det er simpelthen et spørgsmål om hvor meget arbejde der er til mig pr uge

jeg vil meget gerne arbejde hvor jeg er,og de vil meget gerne have mig der så derfor prøver vi at finde ud af om en kontrakt kan laves så timerne varierer.. det kan jeg se mik kender til..så er spørgsmålet bare om der over for kommunen kan henvises til et sted i loven der siger det lader sig gøre?
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2014, 21:10   #6
JackS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2012
Indlæg: 19
Styrke: 12
JackS er ny på vejen
Jeg er ansat med varierende antal timer (ny reform), så det kan godt lade sig gøre.

For mig er det den eneste måde at dette job kan lade sig gøre på, da min arb.giver ellers risikerer at tabe penge på at have mig ansat, i og med at der kun kommer penge ind til at betale min løn, for de timer jeg underviser. Jeg er ansat hos en tømrer, men er sådan set dressurunderviser (ridning), så virksomheden gør mig en stor tjeneste, ved at køre mit undervisning på deres CVRnr.

Har du slet intet skriftligt med arbejdsgiver? For HVIS du har det, kun jeg godt forestille mig, at din arbejdsgiver bliver nødt til at opsige dig, og derefter genansætte dig, da jeg tvivler på, at nok især fagforeningen går med til at virksomheden jo sådan set stiller dig dårligere, end den kontrakt du er ansat på nu.
Men tag en snak med fagforeningen først -og derefter kommunen...

Og hvis det lykkes skal du huske, at du fremover ikke ved præsis hvad du får i løn pr. mdr...

Sidst redigeret af JackS; 11-10-2014 kl. 21:19.
JackS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 18:57   #7
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej.
tak for svar.
Jeg vil vende det i har skrevet med min arbejdsgiver så må vi have fat i konsulent når vi har skrevet noget ned.. det mest interessante for kommunen er vel at jeg er i job..
jeg vil vende tilbage ned hvad vi kommer frem til
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 09:35   #8
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Hej AAA, jeg er nysgerrig på at høre om hvad løsning I kom frem til?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 13:25   #9
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
har helt glemt at følge op her.
pludselig ringede min jobkonsulent og sagde der ingen problemer ville være i variabel time tal pr uge! Måske hun havde læst lidt i loven!!
men det gode er faktisk jeg slet ikke endnu har haft brug for det, da der blev travlt på mit job.. men jo hvis der bliver brug for det, har jeg grønt lys
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension