K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 12:39   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, i din sag og livsforløb....

Kære AnneMette

...vise netop den side af livet som omgivelserne sjældent tror muligt.

Jeg har tilladt at kører din sag over i vores videnbank som omhandler rygproblemer.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=211909#post211909

Dit kommunale sagsforløb ønsker jeg ikke at kommenterer nu ser vi fremad, men mon ikke det ender godt. Det tror jeg!

Jeg kan se andre har henvist til en af mine tråde. Dejligt.

Jeg har kun få spørgsmål:

Hvorfor går du kun til træning hveranden uge?

Er du en 40/60% eller har du vederlagsfri henvisning til fysioterapi?

De træningspartnere du har, har du kendt dem i hele forløbet og er det fysioterapeuter?

Er det mand eller kvinde?

Hvis ikke det er fysioterapeuter hvad er de så?

Hvor langt kan du gå? Meter....

Jeg har sendt dig en PB, Personlig Besked.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-02-2012 kl. 12:55.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 00:31   #22
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af benzon Se meddelelser
kender også selv til folk der kan alt efter de har fået fp, og det er bare svineri, altså det er lige før det som alkoholiker er nemmere og få en fp.

Burde jo ikke være sådan :| hvorfor skal deres alkohol problemer give dem en højere indtægt så de kan drikke endnu mere , og så sider folk som dig bare og må vente og vente, og der sker bare intet, der er altså nogle ting som er virkelig skævt i vores samfund.
Ja jeg kan ikke være mere enig med dig i alt hvad du har skrevet , du har så evigt ret.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 00:33   #23
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære AnneMette

...vise netop den side af livet som omgivelserne sjældent tror muligt.

Jeg har tilladt at kører din sag over i vores videnbank som omhandler rygproblemer.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=211909#post211909

Dit kommunale sagsforløb ønsker jeg ikke at kommenterer nu ser vi fremad, men mon ikke det ender godt. Det tror jeg!

Jeg kan se andre har henvist til en af mine tråde. Dejligt.

Jeg har kun få spørgsmål:

Hvorfor går du kun til træning hveranden uge?

Er du en 40/60% eller har du vederlagsfri henvisning til fysioterapi?

De træningspartnere du har, har du kendt dem i hele forløbet og er det fysioterapeuter?

Er det mand eller kvinde?

Hvis ikke det er fysioterapeuter hvad er de så?

Hvor langt kan du gå? Meter....

Jeg har sendt dig en PB, Personlig Besked.

Hilsen Peter
Det er bare helt i orden du har gjort det.

Ang. Dine spørgsmål
Det er ikke træning som jeg går til hver 14 dag, men det er dybden gående massage jeg får fra krop til tå , derudover laver jeg selv øvelser og styrketræning 2 gange om dagen som er styret af min fysio - og kropsterapeut

Ja det er vederlagsfri fysioterapi jeg får.

Jeg har gået ved min fysio-og kropterapeut nu i 6 år fast hver 14 dag , derudover har jeg gået til almindelig fysioterapeut stort set hele mit liv, gået til zoneterapi, handicapridning og akupunktur.
Min fysio-og kropsterapeut er en kvinde , og af alle de behandlingsmuligheder jeg har prøvet er det virkelig den bedste.

Da den behandling hun giver mig, virker rigtig godt for hun lindrer mine smerter, så jeg bedre kan holde dem ud, hun hjælper mig med at holde humøret og modet oppe, og vi sms`er sammen hver aften om, hvad jeg har lavet i løbet af dagen, og hvordan mine smerter er.

Det er lidt forskelligt men mellem 200 til 500 meter.

Jeg går små ture med min hund også har jeg en el-scooter , så jeg kan komme ud på egen hånd , og det betyder virkelig meget for mig og er stort set ude at kører hver dag.

Okay den skal jeg nok lige få læst
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 01-03-2012 kl. 01:09.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 15:31   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det ser ud til....

Kære Annemette

... at dine behandlere er topprofessionelle og det bedste af alt er, at du er tilfreds samt kan føle forbedringer. Det er jo ikke alle der kan det, desværre. Bliv ved med at være så aktiv som du vitterlig er.

Fordi vi har lidt "småskavanker" hører vi jo ikke til i sengen.

Herligt at læse du også bruger zoneterapi, som jeg selv, hvor mange desværre tager afstand af det. Det må være fordi de ikke har prøvet det.

PT. har jeg kun en bekymring..... din kommunes "trækken tiden ud" i din sag.
Men har ikke noget forslag udover at du skal fortsætte med at presse på for en afgørelse. God ridning, vi tales ved.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 10:39   #25
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Socialmedicinsk temmøde

Så er der heldigvis sket noget postivt i min sag og det er at min socialrådgiver ringnde i går og fortalte at nu havde min sag været for ved socialmedicinsk temmøde .
Der havde de endelig besluttet at der ikke mangler flere papirer, og at de er helt enig med at papirerne siger der kun er pension tilbage.
Så nu er min sag endelig blevet sendt videre til pension temaet , og spørger lige om hvor lettet jeg er
Det er så dejligt og befriende at der endelig er noget der lykkes


Hvor lang ventetid kan jeg regne med der går, før pension temaet beslutter om jeg skal tilkendes førtidspension eller ej?
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 10:42   #26
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Annemette

... at dine behandlere er topprofessionelle og det bedste af alt er, at du er tilfreds samt kan føle forbedringer. Det er jo ikke alle der kan det, desværre. Bliv ved med at være så aktiv som du vitterlig er.

Fordi vi har lidt "småskavanker" hører vi jo ikke til i sengen.

Herligt at læse du også bruger zoneterapi, som jeg selv, hvor mange desværre tager afstand af det. Det må være fordi de ikke har prøvet det.

PT. har jeg kun en bekymring..... din kommunes "trækken tiden ud" i din sag.
Men har ikke noget forslag udover at du skal fortsætte med at presse på for en afgørelse. God ridning, vi tales ved.

Mange hilsner
Peter

Ja det har du også helt ret i Peter, jeg har haft rigtig dårlig erfaring med de forskellige behandlere jeg har gået ved .
Men min fysio-og kropterapeuet hun er virkelig dygtigt og godt nok er jeg total færdig efter behandling som tager som regel 2-4 dage før jeg kan begynde at mærke lindre i smerterne, men hun hjælper mig også utrolig meget med at holde humøret, modet og ikke mindst håbet oppe , uden hendes hjælp ved jeg godt nok ikke hvad jeg skulle gøre.
Det kan du tro jeg nok også skal blive ved med at være, for det er meget vigtig for min ryg, knogler og muskler at jeg holder mig i gang.

Nej det har du også ret i.

Jeg bruger ikke zoneterapi mere ,da det ikke havde nogle effekt på smerterne .
Ja det mente jeg nok du gjorde, og ja det har du helt ret i folk gør , det tror jeg også er derfor de tager afstand fra det.

Ja det er også min store bekymring , men så ringede min socialrådgiver heldigvis i går og fortalte at nu havde min sag været for ved socialmedicinsk temmøde .
Der havde de endelig besluttet at der ikke mangler flere papirer, og at de er helt enig med at papirerne siger der kun er pension tilbage.
Så nu er min sag endelig blevet sendt videre til pension temaet , og spørger lige om hvor lettet jeg er
Det er så dejligt og befriende at der endelig er noget der lykkes
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 14:01   #27
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Tillykke - det ser jo lysere ud for dig ang. pension.
Og så kommer der ligesom et lilleoverskud ens vej
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 20:09   #28
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Tillykke - det ser jo lysere ud for dig ang. pension.
Og så kommer der ligesom et lilleoverskud ens vej
Jo tak skal du have nocturne , og ja det håber jeg godt nok det gør .
Nu er jeg bare så spændt på hvilken svar pension temaet kommer med.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 01:26   #29
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Er total frustreret

Som overskriften lyder så er jeg total frustreret.

For siden jeg fik at vide at nu er min sag gået videre til pension temaet som er 19 dage siden, der har jeg haft mareridt ca. hver nat eller hver anden nat .
For eksempel kan jeg have sovet en times tid også vågner jeg badet total i sved og gråd .

For mareridtet handler om at min socialrådgiver har ringet og fortalt mig at det blev et afslag .
Jeg kan også blive sådan helt bange/ angst hvis min mobil ringer , eller også bare det at gå ud til postkassen og tjekke om der skulle være kommet et brev det har jeg det rigtig svært med fortiden.

Jeg ved ikke om det er en normalt måde min krop reagere på, men det er i hvert fald vildt ubehageligt.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 19-03-2012 kl. 01:37.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 10:41   #30
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
jeg døjede også med mareridt om et negativt svar i den periode, jeg ventede fra, at jeg havde fået brev fra pensionsteamet, om at de havde modtaget min sag, og at de ville behandle den med henblik på pension og så til jeg 2 uger efter fik et positivt svar...
Tror at det er en naturlig reaktion fra kroppen fordi du nu er så tæt på at nå i mål...
krydser fingre for at du hurtigt får et positivt svar...;-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt opdatering siden sidst KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 23-04-2012 18:40
Jeg er lidt forvirret..+opdatering Spunk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-02-2011 19:57
Må man tjene lidt ved siden af? michael schrød Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 14-10-2009 20:46
Lidt opdatering. Razmo Dit og Dat 28 05-05-2009 19:31
Aktindsigt, siden sidst. (?) Trold Alt det andet 2 08-12-2008 14:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension