K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2009, 13:05   #31
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Helene for en sikkerheds skyld så bed om aktindsigt nu så du kan se om hun overhovedet har skrevet det ind om børnesag...det er sgu en alvorlig sag at de truer med børnene...

lur mig at det har hun ikke skrevet ind i akterne om dig ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 13:19   #32
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Jeg undrer mig nogen gange HVORFOR købehavns kommune er så ekstremt urimelige... det er på grænsen til middelalderlige syn på syge og ledige der hersker der inde efterhånden... man bryder uden tvivl lovgivningen i enormt mange sager derinde... og selv om det kommer frem i pressen, så sker der ikke en skid ved det.

Nogen gange har man en anelse om, at politikerne og kbh. kommune ønsker at få alle ledige og syge til at flygte ud af kommunen, så man har hele kbh. for sig selv... sådan som det var i middelaldelige byer, hvor det rige kvarter lå højest, med en stor mur omkring og alle fattige spredt udenom...

JEG vilel seriøst, hvis det var mig der boede derinde, og fik den behandling overveje at rykke teltpløkkerne op, og rejse til en kommune der ikk ebehandler lige så grælt!
har tænkt på det samme i dag...Københavns kommune VAR en god kommune før i tiden men det er som om at nu er den en af de hårdeste kommuner i landet over for syge og ledige...det undrer mig for vi har rødt flertal herinde og SF har flest stemmer i København...HVOR ER SF og S henne ?

Jeg har tænkt at det er fordi de gode socialrådgivere er smuttet dem fra 70erne jeg mødte en og han var ulykkelig over udviklingen herinde... der mange uden uddannelse ...kontorassistenter osv......generation NÅ og dem født i 68 og især efter er meget påvirket af tidsånden fra VKO regeringen ...de har fået ordrer til at SPARE folk ud af systemet af Anders FOGH.

Nu vil jeg ikke generalisere dem alle men der er mange der ikke fatter en brik af vores liv de sidder og filer negle osv og regeringen har jo sat en masse MÅL som de skal følge...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 13:59   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, man mærker i hvertfald tydeligt at sagsbehandlerne er til for kommunen, og ikke for klienterne! Sådan var det ikke i 'gamle dage' før 2002, der var sagsbehandleren lige som dén der fik enderne til at mødes så man som klient kunne finde hoved og hale i det hele....efter 21 år på kontanthjælp, så kan jeg tydeligt mærke forskellen på før og nu!

Jeg søger aktindsigt så snart hun har sendt mig ressourceprofilen til godkendelse - jeg må lige sikre mig at hun HAR skrevet i sagen. Søger jeg aktindsigt nu, så kan jeg risikere at hun endnu ikke har skrevet noget i sagen af betydning....

Og jo, man kan godt få lyst til at rykke teltpælene op, men omvendt, så vil jeg heller ikke finde mig i at skulle drives ud af min by fordi 'nogen' teer sig urimeligt.. Som en klog person sagde engang,, når man står i lort til halsen, så skal man aldrig bukke hovedet''....

- så jeg bliver og slås for min ret til at være syg, med oprejst pande.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 20:28   #34
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg tror at jeg nogenlunde kan svarer på dette.

Jeg har selv lige fået færdiggjort min resourseprofil, og jeg fik den udarbejdet hos en privat aktør, hvor jeg så bagefter skulle til den endelige samtale med min sagsbehandler.
I mellemtiden havde min resourseprofil været forbi en lægekonsulent som skrev hans vudering udfra de lægelige oplysninger der var fra de sygehuse og læger jeg har været hos (Selvom du har været hos nogle af de dygtigste læger, så er det ikke nok for kommunen, de bruger tit deres EGNE lægekonsulenter)

Så grunden til det er at de skal komme med deres vudering inden at det hele er godkendt.

Håber det var hjælp nok.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 21:58   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa, det kan jeg godt se en pointe i.....

Mon det KUN er når ressourceprofilen er endelig, at den ryger forbi lægekonsulenten??

Den skal vel ikke derind hver gang der opdateres....

For så kan det måske tyde på, at min sag alligevel er ved at blive samlet med henblik på en snarlig afslutning...det kan man i hvert fald håbe på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 20:13   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mini opdatering..

Jeg har i dag modtaget brev fra Task force, hvor de skriver de på et senere tidspunkt vil indkalde mig til samtale angående ressourceprofil, skrivning af ressourceprofil og derefter partsøring....
Det morsomme er jo, at jeg HAR været til det møde - så de aner som sædvanligt ikke hvad de laver, så nu har jeg vel pludselig TO sager, hahahaha....

Nej, men mit spørgsmål er - hvad er det nu partshøring er for noget, og hvad laver de dér?? Og hvad sker der så bagefter??......

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 21:38   #37
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Mini opdatering..

Jeg har i dag modtaget brev fra Task force, hvor de skriver de på et senere tidspunkt vil indkalde mig til samtale angående ressourceprofil, skrivning af ressourceprofil og derefter partsøring....
Det morsomme er jo, at jeg HAR været til det møde - så de aner som sædvanligt ikke hvad de laver, så nu har jeg vel pludselig TO sager, hahahaha....

Nej, men mit spørgsmål er - hvad er det nu partshøring er for noget, og hvad laver de dér?? Og hvad sker der så bagefter??......

Partshøring er at du får din resourceprofil til gennemlæsning for at du kan komme med indsigelser og tilføjelser... inden den bliver givet videre til visitationsteamet.

Visitationsteamet skal så videre godkende den, og gør de det... ja så er den på vej til pensionsnævnet for en afgørelse om førtidspension.

Noget tyder på, at vores sager står nogenlunde samme sted... min har lige været til partshøring hos mig, og ligger underskrevet hos min sagsbehandler fra i mandags... så jeg venter på hvad visitationsteamet dømmer... men hvis de har deres liv kært, blåstempler de den!

Sidst redigeret af Razmo; 24-03-2009 kl. 21:40.
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 21:41   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nåååå ja! Det er sådan det er........men skal jeg så med til den der partshøring (og tør jeg nu dét) eller er det noget der kører pr automatik??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 22:59   #39
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
helenekr, når rp skal partshøres, så får du den hjem til dig selv (sandsynligvis med posten) så du kan kigge den igennem og se om du er enig i det de har skrevet. Hvis du ikke er enig, så skal du skrive det.
Derefter skal sagsbeh. (eller hvem der nu skal lave din rp) se på dine kommentarer, og iflg. loven skal hun skrive hvorfor hun fastholder sin mening/påstand, hvis hun altså fastholder det.
Og det er der så nogen der glemmer, altså det der med at kommentere på borgerens kommentarer.
Men jeg mener, at det var Hejdien der på et tidspunkt skrev, at hvis sagsbeh. ikke kommenterer på borgerens kommentarer, så må det jo være fordi hun giver borgeren ret.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Partshøring er at du får din resourceprofil til gennemlæsning for at du kan komme med indsigelser og tilføjelser... inden den bliver givet videre til visitationsteamet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 23:55   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ooookay Trold, så forstår jeg det måske lidt bedre, for sagsbehandleren sagde nemlig hun ville skrive ressourceprofilen ind i sit program - hun har nemlig alle mine kommentarer (jeg lavede jo min egen ressourceprofil), og så vil hun, som du siger, sende den til mig til godkendelse via snail mail.....(post).
Og så er det nok dér den ryger ind hos lægekonsulenten......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor anbefaler lægekonsulenten, navngivne læger? gøjneren Lægekonsulenternes Rolle 75 08-08-2013 01:03
Hvorfor skal det være så svært at skifte bank.?? Enteneller Alt det andet 15 03-05-2012 13:55
Ressourceprofil - hvad skal jeg være obs på? Sivtop Dit og Dat 3 10-03-2010 16:16
Hvor længe skal man vente på lægekonsulenten?? Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-10-2008 21:33
skal man underskriv sin ressourceprofil ? jane At søge førtidspension 2 10-03-2008 11:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension