K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2011, 16:38   #11
ziggy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
ziggy er ny på vejen
Vovse: Ja jeg sammenligner så også fantomsmerter med ikke fysiske smerter, men psykisk og noget man bilder hjernen ind, og det syntes jeg lyder for nemt at slippe af med som diagnose for læger osv. altså så skal man have depressions piller for at udelukke smerterne? altså hvis det man fejler noget som lægerne ikke har været ude for, så er det fantomsmerter= fysiske! Hmmm

Det lidt som at sige er jeg sulten for det føler jeg i maven, men så overfører man det til hovedet for at sige Nej du er ikke sulten, det er indbildning.

Tror ikke at mine smerter er pgr. pysisk for mit vedkommende, men mere fordi man er nedslidt og træt i krop og led, og tror pokker det går lidt over psyken, især når man Vil være rask og Vil fungere som den Heltidne man tidligere kendte og var!:-)
ziggy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 17:14   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ifg min mands læge er fantom,smerter ikke lun smerter, men i det hele taget fantomfølelser.

Fx fryser min mand hans manglende pegefinger når der er meget koldt, det er fantomsmerter, eller når han kører med indkøbsvognen kan han mærke at fingeren hænger og dingler (forstået da han savede den af han den i lidt muskel og skindet, der hænger den så og hopper når han kører med indkøbsvognen) det gør ikke ondt eller sådan, det er bare generende) men det hedder også fantomsmerter.
Eller når den klør, = fantimsmerter. Altså fig min mands læge.

Med andre ord en fysisk følelse i et manglende lem... altså ikke sådan et lem, vel *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 17:57   #13
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
det der er det mest absurde er, ingen læger behandler ens.... på samme "sygdom/smerte"....

og det finder jeg lidt komisk (tragi).... thi den læge som er uddannet inden for det somatiske, ønsker og behandle med antidepresiv medicin, den læge som er af "den gamle skole" behandler med smertestillende......

så er der varianten nemlig lægen som er ved og konverterer til det alternative look, han er ved lidt hjemmestudium, pludselig blevet en hel skrabsak til det med nåle (akupunktur)... og det kan du få efter kl 15 mod honnorar..... ret kvikt.....

jeg ved ikke hvorfor, men jeg er sådan lidt old fashion, min læge sagde at der var et par varianter og vælge imellem (men det hele er noget crab) som han også sagde.....

opiater er særdeles vanedannende (men de tager smerterne), benzodiazepin er om muligt den farligste variant, syntes lægen , da et misbrug på disse kan være svært (læs umuligt) og komme ud af.... de kan give livslange abstininser.... talebesvær etc etc.....

så jeg spurgte ligeud , at skulle jeg være så heldig nogensinde og blive smertefri, hvad han så ville vælge i mit sted.... og svaret blev morfin..... der er en nedtrapning over ... måske et halvt eller trekvart år muligt, (kræver naturligvis viljen)...... så det blev min vej... jeg har aldrig fortrudt, selv om det er en form for narkomani, men LIVSVÆRDI....... LIVSVÆRDI.... kære venner .... den kan ikke opvejes når der er børnebørn osv osv......så LIVSVÆRDIEN vægter jeg så højt at jeg er blevet lidt smånarkoman .... men so be it.....

jeg vil ikke sige nej til deres fødselsdag ... eller katten af tønden eller eller eller... noooooo way jose....... thats eders ace dks life

mvh eders ovennævnte
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 21:06   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ace: vi kan kun være enige

(At vælge imellem pest eller kolera, er mere end svært!)

ziggy: syns lige at jeg vil lægge definitionen på Fantomsmerter fra Wikipedia herind http://da.wikipedia.org/wiki/Fantomsmerte

"Smerten kommer altså ikke fra legemsdelen selv, men er indbildt smerte forårsaget af smertemeldinger i nervesystemet"

-altså, det er nervesystemet der sender meldinger ud i kroppen og uanset om der er modtagere eller ej(legemsdel) ja, så føler mennesket den reelle smerte.

Der er ingen tvivl om at tingene hænger sammen, så at sige, om det så er den ene eller anden vej rundt, ja, det ser jeg lidt som at faktorernes orden er vilkårlig

Hvis der er noget jeg vitterlig VIL ja, så skal min krop for sørnsen da ikke lige pludselig til at bestemme om jeg KAN.
(suk, jeg lytter IKKE til den lille stemme der inderst inde fortæller mig, at hmm, der ER en pris at betale for dette og hint)

At lære at leve med smerter(indbildte eller ej!) er én stor læringsproces, min erfaring
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 08-03-2011 kl. 21:16.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 21:09   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ziggy Se meddelelser
Vovse: Ja jeg sammenligner så også fantomsmerter med ikke fysiske smerter, men psykisk og noget man bilder hjernen ind, og det syntes jeg lyder for nemt at slippe af med som diagnose for læger osv. altså så skal man have depressions piller for at udelukke smerterne?
Psykiske smerter er ikke noget man bilder sig ind, de er skam reelle nok.

Et eks. fra mig selv.
For en del år siden havde jeg min, dengang 16-årige, niece boende on/off.
Hun og jeg havde altid haft et meget tæt forhold, men hun og bror'en boede alene med deres mor, som ikke altid prioriterede børnene højest, med alt hvad dertil hører, og det påvirker jo tit børnene i en uheldig retning.

Og, jeg har af og til oplevet, at få ondt i fødderne af fodtøj, der er blevet lidt slidt/udjokket.

På et tidspunkt er min niece så tilbage hos sin mor, og det gik ikke for godt mellem dem.
I den periode oplevede jeg, at have så ondt i mine fødder, så jeg dårligt kunne gå, tiltrods for, at mine sko overhovedet ikke var slidt eller udjokket.

En anden gang hvor min niece lige var kommet tilbage til mig, vågnede jeg om natten med en modbydelig brændende smerte ud gennem alle mine fingre. Jeg var sikker på, at det var en nerve, der var i klemme, så jeg hoppede rundt på stuegulvet med tårerne trillende ned af kinderne (så ondt gjorde det) og gjorde "gymnastik" for at få denne nerve på plads.

Sådan vågnede jeg natten igennem med en times mellemrum.

Dette mønster gentog sig næste nat, hvorpå jeg så ringede og talte med min læge, som gav mig nogle Dolol, som jeg på det tidspunkt ikke havde prøvet før.
Dolol går jo ind og virker på smertecentret i hjernen.

Da det hele var kommet på afstand kunne jeg godt selv se, at både de ekstreme smerter i fødderne, og dem i fingrene, de var en reaktion på mine spekulationer vedr. min niece.

D.v.s., at smerterne var psykiske.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 22:22   #16
ziggy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
ziggy er ny på vejen
Haha Lum det lyder lidt spokky med din mands lem,,,altså finger!:-)) lidt sjovt at læse, men må ikke være sjovt at opleve det sådan!

Men jeg mangler ingen lem/lemmer eller andet, men spændende og lærerigt at høre derom:-)
ziggy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 22:32   #17
ziggy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
ziggy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
det der er det mest absurde er, ingen læger behandler ens.... på samme "sygdom/smerte".... Ja det er lidt uhyggeligt med så mange forskellige syn meninger og diagnoser, tror pokker man kan tvivle og måske frygte læger!

og det finder jeg lidt komisk (tragi).... thi den læge som er uddannet inden for det somatiske, ønsker og behandle med antidepresiv medicin, den læge som er af "den gamle skole" behandler med smertestillende......Ja og jeg er nok mere til den gamle skole selv, men igen så kan jeg ikke tåle piller, de sløver mig og jeg går rundt og ligner en zombie hvis jeg indtager for mange, især hvis jeg indtager dem i dagtimerne, selv panodiler er sløvende på mig, og tager kun toppen af smerterne, og ellers andet jeg har prøvet fa piller gør ligeledes

så er der varianten nemlig lægen som er ved og konverterer til det alternative look, han er ved lidt hjemmestudium, pludselig blevet en hel skrabsak til det med nåle (akupunktur)... og det kan du få efter kl 15 mod honnorar..... ret kvikt.....Hehe Ja super deal!

jeg ved ikke hvorfor, men jeg er sådan lidt old fashion, min læge sagde at der var et par varianter og vælge imellem (men det hele er noget crab) som han også sagde..... Lyder som en ærlig og fair læge!

opiater er særdeles vanedannende (men de tager smerterne), benzodiazepin er om muligt den farligste variant, syntes lægen , da et misbrug på disse kan være svært (læs umuligt) og komme ud af.... de kan give livslange abstininser.... talebesvær etc etc.....

så jeg spurgte ligeud , at skulle jeg være så heldig nogensinde og blive smertefri, hvad han så ville vælge i mit sted.... og svaret blev morfin..... der er en nedtrapning over ... måske et halvt eller trekvart år muligt, (kræver naturligvis viljen)...... så det blev min vej... jeg har aldrig fortrudt, selv om det er en form for narkomani, men LIVSVÆRDI....... LIVSVÆRDI.... kære venner .... den kan ikke opvejes når der er børnebørn osv osv......så LIVSVÆRDIEN vægter jeg så højt at jeg er blevet lidt smånarkoman .... men so be it.....

jeg vil ikke sige nej til deres fødselsdag ... eller katten af tønden eller eller eller... noooooo way jose....... thats eders ace dks life

mvh eders ovennævnte
Vældig smukt og rørende at læse om dit valg, og lyder bestemt også som et meget bedre alternativ frefor alt det andet mht. bivirkninger! og enig livsværdien må og skal der være fokus på, dejligt for dig og din familie at have fundet en måde at genfinde livsværdierne med
ziggy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 22:39   #18
ziggy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
ziggy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
ace: vi kan kun være enige

(At vælge imellem pest eller kolera, er mere end svært!)

ziggy: syns lige at jeg vil lægge definitionen på Fantomsmerter fra Wikipedia herind http://da.wikipedia.org/wiki/Fantomsmerte Åhh Buster jeg bliver ikke klogere mht. fantomsmerter, jeg kan godt se det mht. at mangle visse dele af sine lemmer!

"Smerten kommer altså ikke fra legemsdelen selv, men er indbildt smerte forårsaget af smertemeldinger i nervesysteme

-altså, det er nervesystemet der sender meldinger ud i kroppen og uanset om der er modtagere eller ej(legemsdel) ja, så føler mennesket den reelle smerte.

Der er ingen tvivl om at tingene hænger sammen, så at sige, om det så er den ene eller anden vej rundt, ja, det ser jeg lidt som at faktorernes orden er vilkårlig

Hvis der er noget jeg vitterlig VIL ja, så skal min krop for sørnsen da ikke lige pludselig til at bestemme om jeg KAN.Jamen vores krop er Os selv, og vi har alle ne lille stemme der forsøger at fortælle os når vi skal stoppe elelr andet, lidt so mstress vi mærker det måske i daglidagen, div. små symtomer men som vi undertrykker, og lige pludselig gør det ekstra ondt for ta lytte og mærke til os selv vores indre stemme.
(suk, jeg lytter IKKE til den lille stemme der inderst inde fortæller mig, at hmm, der ER en pris at betale for dette og hint)

At lære at leve med smerter(indbildte eller ej!) er én stor læringsproces, min erfaring
Åhh yes hard job to learn.
ziggy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 22:48   #19
ziggy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
ziggy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Psykiske smerter er ikke noget man bilder sig ind, de er skam reelle nok.

Et eks. fra mig selv.
For en del år siden havde jeg min, dengang 16-årige, niece boende on/off.
Hun og jeg havde altid haft et meget tæt forhold, men hun og bror'en boede alene med deres mor, som ikke altid prioriterede børnene højest, med alt hvad dertil hører, og det påvirker jo tit børnene i en uheldig retning.

Og, jeg har af og til oplevet, at få ondt i fødderne af fodtøj, der er blevet lidt slidt/udjokket.

På et tidspunkt er min niece så tilbage hos sin mor, og det gik ikke for godt mellem dem.
I den periode oplevede jeg, at have så ondt i mine fødder, så jeg dårligt kunne gå, tiltrods for, at mine sko overhovedet ikke var slidt eller udjokket.

En anden gang hvor min niece lige var kommet tilbage til mig, vågnede jeg om natten med en modbydelig brændende smerte ud gennem alle mine fingre. Jeg var sikker på, at det var en nerve, der var i klemme, så jeg hoppede rundt på stuegulvet med tårerne trillende ned af kinderne (så ondt gjorde det) og gjorde "gymnastik" for at få denne nerve på plads.

Sådan vågnede jeg natten igennem med en times mellemrum.

Dette mønster gentog sig næste nat, hvorpå jeg så ringede og talte med min læge, som gav mig nogle Dolol, som jeg på det tidspunkt ikke havde prøvet før.
Dolol går jo ind og virker på smertecentret i hjernen.

Da det hele var kommet på afstand kunne jeg godt selv se, at både de ekstreme smerter i fødderne, og dem i fingrene, de var en reaktion på mine spekulationer vedr. min niece.

D.v.s., at smerterne var psykiske.
Wow og sikke empati/andens smerte du har påført dig meget rørende og trist samtidig! men ja psykiske men, minder smerter man evt. undertrykker kan jeg godt nikke genkendende til mht. fantomsmerter= psykiske smerter, og det er vel fordi man undertrykker nogen negative følelser som man undertrykker/lagrer ubevidst i starten for bedst muligt at beskytte sig selv, som ligepludselig dukker frem som lynet fra en klar himmel, og det er på en måde godt for det er ting der skal bearbejdes på en eller anden måde.

Håber du har genfundet glæde og livsværdi/er trods alt?

Jeg er måske blevet delvis klogere (MÅSKE)
ziggy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 22:50   #20
ziggy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
ziggy er ny på vejen
Nej hvor er jeg OGSÅ elendig til at føre mig frem herinde, kan ikke hitte helt ud af besvar, men mon ikke øvelse gør mester? :-)

Tak til jer alle for svar både triste men samtidig rørende og sjove sandfærdige fortællinger!:-))
ziggy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension