K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 13:26   #1
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
? om sygedagpenge samt skift af job...

Jeg er på nuværende tidspunkt ansat som pædagog og har været ansat samme sted siden foråret 2010. ( Jeg går dog hjemme på barsel)

Når min barsel slutter, så bliver jeg sygemeldt, da jeg har fået konstateret en sygdom i mit nervesystem. ( Den endelige diagnose forelægger ikke endnu, men jeg tåler ikke støj og det er ikke muligt at blive omplaceret på mit job)

? er om jeg overhovedet kommer til at kunne varetaget et normalt job på normale vilkår igen! Dette føler hverken neurologen eller jeg selv mig overbevist om. Men jeg ønsker mig det brændende.

Jeg ønsker brændende, at få en stilling som kontorelev. Altså 37 timer om ugen på normale vilkår. Lægen kalder dog dette ønske for en eventuelt virkelighedsflugt, da jeg er ret invalideret af min sygdom.

Jeg er nu kaldt til en samtale på en kontorelev stilling. Jeg blev oplyst i telefonen, at jeg var deres absolutte favorit blandt de indkaldte:-)

Men hvad gør jeg nu? Jeg skal til samtale på sygehuset på mandag, hvor diagnosen måske bliver stillet. Samtalen er tirsdag og en eventuel ansættels dato er først fra september 2012.

Skal jeg være ærlig og ringe ned og sige til dem hvordan det hele forholder sig?

Hvad sker der med mig økonomisk, hvis jeg tager stillingen, hvis denne tilbydes ( med start september 2012) Kan jeg så vente med at sige mit nuværende job op til en måned før, selvom jeg har kontrakt på ny ansættelse? Altså kort sagt, hvordan bibeholder jeg mig retten til, at gå sygemeldt med løn?

Mit håb er selvfølgelig, at jeg til september har det så godt, at jeg kan starte i denne eventuelle nye stilling. Desværre er der realistisk nok ikke en så stor sandsynlighed for det.

Derfor hælder jeg til at ringe til stedet på mandag. Sige at jeg har fået stillet den og den diagnose ( hvis det sker på mandag selvfølgelig) Og, at jeg på nuværende tidspunkt skal sygemeldes og, at jeg måske ikke kommer til at varetage et job på normale vilkår. Brænder jeg mine broer fuldstændig til stedet på den måde? Eller kan jeg ligefrem være så fræk at spørge, om jeg måske må kontakte dem, når en arbejdsprøvning kommer på tale? ( for det ender desværre nok med noget sådan) Øv, hvor er det trist, når jeg bare brænder for den stilling, for at arbejde og for at være rask!! Ja, det kender i jo alt til. Jeg ved bare slet ikke hvordan jeg "skal danse med systemet" Jeg har ikke engang prøvet at være arbejdsløs før. Godt, der sidder så mange kloge og dygtige mennesker herinde, som jeg kan spørge til råds og låne lidt af jeres viden.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gravid og regler, samt skånejob Rasmu5 Dit og Dat 6 28-05-2013 19:19
Udbetaling samt regulering af førtidspension kirstineel Alt det andet 2 02-03-2013 16:17
Anke af sdp. stop samt §28. Enteneller Alt det andet 17 07-05-2010 14:58
Livshistorie samt spørgsmål. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 30-04-2009 10:59
Sygedagpenge Samt Lønindtægt kbh Spørgsmål ang fleksjob 2 19-06-2008 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension