K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2009, 16:13   #21
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
he he ja det er nok bare mig der ikke kan forklare det pædagogisk korrekt....

Hvis man får at vide at man er indstillet efter § 18 evt med anmodning om et afslag...så betyder det bare at sagen er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....og at de anbefaler at der bliver givet et afslag på pensionen..



Ja man bruger altid § 17 til at søge med og hvis de mener at sagen skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...så gør de det efter § 18...

Hmmm jeg tror ikke jeg kan forklare det bedre...måske nogle andre vil give det et forsøg...
Tror jeg har fattet det nu ... men herregud, vi er jo ikke jurister, og vi kan jo se at ikke engang kommunerne magter at hitte rundt i det, så hvordan dælen skulle vi kunne

Lad os sende et brev til kammeradvokaten og spørge ham, og gå ud fra at vores antagelse er korrekt, og så gå til vores kommune og sige at han har sagt god for det, så vi kan få vores vilje igennem... han skal nok sige sandheden, så han ikke kommer til at side med bajmanden i sidste ende aligevel, det er jo set på det seneste, men måske når vi at gennemføre vores FP'er inden på ulovligt grundlag

Hvis man kan tillade sig at vildlede folketinget, må man vel også kunne tillade sig at vildlede kommunen?

Razmo den naive.

Sidst redigeret af Razmo; 27-04-2009 kl. 16:16.
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:36   #22
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jamen hvis den er søgt på det forliggende...ja så skal sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension....med det samme...og der har de så 3 måneder til at afgøre det...og det eneste de kan fortage sig er at lave din ressourceprofil færdig...
Ifølge denne, som Hejdien har smidt i en anden tråd, har de IKKE ENGANG 3 mdr.
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...rundlag&page=3
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:39   #23
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jamen hvis den er søgt på det forliggende...ja så skal sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension....med det samme...og der har de så 3 måneder til at afgøre det...og det eneste de kan fortage sig er at lave din ressourceprofil færdig...

Men selve sagen skal overgå med det samme til behandling efter reglerne om førtidspension....dette skal ikke vente til din ressourceprofil er færdig...

Hvilket du kan se af følgende afgørelse...



Kilde: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...rundlag&page=3

Så de følger ikke loven i dit tilfælde Maj-Britt

Dette bør du gøre dem opmærksom på....helst skriftligt...og helst til borgmesteren og kommunalbestyrelsen...

Der ligger adskillige anke afgørelser på dette...og her er en af dem...



Kilde: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...gende+grundlag
Jeg fik af vide af sagsbehandler, da jeg søgte §17 at nu havde hun 3 mdr. til at færdiggøre min RP og jeg nok ikke pustede hende i nakken, hvilket hun jo havde ret i.

Når den så er færdig, nu, så skal den til pensionsnævnet, der tager stilling samme dag og hun meddeler mig så resultatet.

Ja, jeg er klar på at de tager lidt let på loven, men det må så fremføres, når jeg smider 100 klager afgang.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:44   #24
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Jeg fik af vide af sagsbehandler, da jeg søgte §17 at nu havde hun 3 mdr. til at færdiggøre min RP og jeg nok ikke pustede hende i nakken, hvilket hun jo havde ret i.

Når den så er færdig, nu, så skal den til pensionsnævnet, der tager stilling samme dag og hun meddeler mig så resultatet.

Ja, jeg er klar på at de tager lidt let på loven, men det må så fremføres, når jeg smider 100 klager afgang.
Hun havde ikke 3 mdr. til kun at få din RP færdig... hun havde 3 mdr. til at få RP færdig, få lægekonsulent til at sige god for sagen, få den afleveret til pensionsnævnet, og de taget stilling...

fra den dato din sagsbehandler sagde at hun havde 3 måneder, burde du også have fået det på skrift... hvis du spørger mig, er du berettiget FP fra efter de 3 måneder, hvis din FP går igennem, og så skal du have udbetalt FP fra den dato efter de 3 mdr... med tilbagevirkende kraft... det står i loven!
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:46   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Ifølge denne, som Hejdien har smidt i en anden tråd, har de IKKE ENGANG 3 mdr.
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...rundlag&page=3
Den som hejdien har smidt her....har jeg selv fundet til hende...

Den omhandler om kommunen skal lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension med det samme eller om de kan vente i 3 uger imens de laver noget ved sagen...

De har stadig 3 måneder til at træffe en afgørelse....

De 3 måneder gælder for når sagen overgår til behandling af førtidspension...og da kommunen jo SKAL lade den overgå med det samme i umiddelbart tilslutning til anmodningen....ja så betyder det at de har 3 måneder fra du søger af...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:49   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Hun havde ikke 3 mdr. til kun at få din RP færdig... hun havde 3 mdr. til at få RP færdig, få lægekonsulent til at sige god for sagen, få den afleveret til pensionsnævnet, og de taget stilling...

fra den dato din sagsbehandler sagde at hun havde 3 måneder, burde du også have fået det på skrift... hvis du spørger mig, er du berettiget FP fra efter de 3 måneder, hvis din FP går igennem, og så skal du have udbetalt FP fra den dato efter de 3 mdr... med tilbagevirkende kraft... det står i loven!
Helt korrekt razmo...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kan vi stille op ? Birkes-musen Politik og Samfund 8 02-01-2012 11:14
Hvad skal jeg stille op? Bertha65 Alt det andet 34 13-04-2011 20:27
Stille protest fra Svendborgensere buster Politik og Samfund 4 21-03-2011 10:49
Min Sag står Stille Kimmo89 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 10-03-2009 22:34
Faldt af hesten i 2000 - venter stadig på pension zuza Politik og Samfund 1 20-02-2008 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension