K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2013, 00:40   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Mik...direkte fra aftale teksten

Citat:
Mulighed for at sige nej til lægebehandling – uden at miste sin forsørgelse

Den enkelte borger skal bidrage til egen helbredelse, så borgeren hurtigst muligt kan vende tilbage til arbejde.
Men samtidig er der ingen borgere, der skal tvinges til at deltage i en behandling, som de ikke ønsker.
Det er i den forbindelse vigtig at sikre, at der gøres en indsats for at finde en anden behandlingsmulighed, når borgeren ikke ønsker at deltage i den lægebehandling, som borgeren er blevet tilbudt.

Den enkelte borger får derfor ret til at få forelagt sin sag for en klinisk funktion i regionen i de særlige tilfælde, hvor manglende deltagelse i lægebehandling fører til, at kommunen overvejer at stoppe sygedagpengene eller beslutter ikke at tilkende fleksjob eller førtidspension. Klinisk funktion skal så vidt muligt foreslå alternativ behandling. Hvis borgeren ikke ønsker denne behandling, bortfalder kravet om at deltage i lægebehandlingen.

Initiativet sker som en som to-årigt forsøg, og initiativet evalueres med henblik på en vurdering af, om det bør permanentgøres.
Citat:
Bilag 3. Mulighed for at afvise lægebehandling uden ydelseskonsekvenser (2-årigt forsøg)
Kilde: http://bm.dk/~/media/BEM/Files/Dokum...nge%20pdf.ashx

Så det er kun et 2 årigt forsøg...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 00:45   #12
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af leba Se meddelelser
Eller læser jeg forkert ? , hmm og gælder det kun for folk der kommer eller p.t er på sygedagpenge, så tager jeg lige armene ned igen, havde håbet på at jeg kunne gå fra zero indtægt til kontanthjælpslignende indtægt ��.
MÅSKE bliver det som med fleksreformen.. Da den kom til i jan 2013, flyttede man jo fleksjobbere fra kontanthjælp til kontanthjælpsSATS uden gensidig forsørgerpligt.. Så måske ??? For dem var det jo en slags "med tilbagevirkende kraft"

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Mik...direkte fra aftale teksten



Så det er kun et 2 årigt forsøg...
Den havde jeg overset.. Hmm.. Men gælder det ikke kun punktet omkring at sige nej til behandling at det er et 2 årigt forsøg ????

Sidst redigeret af mik16; 19-12-2013 kl. 00:48.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 01:11   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jow som jeg ser det...så er det kun selve det at kunne sige nej til behandling som er et 2 årigt forsøg....

Men hele reformen skal revurderes efter to år ligeledes...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 02:32   #14
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Aftale om sygedagpengereform er faldet på plads

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/12/18/214329.htm
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 05:28   #15
Bipolar
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2013
Alder: 46
Indlæg: 32
Styrke: 11
Bipolar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Betyder det så at man kan komme tilbage på sygedagpenge hvis man ikke er rask nok til at blive sendt i arbejde/flex job? Jeg mistede mine dagpenge tidligere på året og er i et ressourceforløb det næste år uden at være klar til arbejdsprøvning.
Bipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 08:57   #16
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bipolar Se meddelelser
Betyder det så at man kan komme tilbage på sygedagpenge hvis man ikke er rask nok til at blive sendt i arbejde/flex job? Jeg mistede mine dagpenge tidligere på året og er i et ressourceforløb det næste år uden at være klar til arbejdsprøvning.
Jeg stiller mig selv det samme spørgsmål. Det fremgår nemlig ingen steder
Jeg har selv været uden ydelse siden 1. marts 2013 og er i gang med afklaring på min arbejdsevne.
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 09:02   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror vi er mange der håber det også gælder for dem der er på ægteskabs forsøgelse men jeg tvivler, når der skal punges ud er det aldrig med tilbagevirkende kraft kun når vi skal betale.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 09:25   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En forventet besparelse på 385 mio - lidt uhyggeligt men klart en omfordeling af ordningen
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 10:08   #19
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Er også på ægtefælleforsørgelse siden 01.07.13... Er kategoriseret som "ikke-jobparat"...

Afventer også om det er med "tilbagevirkende kraft"...

Gad vide hvad der sker med de igangværende sager i ankestyrelsen hvor man håber på en forlængelse af sygedagpenge på 37 uger..?

ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 10:37   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der bliver desværre rigtig mange, der mister deres ydelse, efter kun 5mdr.

De færreste, eller få er afklaret på dette tidspunkt, hvor arbejdsevnen er truet.

En skanning, gives først efter 4mrd. uændret smerte, for evt diskusprolaps, medmindre der er tale om traumekald.

Når der er tale om bindevævslidelser oa, der er rimmelige alvorlige, tager udredning, langt længere tid at udrede, men disse er ikke undtaget, samt at diagnosen ikke er afklaret efter 5mrd.

Enlige, går fra løn 25.000-45.000kr, til kontanthjælpssats, efter 5mdr. 10.500-6.500, alt efter alder.

Hvordan kan de ændre boligudgifter oa, på under 5 mdr, og uden at de er afklaret?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension