K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2009, 23:36   #1
hup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
hup er ny på vejen
20 år på vej på fp

Jeg er ved at komme i gennem systemet for at søge fp

Jeg vil gerne høre jeres mening om mine udsigter

Jeg har asperger(http://www.aspergerdk.org/)
Så har jeg scheuermann

Jeg er lige startet på arbejds-prøvning tirsdag 1 december
Jeg skal arbejde 4 timer mandag-tirsdag-torsdag-fredag i petworld

Mine rygproblemer har gjort jeg er gået hjem med store rygsmerter de dage jeg har været der
Jeg har taget panodil for det torsdag og i dag lørdag

Hvor længe skal jeg være i arbejds-prøvning før jeg kan søge fp?
For fik at vide fra jobcenteret minimum 3 måneder, men det kan da ikke passe jeg skal gå hjem med store smerter hverdag i så langtid?

Når jeg kan søge fp bliver det efter paragraf 18
hup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 00:50   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Din overskrift er "20 år på vej på fp"
Betyder det at du er 20 år, eller at du i 20 år har været på vej til fp?

Vi har før set menensker der har kæmpet mod/med systemet i 20+år, men jeg hælder mest til at du er 20 år.

Du skriver:


Citat:
Oprindeligt indsendt af hup Se meddelelser

Mine rygproblemer har gjort jeg er gået hjem med store rygsmerter de dage jeg har været der
Jeg har taget panodil for det torsdag og i dag lørdag
Jeg var ca. 20 år da mine rygproblemer startede, og 22 da jeg fik en diagnose, og jeg var ved at gå helt op i limningen da min læge sagde, at det nok var noget jeg måtte lære at leve med, min første tanke var, at "det ka' man s'g* da ikke".
Den gang tog jeg også panodil.

Senere fik jeg Ibumetin.

Nu er jeg 45 og tager nogle smertestillende der hedder Dolol og er et syntetisk morfinprodukt.

Jeg har nu fundet ud af at leve med mine smerter, så godt som man nu kan, og til trods for, at smerterne har udviklet sig en del med tiden.

Set i bakspejlet kan jeg se, at de smerter jeg havde dengang, og som kunne klares med panodil, var det rene vand ved siden af det jeg har nu.

Og jeg nærmer mig vistnok en fp.


Jeg er godt klar over, at det nok ikke er det svar du forventer, men jeg har en fornemmelse af, at du vil blive skuffet hvis du satser på en fp, har du overvejet at satse på flex-job?

Men uanset hvad, når du er i arb.prøvning er det vigtigt at du skriver dagbog (øverst på siden klikker du på "nyttige links", så kan du finde en udgave af en dagbog til inspiration), det er din dokumentation for hvordan du fungerer, eller not, under arbejdsprøvningen.

Og så er det vigtigt at du har din læge med på sidelinien.

Har du været hos nogle speciallæger? Og hvad siger de (hvis du har)?

Hvor sidder din scheuermann, er den højt- eller lavtsiddende?

Sidst redigeret af Trold; 06-12-2009 kl. 00:52. Årsag: Glemte noget.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 01:18   #3
hup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
hup er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Din overskrift er "20 år på vej på fp"
Betyder det at du er 20 år, eller at du i 20 år har været på vej til fp?

Vi har før set menensker der har kæmpet mod/med systemet i 20+år, men jeg hælder mest til at du er 20 år.

Du skriver:




Jeg var ca. 20 år da mine rygproblemer startede, og 22 da jeg fik en diagnose, og jeg var ved at gå helt op i limningen da min læge sagde, at det nok var noget jeg måtte lære at leve med, min første tanke var, at "det ka' man s'g* da ikke".
Den gang tog jeg også panodil.

Senere fik jeg Ibumetin.

Nu er jeg 45 og tager nogle smertestillende der hedder Dolol og er et syntetisk morfinprodukt.

Jeg har nu fundet ud af at leve med mine smerter, så godt som man nu kan, og til trods for, at smerterne har udviklet sig en del med tiden.

Set i bakspejlet kan jeg se, at de smerter jeg havde dengang, og som kunne klares med panodil, var det rene vand ved siden af det jeg har nu.

Og jeg nærmer mig vistnok en fp.


Jeg er godt klar over, at det nok ikke er det svar du forventer, men jeg har en fornemmelse af, at du vil blive skuffet hvis du satser på en fp, har du overvejet at satse på flex-job?

Men uanset hvad, når du er i arb.prøvning er det vigtigt at du skriver dagbog (øverst på siden klikker du på "nyttige links", så kan du finde en udgave af en dagbog til inspiration), det er din dokumentation for hvordan du fungerer, eller not, under arbejdsprøvningen.

Og så er det vigtigt at du har din læge med på sidelinien.

Har du været hos nogle speciallæger? Og hvad siger de (hvis du har)?

Hvor sidder din scheuermann, er den højt- eller lavtsiddende?

Ja jeg er 20 år
Jeg har fået læge papir på jeg har en scheuermann men det er vist 2 år siden så kan ikke huske det hele
Min scheuermann sidder vist nok ved lenden

Jeg har også overvejet flexjob
Prøver at søge en jp først, vis jeg så kan holde til job bliver det skånejob
hup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 09:27   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
scheuermann tror jeg ikke på du får en FP på. slet ikke når du kun er 20 år.
du går vil til en masse rygtræning?
har selv Skoliose og ryg problemer, men træning hjælper
Asperger kender jeg ikke så meget til.
men hvad siger dine læger og en arbejds-prøvning er måske slet ikke nok.
hvis din læge ikke skriver ubetydelig arbejdsevne i alle fag.
hvad siger din sagsbehandler, for en paragraf 18 er hvor kommunen indstiller dig til pension.
det er meget svært og få FP og det er alså ikke lykken.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 09:49   #5
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hup Se meddelelser
Jeg er ved at komme i gennem systemet for at søge fp

Jeg vil gerne høre jeres mening om mine udsigter

Jeg har asperger(http://www.aspergerdk.org/)
Så har jeg scheuermann

Jeg er lige startet på arbejds-prøvning tirsdag 1 december
Jeg skal arbejde 4 timer mandag-tirsdag-torsdag-fredag i petworld

Mine rygproblemer har gjort jeg er gået hjem med store rygsmerter de dage jeg har været der
Jeg har taget panodil for det torsdag og i dag lørdag

Hvor længe skal jeg være i arbejds-prøvning før jeg kan søge fp?
For fik at vide fra jobcenteret minimum 3 måneder, men det kan da ikke passe jeg skal gå hjem med store smerter hverdag i så langtid?

Når jeg kan søge fp bliver det efter paragraf 18
kære du.. der er lang ved til pension. forsøg du hellere at søge flexjob.. har også dårlig ryg og går til træning og det hjælper. snak med din læge om at komme til fys så laver de et program til dig.. lykken er ikk fp... rart at komme lidt ud blandt andre menneskerHeld og lykke
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 11:31   #6
hup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
hup er ny på vejen
Jeg kender godt fp er ikke løkken
Problemet er bare jeg ikke har det særlig godt

Jeg har snakket med kommunen om paragraf 18
Jeg skulle i 1 arbejds-prøvning før jeg kunne søge

Nej jeg laver faktisk ingen øvelser
Har ikke snakket yderligere med min læge
hup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 11:36   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hup Se meddelelser
Min scheuermann sidder vist nok ved lenden
Så vidt jeg ved giver en scheuermann i lænden flere smerter end en scheuermann i brystrygdelen, så jeg er ikke spor i tvivl om at du har ondt, men som de andre også skriver, så er du nok langt fra en fp, desværre.

Dernæst vil jeg lige påpege, at det er altså ikke alle rygproblemer der kan fjernes, endsige bedres, med træning, men vi kan nemt blive enige om, at det er vigtigt at holde sig igang og røre sig, så rygmuskulaturen ikke bliver alt for "slap".

Hvad siger/skriver lægerne?
Uanset om du skal have flex eller fp så er det vigtigt at du har jævnlig kontakt med din læge, da du ellers nemt kan få skudt i skoene, at dine rygsmerter ikke kan være særligt alvorlige når du ikke render til læge med jævnlige mellemrum.

Når vi ikke stryger dig med hårene er det ikke fordi vi vil dig ondt ell.l., men vi slås selv (eller har sloges) med systemet så vi ved hvordan tingene fungerer.

Jeg kan se at jeg har skrevet samtidig med dig.
Når du ikke allerede har snakket med din læge så synes jeg du skal se at komme igang, det kan jo også være du skal have en anden slags smertestillende.

Sidst redigeret af Trold; 06-12-2009 kl. 11:38. Årsag: Tilføjelse
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 11:40   #8
hup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
hup er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Så vidt jeg ved giver en scheuermann i lænden flere smerter end en scheuermann i brystrygdelen, så jeg er ikke spor i tvivl om at du har ondt, men som de andre også skriver, så er du nok langt fra en fp, desværre.

Dernæst vil jeg lige påpege, at det er altså ikke alle rygproblemer der kan fjernes, endsige bedres, med træning, men vi kan nemt blive enige om, at det er vigtigt at holde sig igang og røre sig, så rygmuskulaturen ikke bliver alt for "slap".

Hvad siger/skriver lægerne?
Uanset om du skal have flex eller fp så er det vigtigt at du har jævnlig kontakt med din læge, da du ellers nemt kan få skudt i skoene, at dine rygsmerter ikke kan være særligt alvorlige når du ikke render til læge med jævnlige mellemrum.

Når vi ikke stryger dig med hårene er det ikke fordi vi vil dig ondt ell.l., men vi slås selv (eller har sloges) med systemet så vi ved hvordan tingene fungerer.

Jeg kan se at jeg har skrevet samtidig med dig.
Når du ikke allerede har snakket med din læge så synes jeg du skal se at komme igang, det kan jo også være du skal have en anden slags smertestillende.


Jeg ved godt systemet er hårdt at kæmpe med

Jeg ville bare gerne have et sted hvor jeg kunne snakke om min sag
hup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 11:41   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
MTVRV1:
Du skal/MÅ ikke undervurdere en lavtsiddende Scheuermann. Den er yderest smertefuld, tåler ingen belastning. Giver store smerter fordi fjerderen er væk.
Den er derfor ikke sammenligenlig, men den typiske udgave i brystdel, som oftest ingen problemer giver.
Derimod er Den lavtsiddende og midt siddende ofte varigt ryginvaliderne.

Så HUP:
Din samlede situation giver pension eller fleksjob. Desværre er din udgave af Scheuermann den værste. Det ved du selvsagt udemærkedet selv. Forhåbentlig har du en dygtig Læge til at støtte dig. Du får jo heller ikke smertestillende medicin for din anden diagnose.
Men, kan du finde en træning, som du kan tåle, får du et bedre liv.
Jeg har prøvet stort set alt, og tåler kun statisk træning, dvs træning, uden bevægelse. I mit tilfælde Ridetræning, som udøves HVER DAG. Elleres giver det ikke nok muskelmasse.
Det dyrkes efter dagsniveau. Desværre har jeg også selv fået en bindevævslidelse i rygsøjle og diskusprolaps i lænd, hvorfor jeg ofte bare blive transpoteret af hesten, men det giver stadig stort udbytte.
Men i 20år, har jeg kunne arbejde, fuldtidsjob, ekstra arbejde, og dyrket konkurrance sprot på distrektsplan. Med få problemer, fordi min muskelstyrke var stor i ryg.
Men det kræver træning minimum 5-6 dage ugentlig.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 11:42   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hup Se meddelelser
Jeg kender godt fp er ikke løkken
Problemet er bare jeg ikke har det særlig godt

Jeg har snakket med kommunen om paragraf 18
Jeg skulle i 1 arbejds-prøvning før jeg kunne søge

Nej jeg laver faktisk ingen øvelser
Har ikke snakket yderligere med min læge
Synes du skulle ringe til din læge og bestille en tid. snakke med ham omkring dine problemer.
du skal jo have en masse papir fra lægerne hvis du skal søge flex eller pension. de skal være opdateret
har selv brugt min læge rigtig meget og været en stor støtte.
har været syg siden 2002. De sidste 3 år rigtig slemme
pension er den sidste udvej og har først i juni 2009 taget den beslutning om pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension