K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2012, 11:24   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
revalidering sygemeldt og udmeldt

Dette handler om min søn på 20 år.

han har fået noget revalidering til at dække udgifter til kørsel.

der har været en plan for uddannelse, mentor støtte osv. intet har fungeret.

nu er han sygemeldt og er tildelt revalidering fra d. 1.04.12 , men så er det jeg tænker.. den er tildelt med ordlyden af at det er en uddannelsesplan på TEC i hvidovre.. og at han skal følge planen osv.. men han er jo sygemeldt..

og desværre også udmeldt fra skolen pga fravær. og frameldt su og su lån.

så er der nogen som ved om det er en ulovlig handling fra kommunen af?

han står til 0 kr i indtægt nu til d. første.. og kan ikke betale sine regninger, hvilke han i forvejen var bagud med pga medicinkøb og ikke udbetalt medicinhjælp som lovet..

det er f... flot at en ung psykisk syg med ADHD og misbrug m.m. skal ende op med at blive hjemløs når han er tildelt mentor støtte på skolen, mentor støtte fra jobcenter til hjælp til økonomi, møde frem på skole, strukturere hverdagen... intet er sket af den slags..

jeg brygger selvfølgelig på en klage over forløb og forbereder ansøgninger på enkeltydelser..

men kom til at tænke på, om den revaliderings plan, med sygemelding er gangbar for kommunen nu han er afmeldt skole og su!?

Han har desværre en totalt håbløs sagsbehandler som ikke ville lytte til vores fortællinger om økonomi.. men sagde han var den type som ikke tog problemerne på forskud og ventede til det opstod... hm.. det var jo ligesom opstået og nu forværret..

det er lidt kort fortalt og lidt rodet.. vil ikke fortælle for meget privat om min søn.. af hensyn til ham.. men håber I alligevel har et par kloge ord til os.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 13:06   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Han skal ikke have udbetalt revalidering fra 1/4.
De penge blev bevilget til kørsel til uddannelsen, så når han er blevet meldt ud af studiet kan han ikke være berettiget til pengene.
Hvad er det du spørger om er en ulovlig handling fra kommunens side?
Hvis revalideringen først er gået igennem efter han blev meldt ud af studiet vil jeg tro det simpelthen er fordi dem der sidder med revalideringssagen ikke har fået at vide at han er meldt ud af studiet.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 14:00   #3
soc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2012
Lokation: Favrskov kommune
Indlæg: 6
Styrke: 0
soc er ny på vejen
Jeg vil foreslå at du og din søn beder om et møde med sagsbehandleren gerne inden 1/4 (det er måske lidt svært men prøv) Der skal jo en løsning på din søns økonomi, jeg har lidt svært ved at være mere konkret ud fra disse få oplysninger, men du må gerne kontakt mig privat for mere hjælp.

Hvis I ikke allerede har parts og aktindsigt kan
din søn give dig partsindsigt (forvaltningsloven § 8)
hvilket giver dig bedre muligheder for at hjælpe ham.
Jeg ville også bede om aktindsigt. (det er samme lov § 9) især i forhold til klage over sagsgangen.
soc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 17:22   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis han har skrevet under på planen har han selv godkendt den, og har han det er der altså ikke så meget at komme efter, lige hvad det angå.

Man kan naturligvis godt forsøge at hænge den op på manglende/dårlig mentor, men det kræver jo at I kan bevise det.

Man kan sagtens overgå til reva som sygemeldt, end sige det gør de fleste faktisk, ved at gå fra sygedagpenge til reva, uden en læge direkte har raskmeldt, der er en grund til at reva er det samme som at borgeren raskmelder sig selv.

At din dreng ikke kan styre sin økonomi er jo i bund og grund ikke systemets skyld, som du ved kan de ikke bare hive en kanin op af hatten og betale, og jeg vil blive MEGET overrasket hvis de betaler pga dårligt fungerende mentor (hvor I, som allerede skrevet, jo skal bevise at mentor ikke har gjort det mentor er der efter)

Det er ikke fordi jeg ikke har forståelse for din søn, jeg er selv ADHD´er, men Søde Hulda systemet er jo (som du ved *ss*) uden følelser.

Men sys nu alligevel I skal klage, jeg tror bare ikke i får det vilde ud af det, men det kan jo være det ændre noget i fremtiden, om ikke andet
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skla man være sygemeldt får at få revalidering LINGLING Alt det andet 21 01-10-2013 14:50
Syg som sygemeldt henry0401 Din historie 5 15-07-2013 14:01
Revalidering-sygemeldt Halløj Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-03-2013 17:30
Sygemeldt pga. dårlig ryg / revalidering Bobsy1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 29-02-2012 12:04
Sygemeldt Tullee Alt det andet 8 10-12-2010 22:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension