K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2016, 20:04   #61
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Ja fordi det er jo det eneste man kan søge efter boliger i dk, folk må altså også tage noget ansvar selv.
Jeg tillod mig at se det som en relevant kilde, når nu regeringen selv henviste til den, i forbindelse med kontanthjælpsloftet.
Og på siden kan man læse at:
"På DanmarkBolig.dk finder du en samlet oversigt over alle almene lejeboliger i Danmark. "

Så dem der ikke er på siden, er boliger med privat udlejer. Og dem har jeg af gode grunde, ikke lige et overblik over
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:04   #62
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Så du mener at staten skal løse alle udfordringer?
Nej, der er opgaver som staten ikke kan løse. Nogen er så langt uden for rækkevidde, at det ikke lader sig gøre. De skal puttes.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:05   #63
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg tillod mig at se det som en relevant kilde, når nu regeringen selv henviste til den, i forbindelse med kontanthjælpsloftet.
Og på siden kan man læse at:
"På DanmarkBolig.dk finder du en samlet oversigt over alle almene lejeboliger i Danmark. "

Så dem der ikke er på siden, er boliger med privat udlejer. Og dem har jeg af gode grunde, ikke lige et overblik over
Nej, men siger jo også bare at der er andre muligheder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Nej, der er opgaver som staten ikke kan løse. Nogen er så langt uden for rækkevidde, at det ikke lader sig gøre. De skal puttes.
Velkommen til ignorer.
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:08   #64
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Nej, men siger jo også bare at der er andre muligheder.
Men ikke nok, ift det behov der er

Men hvad synes du om mit alternativ til topskattelettelser?
Indsats til at få flere væk fra kontanthjælp, ved at se på hvad der gør, at folk ikke er i arbejde?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:16   #65
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men ikke nok, ift det behov der er

Men hvad synes du om mit alternativ til topskattelettelser?
Indsats til at få flere væk fra kontanthjælp, ved at se på hvad der gør, at folk ikke er i arbejde?
Omkring antallet af boliger bliver vi ikke enige
Sådan en indsats vil være en god ting, men jeg tænker nok at der skal noget andet til end det du foreslår. Kontanthjælpen er for høj så det ikke kan betale sig at arbejde, så en reduktion heraf vil give et incitament til at tage et job og besparelsen kan bruges på at lette topskatten.
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:26   #66
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu skriver du at det er faktuelt forkert at der er massere af penge i dk...

Ja men jeg skrev jo at det kommer an på prioteringer...altså både de prioteringer man har lavet og dem man vil lave...

Der er så utrolig man steder i samfundet hvor man kan spare eller undlade at lade pengene sive ud...

Om det er fejlslagene offentlige projekter ala Amanda, politiets it system, toge der ikke kan kører, droner som ikke kan flyve, at en vandmelon skal koste næsten 100 kr pga offentlig udbud osv osv osv....ja du kan sikkert selv finde mange flere...

Projekter i det offentlige som der absolut ingen tilsyn er med osv osv..

Nu har jeg med vilje lagt vægten på sager som liberale selv kan synes om...

Så er der diverse enormt dyre krige....skattepenge som direkte fosser ud af systemet og landet...osv osv osv...

Så det er rigtigt hvad jeg skriver..-der er massere af penge hvis man gad priotere på anden vis...

Bekoste cigaretter, ferier osv til mennesker der er syge og handicappet...det er luksus skriver du og ikke noget du/samfundet skal bekoste...

Lige netop der...der taber du de fleste...og det gør lige netop det jeg skrev....til ingen verdens nytte at debattere med folk der er så smålige....og tænker på de helt små ting inden de tænker på de lidt større ting som faktisk kunne skaffe en masse penge ind til...ja mere eller mindre det hele...

Det at der findes nogle mennesker som mener at de skal og har retten til at gå ind og fortælle at den og den ting er luksus og det vil du/samfundet ikke bekoste... for visse grupper i samfundet....i samme stil med den borger som ikke har børn synes det er for dårligt at denne skal betale for dem og deres pasning...eller ham der ikke har bil synes det er for dårligt at han skal betale for veje du køre på...og man kunne blive ved....ja det er fuldstændig vanvittigt i min verden....specielt set ud fra at man kunne gøre så meget...som kunne rette op på så mange ting...både for dem der har lidt og for dem der har meget..hvis man bare gik efter de større sager..

De der moralske opstød over for mennesker som er syge og handicappede eller arbejdsløse med andre problemer end det at de ikke har et job...ja dem kan man ikke bruge til en skid...

Det at man vælger at lade være med at gå efter de større ting hvor der virkelig kunne skaffes rigtig penge...men i stedet for går direkte efter dem der har mindst....hvor der ikke er så mange penge at skaffe....hvor man samtidig stopper den økonomiske vækst....ja det fortæller mig at det nok ikke er så vigtigt når det kommer til stykket....at få givet skattelettelser både nede og oppe....

Man går efter dem der har mindst alene fordi det taler bedst til den indre svinehund hos visse mennesker...dem der har en tendens til at tænke mest på sig selv frem for andre...og dem som ikke tror at det en dag er dem selv der står med håret i postkassen og har brug for samfundet...dem der har en tendens til at tro at alle nok forsøger at snyde systemet og grave til sig....og dem der ikke selv gider tænke over det faktum at pengene kunne hentes tifold andre steder...dem der sluger råt hvad tilfældige politikere prakker dem på af buzzwords og holdninger...jeps det gælder fra begge sider af folketinget..

Personligt vælger jeg at beholde min mulighed for at tænke selv, min humane holdning og evnen til at tænke på andre før mig selv og min egen økonomiske situation...som det første..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:38   #67
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu skriver du at det er faktuelt forkert at der er massere af penge i dk...

Ja men jeg skrev jo at det kommer an på prioteringer...altså både de prioteringer man har lavet og dem man vil lave...

Der er så utrolig man steder i samfundet hvor man kan spare eller undlade at lade pengene sive ud...

Om det er fejlslagene offentlige projekter ala Amanda, politiets it system, toge der ikke kan kører, droner som ikke kan flyve, at en vandmelon skal koste næsten 100 kr pga offentlig udbud osv osv osv....ja du kan sikkert selv finde mange flere...

Projekter i det offentlige som der absolut ingen tilsyn er med osv osv..

Nu har jeg med vilje lagt vægten på sager som liberale selv kan synes om...

Så er der diverse enormt dyre krige....skattepenge som direkte fosser ud af systemet og landet...osv osv osv...

Så det er rigtigt hvad jeg skriver..-der er massere af penge hvis man gad priotere på anden vis...

Bekoste cigaretter, ferier osv til mennesker der er syge og handicappet...det er luksus skriver du og ikke noget du/samfundet skal bekoste...

Lige netop der...der taber du de fleste...og det gør lige netop det jeg skrev....til ingen verdens nytte at debattere med folk der er så smålige....og tænker på de helt små ting inden de tænker på de lidt større ting som faktisk kunne skaffe en masse penge ind til...ja mere eller mindre det hele...

Det at der findes nogle mennesker som mener at de skal og har retten til at gå ind og fortælle at den og den ting er luksus og det vil du/samfundet ikke bekoste... for visse grupper i samfundet....i samme stil med den borger som ikke har børn synes det er for dårligt at denne skal betale for dem og deres pasning...eller ham der ikke har bil synes det er for dårligt at han skal betale for veje du køre på...og man kunne blive ved....ja det er fuldstændig vanvittigt i min verden....specielt set ud fra at man kunne gøre så meget...som kunne rette op på så mange ting...både for dem der har lidt og for dem der har meget..hvis man bare gik efter de større sager..

De der moralske opstød over for mennesker som er syge og handicappede eller arbejdsløse med andre problemer end det at de ikke har et job...ja dem kan man ikke bruge til en skid...

Det at man vælger at lade være med at gå efter de større ting hvor der virkelig kunne skaffes rigtig penge...men i stedet for går direkte efter dem der har mindst....hvor der ikke er så mange penge at skaffe....hvor man samtidig stopper den økonomiske vækst....ja det fortæller mig at det nok ikke er så vigtigt når det kommer til stykket....at få givet skattelettelser både nede og oppe....

Man går efter dem der har mindst alene fordi det taler bedst til den indre svinehund hos visse mennesker...dem der har en tendens til at tænke mest på sig selv frem for andre...og dem som ikke tror at det en dag er dem selv der står med håret i postkassen og har brug for samfundet...dem der har en tendens til at tro at alle nok forsøger at snyde systemet og grave til sig....og dem der ikke selv gider tænke over det faktum at pengene kunne hentes tifold andre steder...dem der sluger råt hvad tilfældige politikere prakker dem på af buzzwords og holdninger...jeps det gælder fra begge sider af folketinget..

Personligt vælger jeg at beholde min mulighed for at tænke selv, min humane holdning og evnen til at tænke på andre før mig selv og min egen økonomiske situation...som det første..
Man er ikke fattig på overførselsindkomst i DK, det er altså vigtigt at slå det fast. Bare fordi der kan optimeres andre steder i samfundet betyder det ikke at overførselsindkomster er et helligt område som ikke kan ændres. Hvis overførselsindkomster er så høje at man har råd til luksus og det ikke kan betale sig at tage et job, så skal der reageres.
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:54   #68
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TænkLiberalT Se meddelelser
Jeg har givet dig et svar, at du ikke føler at jeg har besvaret det "ordentligt" er egentlig irrelevant for mig. I en debat kan du ikke kræve at jeg skal komme med et budget. Det her er en debat så må du komme med uddybende spørgsmål og argumenter, i stedet for at være fornærmet og kræve et bestemt slags svar.
Jeg er ikke spor fornærmet, jeg undrer mig bare over at I såkaldte liberale er så gode til at, undskyld mig mit franske at pisse på andre, I bliver ved med at tale om at overførselsindkomsterne er for høje og at de bare må under administration, men svarer altid luftige svar på mere konkrete spørgsmål.


Du lagde selv op til mine spørgsmål ved indledningsvis at fortælle at pensionen var for høj og du syntes at pensionister skal have et rimeligt beløb men ikke skal have luksus, hvorfor synes du at det er urimeligt at fortælle hvilket beløb, der er rimeligt og hvad der er luksus, det er dine egne udtryk ikke mine.
Hvis du selv blev bedt om at gå ned i løn ville du vel også selv synes at det var en smule relevant at få at vide hvilket beløb der var forventet at du skulle ned på ?

Hvor bad jeg om et budget ??
Jeg spurgte dig blot om hvad du mener er en rimelig og den urimelig udbetaling.
Jeg tror at årsagen til at du ikke svarer på spørgsmålet men i stedet svarer med angreb på angreb er at du faktisk ikke ved det, du har garanteret ikke den mindste anelse om hvad de faktisk får udbetalt.

Ja, du har selvfølgeligt læst om Carina hvor man oven på overførselsindkomsten lagt diverse ydelser som andre lavtlønnede også får men jeg er overbevist om at du ikke kender overførselsindkomstens korrekte beløb.

Du behøver ikke at svare mig for jeg har alligevel ikke tænkt mit at læse svaret da jeg er ved at brække mig over din liberale overfladiske måde at "debattere", hvor man bare slynger en masse lo.. ud uden at behøve at stå på mål for sine meninger eller svare på helt åbenlyse spørgsmål.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:57   #69
TænkLiberalT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 19
Styrke: 8
TænkLiberalT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg er ikke spor fornærmet, jeg undrer mig bare over at I såkaldte liberale er så gode til at, undskyld mig mit franske at pisse på andre, I bliver ved med at tale om at overførselsindkomsterne er for høje og at de bare må under administration, men svarer altid luftige svar på mere konkrete spørgsmål.


Du lagde selv op til mine spørgsmål ved indledningsvis at fortælle at pensionen var for høj og du syntes at pensionister skal have et rimeligt beløb men ikke skal have luksus, hvorfor synes du at det er urimeligt at fortælle hvilket beløb, der er rimeligt og hvad der er luksus, det er dine egne udtryk ikke mine.
Hvis du selv blev bedt om at gå ned i løn ville du vel også selv synes at det var en smule relevant at få at vide hvilket beløb der var forventet at du skulle ned på ?

Hvor bad jeg om et budget ??
Jeg spurgte dig blot om hvad du mener er en rimelig og den urimelig udbetaling.
Jeg tror at årsagen til at du ikke svarer på spørgsmålet men i stedet svarer med angreb på angreb er at du faktisk ikke ved det, du har garanteret ikke den mindste anelse om hvad de faktisk får udbetalt.

Ja, du har selvfølgeligt læst om Carina hvor man oven på overførselsindkomsten lagt diverse ydelser som andre lavtlønnede også får men jeg er overbevist om at du ikke kender overførselsindkomstens korrekte beløb.

Du behøver ikke at svare mig for jeg har alligevel ikke tænkt mit at læse svaret da jeg er ved at brække mig over din liberale overfladiske måde at "debattere", hvor man bare slynger en masse lo.. ud uden at behøve at stå på mål for sine meninger eller svare på helt åbenlyse spørgsmål.
Puha for et sprog og en attitude, god ide at trække dig for debatten når du ikke kan argumentere sagligt
TænkLiberalT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 21:02   #70
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja men det kan altid svare sig at tage et arbejde...der er meget mere end kun økonomi i det...

Bare det at slippe for at lytte på smålige personers angreb...gør det værd at tage et job..så er der selvfølgelig alt det andet som kollegaer, det sociale, det at tjene sine egne penge osv osv..

Samtidig har jeg lagt mærke til at du sjældent forholder dig til andres argumenter men bare køre videre i samme rille..

Argumenter som...jamen det er jeg ikke enig i eller det bliver vi ikke enige i....eller bare forsætte i samme rille uden at tage del i det andre skriver....ja det højner altså ikke debatten..

At du gentager at cigaretter osv er luksus...det gør det ikke mere rigtigt...måske det gavner dine egne moralske opstød....det gør det bare stadig ikke mere rigtigt..

Folk har forskellig opfattelse af hvad der er luksus...ikke alle tænker som dig og kan dermed ikke bruge dit argument..

Så begynder du med dynamiske effekter...som der igen igen ingen som helst emperi er for...

Hvem har sagt at overførselsindkomster er helligt...

Forhold dig dog til alt det andet der bliver skrevet i stedet for at køre videre i samme rille...som en hjernevasket person gør...medmindre du faktisk ikke er ude på en debat men i stedet bare ønsker et sted du kan læsse dit liberale budskab ud...som en bedre troll..

Kan man ikke forholde sig til det andre skriver i en debat...ja så er det måske bedre at trække sig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension