K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2014, 17:28   #1
janden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2012
Lokation: Glostrup
Indlæg: 11
Styrke: 12
janden er ny på vejen
Forhøjelse af timeantal

Jeg har været i flexjob siden 2006, pga en psykisk lidelse, og er sat til at arbejde 1/3 tid.

Er der nogen herinde der ved, om det er muligt at forsøge sig med flere ugentlige arbejdstimer? F eks i forbindelse med et jobskifte? Og evt. hvordan det fungerer?

Jeg er klar over, at hvis jeg skifter job nu, så kommer jeg under den nye flexjobreform.

På forhånd tak for kommentarer!
janden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 17:41   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det har man da helt sikkert lov til, dels er alle job ikke ens, så måske kan man klarer flere timer i at andet job og dels kan man jo prøve, det er jo ikke sikkert det går.

Det er kun hvis du kommer over 18 timer at du måske, kan blive selvforsøgende altså 18 timer uden skånehensyn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 23:52   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Selvforsørgende på 18 timer....kommer det ikke lige an på lønniveauet i pågældende job?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 05:12   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det har intet med lønnen at gøre.

For at være berettiget til et fleksjob så skal din arbejdsevne være nedsat med mere end 50 % plus det skal være varigt og uden behandlings muligheder..

Men det er meget 4kantet at sige et timetal eller at man kun må arbejde i 18 timer for det skal være effektive timer der er tale om før det evt vil få en betydning.

Men lønnen spiller absolut ingen rolle.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension