K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2009, 09:10   #21
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Exclamation ang SUP

ja,det var der ingen som,har fortalt alle os, som har tildmeldt os denne her SUP det lyder så flot og så er det bare en snu forrerning,som staten tjener på og vi får en lang næse og kan ingen hjælp få,til briller mm,fordi vi lige har lidt kroner,som alligevel spiser sig op i skat,afgifter mm...så den SUP kan regeringen godt skrotte igen...kors i hytte men er der nogle her på siden som ved, om man kan blive afmeldt den SUP igen ???
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 09:53   #22
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
jeg er tilmeldt ordningen ikke fordi jeg forventer at blive 80 år. Men har tænkt over at de indbetalte penge som jo udbetales - formoder jeg til boet - ville kunne financere min bisættelse m.m således at jeg evt. ikke skal lægge familien til last - den slags er altid dyrere end man tror.

Det var min grund. Men godt at have en debat om det her for de førtidspensionister jeg kender er tilmeldt ordningen. Det virker ret uoverskueligt hvad det kan betyde....på sigt når tingene laves om og hvad der modregnes?

Ametyst
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 09:55   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan sagtens framelde sig sup-ordningen igen. Min veninde har frameldt den (sidste år) og de penge som hun så har indbetalt, får hun som en gangs beløb når hun fylder 65 da rådighedsbeløbet ellers vil være under 100 kr.

Man kan senere også tilmelde sig igen, hvis de mod forventning alligevel skulle få den tanke at reelt hjælpe folkepensionisterne med et beløb der VIRKELIG kan hjælpe overgangen........ Sådan som det er nu, kan det være bedøvende ligemeget.....

Tænk, når min veninde bliver 65 år (hun er 63 år nu), så går hun næsten 3000 kr ned!!! Det er fandeme mange penge! Og man bliver jo ikke mere rask fordi man fylder 65 eller få færre regninger.......

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ametyst Se meddelelser
jeg er tilmeldt ordningen ikke fordi jeg forventer at blive 80 år. Men har tænkt over at de indbetalte penge som jo udbetales - formoder jeg til boet - ville kunne financere min bisættelse m.m således at jeg evt. ikke skal lægge familien til last - den slags er altid dyrere end man tror.

Det var min grund. Men godt at have en debat om det her for de førtidspensionister jeg kender er tilmeldt ordningen. Det virker ret uoverskueligt hvad det kan betyde....på sigt når tingene laves om og hvad der modregnes?

Ametyst
Man skal nok bare følge sin mavefornemmelse! Min mavefornemmelse er bestemt ikke god, men den kan jo være god for andre. Lige som SUP ordningen gør mig ekstremt utryg, så giver den måske andre en følelse af tryghed??

Samtidig bryder jeg mig heller ikke om den ide, at DE skal administrere ens penge. Hvorfor ikke bare stille de penge til rådighed for folkepensionisterne, så de selv kan vurdere hvor de skal bruges, og hvornår. Det er jo for dælen da deres egne penge.....

Og hvad mere interessant er, at pengene slet ikke indgår i boet Ametyst!
Retten til at få udbetalt beløb i forbindelse med dødsfald BORTFALDER når du er fyldt 65 år. Lige som de heller ikke kan udbetales hvis du dør FØR du er fyldt 65 år!!!

Men. Her kommer redningen så. HVIS du har sup opsparingen på en særskilt konto i ATP, så udbetales indestående til boet.

Så her vil jeg da klart anbefale folk at få flyttet opsparingen over i ATP, HURTIGT!!! Hvis de ikke allerede HAR gjort det.....

Der er også nogle få livsforsikringsselskaber der udbetaler opsparingen til boet, hvis man har haft opsparingen der.

Så hvis folk absolut vil være tilmeldt, så ryk den endelig over i ATP på en særskilt konto.....


Sidst redigeret af Stezu; 05-09-2009 kl. 12:04. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 10:53   #24
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
puha Helenekr. Jeg er helt enig, tror vores betænkelighed er berettiget og har nu i mellemtiden læst det link. Nu er jeg helt forvirret men det er sundt nok. Nej, jeg er heller ikke tryg ved noget af det her - måske skulle de 100 kr hellere bruges til et par flasker rødvin om måneden mens tid er.

De bedste tanker Ametyst
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 11:37   #25
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Lightbulb ja,hjernegymnastik,mon ikke

ja,det var et godt tip,at få,med at flytte opsparingen på en særskilt konto,hos atp,det vil jeg gøre

og ja,der er rigtigt intet bliver udbetalt,skulle vi stille sandalerne,inden 65 år,eller sup bliver udbetalt ved dødsfald...ville være rimeligt at de efterladte,får de penge og som i skriver,gå til boet...mm så jeg er mere end enig med ametyst og helenekr

men det er godt,at vi her på siden,kan hjælpe hinanden og få ideer og tips,fra og til hinanden...
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 12:03   #26
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
dør før 65 tilfalder beløbet boet,
om man har dem stående hos ATP, eller hos et andet selskab, er
fuldstændig ligegyldig, hos andet selskab skal man bare have afgivet
erklæring om hvem der skal have pengene,

menes selvfølgelig de nærmeste efterladte, og de er temmelig sikkert
kreditor beskyttet da det er løbende udbetaling,,
en meget god ordning, som jeg ikke synes man skal føre i miskredit,
ved at hentyde at den på de nærmeste er lavet i ond hensigt,

Sidst redigeret af Stezu; 05-09-2009 kl. 12:04. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 14:00   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej avminryg, den er ikke lavet med en ond hensigt, men med en rigtig smart hensigt, nemlig kassetænkning. Jo flere der tilmelder sig ordningen, jo flere penge kan de spare!!

Det er lige så sikkert som Amen i kriken, de giver INTET ved dørene. Og jeg tror faktisk heller ikke de folk der er tilmeldt ordningen, véd hvor lidt penge det drejer sig om om måneden....

Lige som de heller ikke ved, at deres indestående bliver betraget som formue som bliver en klods om benet efterfølgende. For selvom man får et par hundrede kroner om måneden, så er beløbet på opstaringen jo højt og bliver modregnet i alt hvad folkepensionisten skal have udbetalt.....

Hvis man har over 100.000 kr på sin opsparing, så kan man sejle i sin egen sø - også selvom de har øremærket pengene og kun udstikker et lille symbolsk beløb der hverken dækker medicin udgifter, tandlæge eller hvad der nu er brug for......

FARLIGT noget. Der ér så meget bøvl med de pensionsopsparinger, uanset om de bliver lavet i banken eller andre steder, og rigtig mange er rigtig vrede over at de ikke er blevet informeret korrekt....

Og jo, det er da SUPER sundt at få vendt tingene på hovedet. Og jeg har da i processen fundet ud af, at jeg hellere selv vil lægge de der små 150 kr tilside, og have 45.000 kr som jeg SELV kan administrere som jeg vil.....og jeg kan vel i princippet også lægge 300 kr tilside og så have 90.000 kr til sjov og ballade. Eller lægge de der små 500 kr til side og have de der 150.000 kr ......det er da noget man kan følge med i!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 05:08   #28
Sailaka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Indlæg: 27
Styrke: 16
Sailaka er ny på vejen
Jeg er selv lige blevet førtidspensionist (1/9-09) og jeg har valgt ikke at betale til SUP.

Det bedste er nok at lægge et beløb til side hver måned og så opbevare dem i en bankboks i banken eller et sikkert sted derhjemme. Så har man jo på papiret ikke nogen formue eller anden indtægt end folkepensionen til den tid.

I forbindelse med tilkendelsen af pensionen fik jeg forresten også tilsendt en "Samtykke til videregivelse af oplysninger om tilkendelse eller forhøjelse af førtidspension til forsikringsselskaber og pensionskasser efter persondatalovens §8".

Det stykke papir underskrev og afleverede jeg ikke, da jeg ikke har nogen pensionsopsparing i de selskaber, som stod nævnt på papiret og derfor ikke er interesseret i, at de får adgang til mine personlige oplysninger.

Mærkelig nok var det det stykke papir, som medarbejderen i den lokale Borgerservice var mest interesseret i. Mon kommunen får penge for at videregive en klients personlige oplysninger til selskaberne?

På mandag vil jeg ringe til min tidligere fagforening angående udbetaling af efterlønsbidraget, samt snakke med min bank hvor jeg har en lille pensionsopsparing stående.

Her i weekenden skal jeg huske at selvangive resten af årets indtægter (førtidspensionen), så mit skattekort er up-to-date.

Så kan der vel efterhånden heller ikke være så meget mere, jeg mangler, for jeg fik at vide i Borgerservice, at den nye beregning af boligsikring sker automatisk?

Sidst redigeret af Sailaka; 05-09-2009 kl. 05:15.
Sailaka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 23:57   #29
Sailaka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Indlæg: 27
Styrke: 16
Sailaka er ny på vejen
Idag fik jeg brev fra min nye sagsbehandler, hvori der står, at jeg vil få 15.704 kr om måneden minus de 90 kr til ATP Livslang Pension før skat. Jeg får ikke penge andre steder fra, så det var også det beløb, jeg havde forventet.

Med brevet var der medsendt et ansøgningsskema til Den supplerende Arbejdsmarkedspension, så det ser da ud til, at kommunen er interesseret i, at man tilmelder sig. Jeg er kommet lidt i tvivl nu, om ikke jeg skal tilmelde mig alligevel, for hvem siger, at der egentlig er noget, som hedder ældrecheck, boligsikring osv i fremtiden?
Sailaka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 07:57   #30
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Question ang. den særlige arbejdsmarkeds pension

kan læse her,at en del er i tvivl,om de skal tilmelde sig ordningen eller ej jeg tilmeldte mig,da jeg blev FP i maj 09,men fik regnet lidt på det og for mig kunne det ikke betale sig,at få den opsparing,SÅ JEG HAR AFMELDT DEN IGEN,MEN DER SKULLE GÅ 3 MDR, INDEN JEG KUNNE DET.staten de høstede for meget på den,når jeg når de 65 år og jeg synes ikke,jeg lige gad spare en del penge op,til deres lommer,så vil jeg hellere undvære...der er nok intet til os,af nogen art af hjælp til medicin,boligstøtte mm.når vi når de 65 år alligevel.jeg har ATP og den er jo på tvunget at betale og det er heller ikke til noget,men lidt har ret og med den ATP bliver vi også straffet oveni,hvis der til den tid,bliver muligheder for hjælp oveni,folkepensionen...jeg selv tror bestemt ikke,at der er noget som hedder folkepension når vi når de 65,hvis ikke den alder er hævet til 90 år,ironi ,alle skal selv spare op,det er ikke muligt for mange,jeg synes også at en folkepension penge mæssigt skulle være i samme omfang som en FP,så kunne alle klare sig...

Sidst redigeret af anetta; 19-09-2009 kl. 07:59.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SUP - den supplerende arbejdsmarkedspension, L.S. Nyttigt at vide for Førtidspensionister 14 05-09-2012 12:29
[Info] SUPP - Supplerende Arbejdsmarkedspension Experimental Nyttigt at vide for Førtidspensionister 45 04-10-2011 15:13
Supplerende Arbejdsmarkedspension Pingu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-08-2011 15:42
supplerende arbejdsmarkedspension Karo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 17-06-2011 09:55
Pjece om Den supplerende arbejdsmarkedspension zuza Et godt link! 0 24-02-2008 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension