K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2012, 17:32   #71
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
hvorfor kommer nogle på ledigheds ydelse når de får tilkendt fleks job og andre på kontant hjælp.


Ps:
jeg fik squ ikke det job sådan noget ****.
Nu kan jeg så gå på kontant hjælp til jeg endlig dør

for der er da ingen arbejds skiver der vil tage en fleks jobber ind til normal løn når han skal betale det samme for en på deltid, der så ikke skal tages specielle hensyn til.

det her er jo håbløst, jeg holder squ ikke til at gå på kontant hjælp meget længre, jeg fatter ikke måden de tænker på der inde på tinget.

En af mine venner har eget auto værksted og han fortalte at efter nytår falder det tilskud de får til at tage lærlinge meget og i 2014 ryger det helt væk. det er da ikke måden at få flere lærepladser i virksomhederne.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 18:02   #72
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er alt efter hvilken ydelse du har haft før du blev visiteret til fleksjob....

Kommer man fra fx sygedagpenge ja så ryger man på ledighedsydelse....men kommer man fra kontanthjælp...ja så forsætter man på denne efter visitationen...

Men sådan er det jo ikke mere med de nye regler....

Der vil alle komme på ledighedsydelse....efter visitation til fleksjob...

Den vil så bare være på forskellige niveauer....89 % - 80 % eller 60 % af højeste dagpengesats...alt efter hvilken ydelse du kommer fra før visitationen til fleksjob..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 18:12   #73
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Jeg er på kontant "hjælp" nu det bliver vel ikke lavet om efter 1 januar.
da jeg er visiteret til fleksjob efter de gamle regler men aldrig nåede at finde noget job
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 18:24   #74
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jow det bliver lavet om....

Du ryger på ledighedsydelse....men stadig på kontanthjælpsniveau....

Men ledighedsydelsen er ikke reguleret af ægtefælles indkomst eller formue....og det er jo en god ting hvis man er gift eller har anden formue...

De eneste som bliver på gamle regler....det er dem der er i et fleksjob INDEN d. 1/1-2013...

Alle andre ryger over på nye regler...uanset hvornår de er visiteret til fleksjob...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 18:29   #75
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
ok tak dejligt med sådan en side her der kan give klare svar.

god bag jul og godt nytår.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 23:43   #76
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Man kunne jo også forestille sig at arbejdsskiverne hen af vejen kunne udnytte det at de nærmest selv skal vudere den lagt arbejdsindsats-forstået sådanne at kan man 18 timer og det er 14 hver,så kan arbejdsskiveren jo sige jeg vil ansætte og betale 10 timer,jeg kan så kun forstille mig at man vil blive ansat bare det også er billiger for komunen også.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 00:00   #77
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Man kunne jo også forestille sig at arbejdsskiverne hen af vejen kunne udnytte det at de nærmest selv skal vudere den lagt arbejdsindsats-forstået sådanne at kan man 18 timer og det er 14 hver,så kan arbejdsskiveren jo sige jeg vil ansætte og betale 10 timer,jeg kan så kun forstille mig at man vil blive ansat bare det også er billiger for komunen også.
Man vil blive lønnet efter Effektive timer. Dvs. hvis man ansættes til 15 timer pr. uge, men dagligt har brug for ½ times pause, så vil denne pause fratrækkes og man bliver så kun lønnet for 12½ time pr. uge. . (igen, det er sådan jeg har forstået det, ud fra det kursus jeg pt. går på, og der er jo altid mulighed for at man misforstår noget *smil)
Jeg synes personligt det er noget fis, fordi jeg kan sagtens se problematikken i det, hvis man nu om mandagen har behov for 1 times pause, om tirsdagen ikke har behov for nogen pause osv., hvordan vil de regne det ud, skal man aflevere skema over sine pauser hver uge eller hvad? Og hvad så med indberetning til kommunen, så de ved hvor meget tilskud man hver måned skal have? Det virker som en træls løsning. Det tror jeg jeg vil prøve at spørge hende kursuslederen om på det kursus om Lov og Ret jeg går på i øjeblikket.

Jeg HÅBER det vil blive sådan at det fra starten af ansættelsen fastlægges hvor mange effektive timer jobbet skal lønnes efter, så man ikke skal ud i en masse kontrol og skemaer og dit og dat, men det skulle da ikke undre mig om de vil drukne os i papirnusseri.

Og så er der så lige det at jeg, og sikkert nærmest alle, har meget brug for en fast indtægt, kan simpelthen ikke klare i mit hoved at jeg aldrig på forhånd ved hvad jeg kommer til at tjene.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 18:23   #78
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Min jobkonsulent har lige forklaret mig i sidste uge at tilskuddet fra kommunen er på 17007,00 kr. Det er brutto. Derudover kommer lønnen fra en arbejdsgiver og er beløbet under 13000 kr. Skal der trækkes 30% fra og er beløbet over trækkes 55% fra. Derudover skal arbejdsgiver betale 500 kr. Til ATP og så har vi hver især et fradrag som trækkes fra lønnen fra arbejdsgiveren og af lønnen fra arb.giver tages 8% til arbejdsmarkedsbidrag det skal ikke trækkes fra tilskuddet fra kommunen og arbejdsgiveren skal også betale til pension og vi selv skal betale en procentdel så tror jeg at jeg fik det hele med men helt simpelt er det jo ikke vel:-)
Hilsen
Mummietrold
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 19:25   #79
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Skal han ikke trække de 30% fra de 13000 kr ?
Hilsen mummietrold

Sidst redigeret af MAKN1955; 07-10-2013 kl. 19:33. Årsag: jeg troede jeg skrev til en herinde :-) :-)
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 19:47   #80
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

De eneste som bliver på gamle regler....det er dem der er i et fleksjob INDEN d. 1/1-2013...

Alle andre ryger over på nye regler...uanset hvornår de er visiteret til fleksjob...
Vil det sige at hivs jeg kommer i job eks. 6 måndre vil jeg så ryge på ledighedsydelse på komtanthjælps satsen ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beregning af førtidspension uden for EU/EØS efter 1/1-2013 GentleGiant Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-09-2013 18:33
Hvordan med at få tilkendt retten til fleksjob nu efter den ny reform? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 20 18-04-2013 20:42
beregning af ledighedsydelse efter job? skov trold Spørgsmål ang fleksjob 11 30-01-2013 22:16
Ny reform, og ledighedsydelse efter de 60 år aid Politik og Samfund 6 17-09-2012 12:12
Beregning af Erhvervsevnetab ASK tilkendelse med tilbagevirkende kraft??? jyden74 Alt det andet 6 15-03-2012 23:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension