K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2010, 23:32   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

§17 kan man søge på det foreliggende grundlag.

§17 kan man søge som du skriver hvorefter sb´er indhenter hvad der måtte mangle !!??

§18 søger kommunen selv ftp. på ens vegne.

Har jeg ret ? Eller har jeg misforstået noget ?

EE

Fandt lige §18:

§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.

Helt rigtigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 23:39   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Men hvorfor er det så at sagsbehandlerne ikke skriver det klokkeklart, som jeg skriver som opdatering i min sag idet, jeg ikke kan få klart svar mht. §. Giver nedenstående svar fra min sbér bare sig selv iht. en §18 ?:

"Din sag er kommet tilbage fra kommunens lægekonsulent, og der er foretaget et lægeskøn. Din sag overgår nu til en specialfunktion, som skal skrive din ressourceprofil. Når ressourceprofilen er skrevet, vil du blive partshørt inden din sag evt. overgår til pensionsnævnet"

Undskyld Mb at jeg lige bruger din tråd til at få afklaret nogle §§§ med de garvede .

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 15:45   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Men hvorfor er det så at sagsbehandlerne ikke skriver det klokkeklart,
Måske fordi de ved, at ikke alle borgere har styr på §'erne, og derfor blot vil blive forvirret over de oplysninger.

Men så er det jo godt, at du selv ved, at det er en §18 når det er kommunen der indstiller dig til fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 15:49   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
stort set det samme skrev min sagsbehandler
det var alså en §17 uden det grundlæggende
så det behøver ikke at være en §18
først ved det sidste møde har en sagsbehandler snakket om §18, i min sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 16:03   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
stort set det samme skrev min sagsbehandler
det var alså en §17 uden det grundlæggende
så det behøver ikke at være en §18
først ved det sidste møde har en sagsbehandler snakket om §18, i min sag
Jo, men så havde du jo selv søgt, det har jeg ikke indtryk af, at Enteneller har gjort.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 16:08   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jo, men så havde du jo selv søgt, det har jeg ikke indtryk af, at Enteneller har gjort.
har aldrig skrevet under på noget omkring pension, det var min sagsbehandler som sendte sagen videre
så nej har ikke søgt, men det var en almindelig §17 alligevel
men kendte overhovedet ikke til systemt på det tidspunkt

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-12-2010 kl. 16:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 19:34   #27
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hejsa E

Okay det var da en dejlig nyhed, at man ikke kan ha været på kontanthjælp for længe :-) Ja jeg har talt med h*n vedr dette i september, da jobplanen skulle revideres, da h*n mente at jeg da sagten kunne komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked, blev det sammen med Sb indføjet, at h*n skulle indstille mig til en §18 men dette har vedkommende ikke gjort jfr. brev af 23 december 2010, hvori h*n beklager, ikke at ha været opmærksom på denne indføjelse og påstår at min sag ikke er belyst godt nok.

Der er intet der kan ellers skal afklares yderlig, det fremgår klokkeklart af de 8mdr. undersøgelser jeg har været igennem her i år 2010 og det fremgår tydeligt i disse lægelige papire, at rest arbejdsevne er mininal eller = 0

M2y

Ps.. det gør intet at du bruger min tråd til selv af få klarhed .. alle indput er velkommende
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 19:47   #28
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hejsa Vovse

Ja det fremgår klartog tydeligt af lægepapirene at en arbejdsprøvning er kontraindiceret (vil forværre mine lidelser), og derfor har jeg også siden april 2008 været fritaget for arbejsprøvning /aktivering så længe mine undersøgelser var igangværende og det har de været løbende igennem hele sagsforløbet, senest med 8 mdr undersøgeler af læger og speciallæger, reumatolog, fys med genoptræning, Ergo mhp hjælpemiddler. Og Sb har ALLE!! lægepapire.

Det ved jeg idet Jeg løbende beder om aktindsigt, når der fremkommer ting og sager som ikke harmonere med hvad der skriftligt er dokumentation for.

Jeg kender godt reglerne på området og har læst lovgivningen, men hva fedt hjælper det, når kommunen tilsidesætter den totalt Joh jeg kan klage og blive ved med at klage, men det ændre ikke det faktum, at jeg ikke har noget arbejdsmarkedsperspektiv, som det så fint hedder


M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 21:21   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Hejsa Vovse

Ja det fremgår klartog tydeligt af lægepapirene at en arbejdsprøvning er kontraindiceret (vil forværre mine lidelser), og derfor har jeg også siden april 2008 været fritaget for arbejsprøvning /aktivering så længe mine undersøgelser var igangværende og det har de været løbende igennem hele sagsforløbet, senest med 8 mdr undersøgeler af læger og speciallæger, reumatolog, fys med genoptræning, Ergo mhp hjælpemiddler. Og Sb har ALLE!! lægepapire.

Det ved jeg idet Jeg løbende beder om aktindsigt, når der fremkommer ting og sager som ikke harmonere med hvad der skriftligt er dokumentation for.

Jeg kender godt reglerne på området og har læst lovgivningen, men hva fedt hjælper det, når kommunen tilsidesætter den totalt Joh jeg kan klage og blive ved med at klage, men det ændre ikke det faktum, at jeg ikke har noget arbejdsmarkedsperspektiv, som det så fint hedder


M2y
Ud fra det du skriver her synes jeg, at du meget seriøst skal overveje, at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.


MTVRV1, det lyder mystisk, at du er blevet indstillet til fp efter §17 hvis du ikke selv har søgt.
Når det er sagsbehandleren der vælger at starte en pensionssag plejer det at være efter §18.

Se evt. her, i pensionsloven: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 21:41   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vovse
tror også min sag er den eneste af sin art
men fik aldrig skrevet under på noget
men regner med jeg bliver indstillet i 2011
kommunen har ikke andre muligheder tilbage
nu da jeg heller ikke må arbejdsprøves mere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28
Afslag velcro Alt det andet 10 19-08-2008 19:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension