K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2014, 12:38   #11
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Kære sortepigen
Du kan inden din parts høring lave, på skrift, indsigelser til alt du er uenig i, i hele din jobplan. Har du tiden så lav kun lidt af gangen alt efter hvad dine kræfter kan holde til.
Brug de journaler der bestrider jc udtalelse set et bilags nr på og henvis til dette bilag i din kommentar.
Ordene stationær og eller kronisk er det samme som uhelbredelig men når der står stationær er du godt sikret.
Kommer du i praktik igen, så før dagbog og bed gerne din arbejdsleder underskrive hver dag.
Til sidst (hvis det ikke er nævnt før) bed altid om skriftlig referat fra mødet. Det sender de normalt i din e boks.
Vh Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 13:50   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Dit arbejdstempo kan vel godt være tilfredsstillende, når dine "udfordringer" medregnes.

Sidst redigeret af stampe; 21-02-2014 kl. 14:06.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 13:59   #13
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Dit arbejdstempo kan vel godt være tilfredsstillende, når dine udfordringer medregnes.
Den her forstod jeg ikke. Tilfredsstillende i forhold til hvad?

Citat fra sortepigen
Der står i rehab.rapport at " pågældende har arbejdet i et tilfredsstillende arbejdstempo".
Fakta er at det står der intet sted i praktikrapporten. Der står tværtimod at "pågld. har arbejdet i et nedsat arbejdstempo pga. smerter i nakken og en hurtig udtrætning


Ja dette skal du komme med kommentarer til og henvise til praktikrapporten. fordi rehab.teamet. burde give udtryk for skånebehov.
Dette er jo umulig for AKS at tage en stilling til dette ved en eventuel ankesag

Sidst redigeret af evelyn; 21-02-2014 kl. 14:31.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 14:45   #14
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har brug for jeres feedback

Jeg har sidst i min pensionsansøgning skrevet at jeg har opdaget at der er fejl/ændret i rehab.rapporten, og at jeg stiller mig undrende over hvordan det kan lade sig gøre at pynte på virkeligheden, sådan at det giver et forkert billede af hvordan min praktik forløb.

Jeg har ikke fået respons på dette, men forventer at få en forklaring af rehab.teamet.

I min lille naive verden, synes jeg det er forkert at bruge ordet tilfredsstillende når det intet sted optræder i den oprindelige rapport, der er heller intet andet der kan tolkes som at jeg har levereret et tilfredsstillende arbejdstempo.

Jeg har iøvrigt tolket loven således at for at blive visiteret til fleksjob i få timer om ugen, så skal der været et udviklingspotientale i ens arbejdsevne. Det har kommunen i mit tilfælde selv skrevet at der ikke er. Tankevækkende ikk?

Til alle der læser dette, ha en rigtig dejlig weekend og tak fordi I kiggede forbi.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 19:52   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Jeg har sidst i min pensionsansøgning skrevet at jeg har opdaget at der er fejl/ændret i rehab.rapporten,
Jeg vil anbefale, at du skriver det på et nyt stykke papir, altså kort og godt, at du, via din aktindsigt, har opdaget en fejl i i rehab. rapporten, og skriver hvori fejlen består.
Og så skriver du på papiret, at du ønsker det lagt i din sagsmappe.

Dette papir afleverer du ved skranken i jobcenteret, og beder om en kvittering på, at de har modtaget det.

Jeg synes det er for vigtigt til, at det må risikere, at forsvinde i noget andet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 00:02   #16
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Hej sortepigen
Du siger i din lille naive verden.
Den verden lever jeg også i, jeg troede man fik en retfærdig behandling i "systemet" da det heder sig at det offentlige skal hjælpe en når man er blevet syg.
sådan forholder virkeligheden sig desværre ikke, det opgager man ofte efter nogle bitre erfaringer.

Lav en liste i et Word dokument (så skal du ikke skrive det flere ganger) og kopiere det ind i din tråd
Til slut beder du om journal af mødet eller akt insikt Du finder skema på forside her inde

Lad os forstage en opsummering.
Citater fra dine indlæg er fremhævet med sort.

store daglige smerter ved mindste aktivitet. jeg har mistet mange kræfter i arme og hænder som følge af sygdommen, og jeg kan desværre ikke træne da jeg er frarådet dette af læger og fysioterapeuter. Jeg har problemer med hukommelse og koncentration som følge af sygdommen.
Dette skal du præcisere overfor teamet

Blev i maj sidste år visiteret til fleksjob i 3 x 1 time om ugen, min skåneliste er alenlang.
Skriv hvilke skåne behov der står i din praktik rapport, præcisere dette overfor teamet

Teamet konkluderede at jeg ikke vil kunne øge min arbejdstid, hverken ved yderligere skånehensyn, omskoling el. lign.
Den skulle være god nok. Henvis til den

Derfor har jeg nu sendt ansøgning om pension på det foreliggende grundlag.
Har din sb afsendt den og du underskrevet denne?

Hvor usædvanligt er det, at jobcentret i forbindelse med en ansøgning på §17 beslutter at indhente status fra smerteklinik efter jobcentret har modtaget ansøgningen ?
Denne tyder på at de ikke har sendt den afsted

jeg har nu efter forløbet på smerteklinikken, erkendt at min tid på arbejdsmarkedet er forbi. Smertelægerne er enige.
Henvis til smertelægerne

Er der nogen af Jer der ved, om man når man selv søger, kan risicere at blive visiteret til ressourceforløb?
Muligvis men det skal du ikke tage stilling til nu. Unødig bekymring, selv om jeg forstår den godt

Er der nogen af jer som har gode råd til hvad man siger og ikke siger til sådan et rehab.møde.?
Svar så ærlig du kan, kan du ikke svare så siger du, ved ikke, eller det må undersøge

Der står i rehab.rapport at " pågældende har arbejdet i et tilfredsstillende arbejdstempo".
Fakta er at det står der intet sted i praktikrapporten. Der står tværtimod at "pågld. har arbejdet i et nedsat arbejdstempo pga. smerter i nakken og en hurtig udtrætning


Ja dette skal du komme med kommentarer til og henvise til praktikrapporten. fordi rehab.teamet. burde give udtryk for skånebehov.
Dette er jo umulig for AKS at tage en stilling til dette ved en eventuel ankesag

Ellers så må du prøve og ikke bekymre dig så meget (ved godt det er let at sige, har selv samme problemer) sig til dig selv tag 1 time ad gangen. og prøv med at se en god film
Helenekr siger du har en god sag. Tro på det.
Kærlig hilsen evelyn

Sidst redigeret af evelyn; 23-02-2014 kl. 00:23.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 14:53   #17
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har brug for jeres feedback

Vovse super forslag, tak for det. jeg vil straks i næste uge afl. et papir til jobcentret, hvorpå jeg gør opmærksom på fejlen, så jeg er HELT sikker på der er dokumentation på jeg har gjort opmærksom på det.

Evelyn, ja man bliver noget overrasket når man havner i det kommunale system. Overrasket over at opleve at økonomi synes at styre fremfor individuelle hensyn til borgerens situation.
MHt forslaget om at skrive i worddok. og kopiere i min tråd, så tilgiv mig jeg er lidt langsom i opfattelsen, men hvad er det for en liste jeg skal skrive?. Er sikker på at det er en god ide, men er ikke helt med på hvad præcis jeg skal, håber du vil præcisere.

På tirsdag har jeg sidste samtale med lægen på smerteklinikken, det ved jobcentret jeg skal. derfor er jeg overbevist om at de ikke har sendt min ansøgning videre i systemet endnu, før status fra smerteklinikken er i hus.

En rigtig dejlig søndag til alle
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 15:42   #18
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Kære sortepigen
Nå ok, jeg kan godt se jeg ikke var så tydelig omkring dette.
Jeg mente bare at skrive en huskeliste til de kommentarer du havde og bruge den til møde med rehab. teamet.Og få den lagt ved din sags mappe Samtidig så har du skrevet hvad for nogle kommetarer du har afgivet. så kunne du let finde dem igen når de ligger på din pc. Til eventuelt senere brug
Det er jo sådan set det vovse også skriver, jeg havde bare ikke fået læst det indlæg
Ellers udover dette så var det også et forsøg på at berolige dig.

Plus hvis du ønsket feedback her inde fra, så kunne du kopiere den over i din tråd. .
Ellers held og lykke
Evelyn

Sidst redigeret af evelyn; 23-02-2014 kl. 15:57.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 16:46   #19
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har brug for jeres feedback

se så faldt 10 øren hos mig Tak Evelyn, det er gode råd, og du har ganske ret, når du siger jeg skal prøve at tage det roligt. Nogle gange kan man få kørt sig selv op, over det kommunale system, og det kommer til at fylde for meget.

Man skal huske at nyde solen der skinner, manden der kommer og serverer kaffe for en, katten der skaber sig tosset og løber efter naboens fritgående høns, og hvad der ellers sker i vores verden, af små hverdagsmirakler.

Det er det der giver overskudet til at takle de udfordringer ens sygdom og sag i kommunen med afklaring mv. giver. Rådet er hermed givet videre til andre der kigger med .
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 17:33   #20
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
se så faldt 10 øren hos mig Tak Evelyn, det er gode råd, og du har ganske ret, når du siger jeg skal prøve at tage det roligt. Nogle gange kan man få kørt sig selv op, over det kommunale system, og det kommer til at fylde for meget.

Man skal huske at nyde solen der skinner, manden der kommer og serverer kaffe for en, katten der skaber sig tosset og løber efter naboens fritgående høns, og hvad der ellers sker i vores verden, af små hverdagsmirakler.

Det er det der giver overskudet til at takle de udfordringer ens sygdom og sag i kommunen med afklaring mv. giver. Rådet er hermed givet videre til andre der kigger med .
Sådan, søde sortepigen, nå går de bedre.
Se hværdagens små glæder og huske dem. Jeg om nogle ved hvor svært det også kan være.
og 1000 fra mig

Sidst redigeret af evelyn; 23-02-2014 kl. 17:40.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension