K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2009, 23:22   #11
Tisama
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
Tisama er ny på vejen
Ja, det vil jeg godt tro Tanja ........ det vil jeg som også gøre :-)

Du skriver "ægtefælleforsørgelse" ..... men der er det jo så, at jeg tror,
at det er det samme beregningsgundlag, om man er gift eller sammenlevende :-)

Sidst redigeret af Stezu; 09-11-2009 kl. 00:10. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Tisama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:35   #12
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Når det drejer sig om kontanthjælp er det ikke det samme om man er gift eller bare samlevende.

Er man ikke gift, kommer man ikke under ægtefælleforsørgelse.

Jeg ville ikke blive gift før sagen var afgjort, hvis jeg var jer. Man ved aldrig, hvor det hele ender henne.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:39   #13
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tisama Se meddelelser
Hejsa ...... jeg er ny her.

Jeg er så heldig/lykkelig, min kæreste har spurgt, om jeg vil gifte mig med ham.
Samtidig står jeg i den situation, at jeg inden længe nok skal søge, om førtidspension gennem kommunen. Kan det, at vi bliver gift mon have en negativ effekt på en evt. godkendelse af pension? ... jeg ved godt, at pensionen bliver beregnet ud fra, hvor meget min kæreste og jeg har af samlet indtægt, men jeg tænker effekt på godkendelsen, så det kan ende med et afslag, og man evt. vil, at min kæreste skal forsørge mig ..... ja, ved godt,
at det måske er lidt langt ude, men synes efterhånden ikke, at man kan føle
sig sikker på noget i denne her situation.

Mvh Tisama

Hej

I følge loven har ægtefæller gensidigt forsørgerpligt og det vil sige at kommunerne kan trække førtidspensions sagen i langdrag, men selvfølgeligt aldrig officielt da det er ulovligt.

Hvis din mand ikke er på en overførselsindkomst, så håb på at du er i en kommune der ikke behandler mennesker dårligt.

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:40   #14
Tisama
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
Tisama er ny på vejen
Hvordan er reglerne forskellige? sammenlevende eller gift ..... ift kontanthjælp?
........... kan man få kontanthjælp, hvis ikke man er gift ..... og ryger det, hvis
man er gift??

Så du vil foreslå mig/os, at vente til sagen er afgjort? :-)

Sidst redigeret af Stezu; 09-11-2009 kl. 00:11. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Tisama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:45   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tisama jeg ville helt sikkert ikke blive gift før end sagen var afgjort
men tillykke med frieriet det er da dejligt og man har jo lov at drømme


Det der er i det er at når du nu er på ledighedsydelse så er der mange kommuner der ynder at sige til dig at hvis du søger pension og får afslag så tager vi din ledighedsydelse , det kan de så bare ikke men det har ikke før stoppet nogen , min kommune siger det samme når jeg så går dem på klingen så viser det sig at det de truer mig med er at rådigheds vudere mig efter de regler der findes i fleksloven og det er der jo ikke nogen fare i enten kan jeg varetage et fleksjob eller også kan jeg ikke ...

MEN igen .. hvis kommunen nu vælger lige dig ud til at lave en prøve sag og se om ikke de kan spare lidt på ledighedsydelsen så er du lidt på den indtil der falder en afgørelse også selv om du har ret ...

Så alene for at være på den sikker side ville jeg vente til den pension er hjemme eller til i finder ud af at du fortsat skal være flekser ...
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:45   #16
Tisama
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
Tisama er ny på vejen
Hej Havedammen :-)

Jeg tør ikke kun håbe .... jeg må føle mig sikker, ellers må vi vente :-)
..... det er sgu da også fandens.

Tisama

Tak Hejdien :-)

Sidst redigeret af Stezu; 09-11-2009 kl. 00:11. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
Tisama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:51   #17
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Når man er samlevende og på kontanthjælp, skal samleverens indtægt
ikke medregnes.

Er du derimod gift, skal ægtefællens indtægt med i vurderingen, og mange
kan så ikke få kontanthjælp ( kontanthjælpsloftet)

Der er i begge situationer regler for, hvor meget man må eje.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:52   #18
Tisama
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
Tisama er ny på vejen
Tak Tanja :-)
Tisama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 00:02   #19
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hejdien, har flere års erfaring her på K10 og kender derfor til
mange sager.

Jeg kender flere som har fået førtidspension, og som forinden var på
ledighedsydelse, og der har ikke været problemer, desuden sagde min
sagsbehandler, at hvis ikke jeg fik førtidspension, så ville jeg fortsat
modtage ledighedsydelse.

Vi skriver alle udfra vores erfaringer, og derfor kan vi også give forskellige
svar.

Jeg håber det bedste for dig.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 02:15   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tanja jeg er helt enig med dig i at de ikke kan tage ledighedsydelsen hvis man får afslag på pension , jeg er så enig at jeg har skrevet til min sagsbehandler der fortalte mig at det gjorde man hvis jeg fik afslag og det var både hvis hun indstillede eller jeg selv søgte...

Og ud fra det udtaler jeg mig jeg er 100 på at du har ret og at jeg har ret de har ikke ret til at røre ledighedsydelsen fordi man får afslag på pension .. men på et eller andet tidspunkt kommer der en prøve sag på den , jeg har bare ikke lyst til at blive den prøvesag og syntes bestemt heller ikke at Tisama skal løbe risikoen ...

Hun har trods alt meget mere at miste end jeg hvis hun har giftet sig og de vælger at prøve med hende end jeg har , og ja jeg har besluttet mig for at søge pension hvis ikke kommunen indstiller mig selv ...

Og så skal jeg gerne se hvad der sker der .. indtil da kan du se på det som sagsbehandler skrev til mig efter at have fortalt mig at jeg mistede min ledighedsydelse ...




Du sagde til mig at
Søger jeg ftp eller indstiller kommunen mig vil jeg miste min ledighedsydelse ved afslag (jeg er ikke enig i dette og beder om lovgivning hvoraf det fremgår)


Hun svarede efter lang tid ...


Hvorvidt du vil være berettiget til ledighedsydelse ved evt. afslag på førtidspension rejst af dig eller af kommunen - det vil altid komme an på en vurdering i forhold til din situation ved evt. afslag på førtidspension (jeg har drøftet din sag med teamleder Helle G. Jensen her i afdelingen).
Så jeg nævner igen - at du kan risikere, at miste ledighedsydelsen ved afslag på førtidspension.


og så henviser hun så bare til den alm lovgivning mht fleks ...

Alle kan selv om hvordan de gør tingene , jeg skriver til Tisama at jeg IKKE ville gifte mig før efter tilkendelse af en pension , jeg tvivler ikke på (ret meget) at man ville få medhold i en sag hvor man blev frataget sin ledighedsydelse ud fra at man ikke kunne få pension (for kan man ikke det er det jo fordi man fortsat kan være flekser) men desværre er der så mange hovdet under armen beslutninger i disse dage at jeg ville være rigtig ked af at skulle se at der blev lavet en prøve sag på en der var gift ..

Så ville det trods alt være bedre ikke at være gift så man kan få kontanthjælp, men lad os nu se hvilke kommune der tør spille først ud , jeg regner med at jeg enten indstilles eller søger selv i starten af det nye år ...

og så kan vi jo se om det bliver min sagsbehandler der er så negativ over at jeg ikke makker ret der kommer til at køre den første sag med fratagelse af ledighedsydelse pga afslag på pension ....

Men i sidste ende er det klart op til dig Tisama om du vil gifte dig , nogen ville sige jo gør det andre vil heller værre safe than sorry, men kun du kan træffe den beslutning
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Negativ behandling fra jobcenter FOB Alt det andet 16 10-02-2013 00:44
giftemål rose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 05-10-2012 21:49
Positiv/negativ indstilling til FP jasch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 31-01-2012 21:27
Negativ hobby4me Alt det andet 4 23-10-2010 12:09
Ftp med tilbagevirkende effekt ?? maltheboy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 27-09-2009 20:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension