K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2011, 10:50   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
optage samtale med sagsbehandler

Hey der
Jeg er på vej til jobsamtale på Jobcenter,og vil blot hør om jeg har ret til at optage samtalen på min diktafon. Sagen er kort,at min sagsbehandler og dennes teamchef,har besluttet at jeg ikke må komunikere med min sagsbehandler via e-mail,og til sidste samtale,hvor jeg sad alene overfor sagsbehandler,hendes teamchef og jobkonsulent,besluttede de at sanktionere mig fra ledighedsydelse til kontanthjælp,med den begrundelse at sagsbehandler fandt det tvivlsomt om jeg stor til rådighed.Jeg havde blot spurgt om mine muligheder for selv at vælge anden aktør. Denne sag kører nu i statsforvaltningen,men jeg vil denne gang bare sikre mig at det som bliver sagt på mødet,også er det som bliver skrevet i journalen. Jeg har en dårlig korttidshukommelse og har brug for at kunne gennemgå samtalen flere gange ,så jeg kan få det hele på plads.
Jeg føler jo i høj grad at min retssikkerhed er krænket,når jeg sidder alene,mod de 3,og de så bagefter indbyrdes aftaler at jeg har sagt noget andet en det som er fakta til mødet.
På forhånd tak
/steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 11:08   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Sagen er kort,at min sagsbehandler og dennes teamchef,har besluttet at jeg ikke må komunikere med min sagsbehandler via e-mail
DET har de IKKE lov til at beslutte !!!

Retssikkerhedslovens § 4 : § 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Hvad er årsagen til at de ikke mener at du står til rådighed ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 11:10   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Ja, optag du bare, men du skal ikke sige det til dem - så er det ikke sikkert de vil være med til det.

Min kæreste gjorde det sidst og han har nu beviser for ting som sagsbehandler påstår de ikke har snakket om
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 11:12   #4
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg aner ikke om man må optage samtaler - men jeg læste dit indlæg og tænkte : hvorfor har du ikke en bisidder med på møderne ?

Jeg kæmper selv med flere instanser og min korttidshukommelse er meget svingende - og jeg har fået en professionel bisidder med til ALLE møder - og hun klarer også skrivearbejdet for mig i pressede situationer !
Pøj pøj med mødet !
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 11:43   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
DET har de IKKE lov til at beslutte !!!

Retssikkerhedslovens § 4 : § 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Hvad er årsagen til at de ikke mener at du står til rådighed ?
Lige præcist.

Og jeg vil jo holde på, at smertepatienter og andre, der har hukommelses- og koncentrationsproblemer, må have ret til, at få tingene på skrift.

Dette bør du også klage over, Teletrold.

Som Vibbe også er inde på, tag en bisidder med.

Iflg. straffelovens §263 afsnit 3 er det ulovligt at optage fra møder o.l. man ikke selv deltager i.:
"§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,

2) skaffer sig adgang til andres gemmer,

3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.
"

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=133530
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 28-04-2011 kl. 11:55.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 15:32   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
når du selv deltager i mødet er det TILLADT og optage mødet.....

jeg mener ikke engang du har pligt til og informerer herom

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 17:13   #7
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
http://www.ombudsmanden.dk/sager/udt...bsager/05-578/

Og igen vil jeg gerne gøre opmærksom på ombudsmandens udtalelse.

Kommunen har ret til at sige nej, hvis de kan begrunde et afslag.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 19:03   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Teletrold Se meddelelser
Hey der
Sagen er kort,at min sagsbehandler og dennes teamchef,har besluttet at jeg ikke må komunikere med min sagsbehandler via e-mail,og til sidste samtale,hvor jeg sad alene overfor sagsbehandler,hendes teamchef og jobkonsulent,besluttede de at sanktionere mig fra ledighedsydelse til kontanthjælp,med den begrundelse at sagsbehandler fandt det tvivlsomt om jeg stor til rådighed.
/steff
Grunden til mange ikke kommunikerer over e-mail med deres klienter er, at personfølsomme oplysninger ikke må komme ud.... Da sagsbehandlere har tavshedspligt og også skal overholde persondataloven, bør man ikke drøfte sagen over mails. Desuden erfarer stort set alle som har e-mail og sms, at ting kan misforståes ved at kommunikere over e-mail og sms. Derfor er det bedre f.eks. enten over tlf. eller fra ansigt til ansigt.... Det er selvfølgelig noget andet med korte beskeder, men en kommunikation/samtale bør foregå på en ordenlig måde, så intet skal misforstås.

Jeg arbejder selv for de offentlige, og vi må heller ikke bare skrive mail til bare alle mulige mennesker - pga. personfølsomme oplysninger.

Desuden skal man ikke altid regne med, at hvis man sender en mail direkte til en bestemt sagsbehandler, at man får et svar med det samme. Denne kan selv blive syg som alle andre mennesker eller være på kursus flere dage osv., sådan at man ikke få svar. Man bør altid skrive til stedets hovedmail, hvis man har spørgsmål.

Selv foretrækker jeg fra ansigt til ansigt. Jeg hader virkelig misforståelser over sms og e-mails.

Glad for du har anket din sag og at den er kommet til nævnet. Der ligger en principafgørelse ang. sanktioner og ledighedsydelse fra Ankestyrelsen. Hvis du ikke kender til den, så prøv og find den på ast.dk Der er noget med, at der ikke ligesom findes sanktioner, bare fordi de er i tvivl om en borgers rådighed på arbejdsmarkedet, når man er på ledighedsydelse. Held og lykke!
Jeg har skrevet lidt om principafgørelsen i tråde her på K10. Orker dog ikke selv lige og finde det nu...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 21:48   #9
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
JA...... du må gerne optage dine samtaler.

Det er lovligt at optage samtaler, som den pågældende selv deltager i.

Se dette link: http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.n...2?OpenDocument
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 22:25   #10
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Det er fuldt lovligt at optage samtaler uden at informere om det, så lang tid du selv er part i den. Du må bare ikke offentliggøre dem efterfølgende.

I din situation vil jeg bare gøre det, og så kort efter mødet sende et brev til SB, hvor du kort ridser op, hvad du gerne vil have med i referatet fra mødet. (alternativt tage en bisidder med som foreslået andet sted)

Har en ven som gør dette (optager) og det virker perfekt. Han siger også, at han ved gennemlytning efterfølgende tydeligt kan høre, hvor de 'manipulerer' med ham eller overhører hans spørgsmål - noget som han ikke selv opfanger under mødet. Det betyder også, at han så kan stille spørgsmålet igen og bede om skriftlig besvarelse - netop med udgangspunkt i hans dårlige hukommelse.

De fleste mobiltelefoner har en optager og kan nemt holde en time eller 2 - og kan også nemt skjules på kroppen.

trist det er således
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Optagelse af samtale med sagsbehandler charho Alt det andet 38 12-05-2014 19:16
Samtale med sagsbehandler om funktionsevnen ved § 100 Indiansummer Alt det andet 8 05-02-2013 11:38
§ 10 samtale med sagsbehandler morm Spørgsmål ang fleksjob 0 20-09-2010 12:33
Er det lovligt at optage samtale med sagsbehandler? Kan optagelsen bruges til noget? Loppen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-04-2010 11:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension