K10 - Flexjob & Førtidspension

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Vigtige Meddelelser

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar

Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2017, 21:27   #291
Vovse
Jeg bor her på K10

Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Styrke: 19
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Stampe:
Mener du, at hvis en "medarbejder" i forvaltningen "pålægges" at lyve og bedrage for at udføre systematisk ulovlig sagsbehandling samt massive brud på god forvaltningsskik og bryde retssikkerhedsloven, at denne "medarbejder" så ikke har et personligt ansvar overhovedet ?
Uanset hvad vi mener, så er lovgivningen jo sådan, at sagsbehandlerne ikke står personligt til ansvar for deres (u)gerninger.

Og vi kan meget nemt blive enige om, at det burde være anderledes.

Citat:
Og hvorfor står du ikke frem mit dit sandfærdige navn ?

Er der noget du gerne vil skjule ?

Har du ikke ren samvittighed ?

Er du politikker ?
Jeg ved godt spørgsmålene ikke er til mig, men jeg tillader mig alligevel at kommentere.

Der kan være mange årsager til, at man vil være anonym, som man har mulighed for på div. fora, i modsætning til facebook.

For mit eget vedkommende har jeg ikke noget at skjule, og min samvittighed fejler ikke noget, men jeg orker simpelthen ikke, at skulle forsvare mine holdninger og "bedrifter" hver gang jeg er sammen med andre mennesker.

Jeg kæmpede med systemet i 15 år (de sidste 13 på kh), og det gennemsyrede hele min tilværelse.
Så nu vil jeg gerne fylde det meste af min tid med noget andet.

Citat:
Hvornår var det ?
Hvilket jobcenter og jobcenterchef var det ?
Det er ca. 7 år siden.

Og det var ikke i København.

Citat:
Du følger åbenbart ikke ret meget med..
Fakta er, at langt de fleste borgere, får slet ikke en skriftlig begrundet afgørelse incl klagevejledning.
De borgere jeg har været i berøring med, og hjulpet med sager i kommunen, har alle fået en skriftlig klagevejledning.

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2017, 22:07   #292
MistyMiss
Har ikke tid til andet end K10

Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Styrke: 6
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Puma:

Og hvorfor står du ikke frem mit dit sandfærdige navn ?

Er der noget du gerne vil skjule ?

Har du ikke ren samvittighed ?

Er du politikker ?

.
Altså jeg står da heller ikke frem med mit sandfærdige navn?
Det håber jeg da ikke er et problem?
Vi er mange på k10, der ikke føler behov for, at fortælle vores navn her på k10.

På facebook har jeg endda også undladt mit mellemnavn, og mit profilbillede er ikke et billede af mig.
Det er et personligt valg, som vi heldigvis har frihed til at selv træffe.

Og jeg har intet at skjule. Jeg vælger bare at begrænse hvad jeg offentliggører på nettet.
Hvilket jeg synes alle skal have lov til, uden at blive anklaget for at ville skjule noget....
MistyMiss er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-12-2017, 05:08   #293
Fleks10
Hvor skulle jeg ellers være

Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Fleks10 er ny på vejen
Jeg er enig med flere af de andre der har kommenteret trådstarters indlæg.

Jeg kan heller ikke se nødvendigheden af at up-loade billeder m.v. af de enkelte medarbejdere i kommunen. Uanset hvor forkastelig sagbehandlingen er!

Jeg er også anonym. Det er de fleste i dette forum, og det er ikke ensbetydende med at man har noget at skjule, blot privat-livets fred. De gange hvor nogle har skrevet sit fulde navn, har flere også opfordret til at ændre dette til et "alias", for at bevare anonymiteten.

Det skulle gerne være sådan, at selvom man er uenig med andre (her trådstarter), skal man ikke "overfaldes" verbalt, blot fordi man tillader sig at "pippe lidt" med en anden anskuelse, eller mening omkring tingene.

Sidst redigeret af Fleks10; 06-12-2017 kl. 05:27.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2017, 01:45   #294
vasen
Lever på K10

Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Blog Indlæg: 1
Styrke: 5
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Jeg er enig med flere af de andre der har kommenteret trådstarters indlæg.

Jeg kan heller ikke se nødvendigheden af at up-loade billeder m.v. af de enkelte medarbejdere i kommunen. Uanset hvor forkastelig sagbehandlingen er!

Jeg er også anonym. Det er de fleste i dette forum, og det er ikke ensbetydende med at man har noget at skjule, blot privat-livets fred. De gange hvor nogle har skrevet sit fulde navn, har flere også opfordret til at ændre dette til et "alias", for at bevare anonymiteten.

Det skulle gerne være sådan, at selvom man er uenig med andre (her trådstarter), skal man ikke "overfaldes" verbalt, blot fordi man tillader sig at "pippe lidt" med en anden anskuelse, eller mening omkring tingene.
Jeg forstår begge synspunkter vedr. anonymitet, men jeg synes det er umådeligt trist at føle sig tvunget til anonymitet.
Jeg har været på Facebook, men har nu afmeldt det totalt, trods jeg savner 2 grupper. Jobcentrets ofre og menneskesynet bag Term modellen.

I starten blev jeg mistænkt for at være fake eller hvad det hedder, fordi jeg ikke havde et foto på.

Dels var årsagen at jeg ikke kan finde ud af det. Sådan er min hjerne desværre og dels også kun var på facebook for at følge debatten. Jeg har ikke brug for"venner" som jeg ikke har reel kontakt med.
Senere er jeg blevet beskyldt for , at være Psykiatrisk sygeplejerske, som jeg slet ikke fatter, da jeg i mit indlæg skrev meget kritisk om psykofarmaka.
Desuden kan jeg ikke udholde alle de reklamer , som man ikke kan undgå.

Det er faktisk uhyggeligt, at man skal føle sig nødtvunget til anonymitet og der er da folk herinde, som jeg har mistænkt at gå myndighedernes ærinde, men jeg kan ikke bevise det.

Jeg ville da ønske, at alle kunne stå frem med navn og adresse, så vi kunne tale sammen som lige. Det har system Danmark , og faktisk også de der tror på systemet gjort meget besværligt.

Ofte står folk først frem efter de har fået anerkendt en Ftp eller som nu mig en folkepension.
Jeg har før skrevet mit fulde navn, og gør det nu igen. Jeg hedder, Anne mette Jørgensen og bor i Ole suhrs gade, København.

Udover et rædselsfuldt forløb i Jobcentret og deres halevedhæng er jeg hver dag vidne til Militær i fuld rustning med maskingeværer .Hver eneste dag jeg kigger ud og vi taler 24/ 7. (før det var det politiet). Det har stået på siden angrebet ja, var det i 2015. Det mener jeg det var.
Symbolpolitik mener jeg, men som med så meget andet kan jeg intet gøre.

Jeg har desværre mistet min tillid til samtlige politiske partier og jeg har desuden desværre også endog meget svært ved at tro på mine medmennesker. Førhen var jeg en person, der troede på min næste og der skulle meget til , at jeg mistede tilliden.
Men knap 10 år i københavns kommunes jobcentrets helvede og til sidst Ombudsmandens forklaring vedr. inhabilitet har jeg tabt sutten. Desuden har jeg desværre erfaret , at folk jeg regnede med faktisk ikke troede på mine erfaringer, for så sindssygt kunne systemet da ikke være.
Det sidste gør mest ondt.

Jeg fik PTSD efter flere voldelige overfald i bocentre, (sidst på et herberg på sundholm) og tro mig eller lad være, men de sidste 3 på en uge, var fordi jeg forsøgte at redde kollegaer og beboere, Jeg blev ladt alene og gik ned med et brag efter ½ år.
Jeg har set store stærke mænd stå og græde,og dengang var borgmesteren fra enhedslisten. Husker ikke hans navn, pt. Navne er en af mine svagheder, desværre.
Mange af os kontaktede løbende, Arbejdstilsynet, som henviste til tillidsmand som henviste tilbage igen. Heldigvis var mange unge og kom sig , fik nyt job og kom sig, men jeg var 58 og slidt og snot dum, for jeg burde jo have fundet nyt job længe inden, men der var jo hele tiden en fridag eller ferie forude, og da det endelig gik op for mig, at den var rivende gal havde jeg ikke kræfter til at søge nyt job og desuden var det også på et tidspunkt hvor det var svært. -2007-2008.
Jobcentret anerkendte ikke denne diagnose.,. den står ikke på deres pc, og sådan er det jo.

40 år. Det skal i andre ikke gøre efter. Det er ris til egen røv.

Jeg bliver så trist når jeg læser, at børn allerede i 8 kl. skal vide hvad de skal.
blive til .
Nå, men vi har jo trump. han skal nok redde os allesammen. Tosser styrer verden.

Jeg håber bare at klimaet ikke ødelægger alt, og mine børnebørn kan gøre det bedre. Der må da komme et oprør efter min bortgang

Sidst redigeret af vasen; 07-12-2017 kl. 02:01.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2017, 11:05   #295
MistyMiss
Har ikke tid til andet end K10

Tilmeldingsdato: 20-06 2015
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg forstår begge synspunkter vedr. anonymitet, men jeg synes det er umådeligt trist at føle sig tvunget til anonymitet.
Jeg har været på Facebook, men har nu afmeldt det totalt, trods jeg savner 2 grupper. Jobcentrets ofre og menneskesynet bag Term modellen.

I starten blev jeg mistænkt for at være fake eller hvad det hedder, fordi jeg ikke havde et foto på.

Dels var årsagen at jeg ikke kan finde ud af det. Sådan er min hjerne desværre og dels også kun var på facebook for at følge debatten. Jeg har ikke brug for"venner" som jeg ikke har reel kontakt med.
Senere er jeg blevet beskyldt for , at være Psykiatrisk sygeplejerske, som jeg slet ikke fatter, da jeg i mit indlæg skrev meget kritisk om psykofarmaka.
Desuden kan jeg ikke udholde alle de reklamer , som man ikke kan undgå.

Det er faktisk uhyggeligt, at man skal føle sig nødtvunget til anonymitet og der er da folk herinde, som jeg har mistænkt at gå myndighedernes ærinde, men jeg kan ikke bevise det.

Jeg ville da ønske, at alle kunne stå frem med navn og adresse, så vi kunne tale sammen som lige. Det har system Danmark , og faktisk også de der tror på systemet gjort meget besværligt.

Ofte står folk først frem efter de har fået anerkendt en Ftp eller som nu mig en folkepension.
Jeg har før skrevet mit fulde navn, og gør det nu igen. Jeg hedder, Anne mette Jørgensen og bor i Ole suhrs gade, København.

Udover et rædselsfuldt forløb i Jobcentret og deres halevedhæng er jeg hver dag vidne til Militær i fuld rustning med maskingeværer .Hver eneste dag jeg kigger ud og vi taler 24/ 7. (før det var det politiet). Det har stået på siden angrebet ja, var det i 2015. Det mener jeg det var.
Symbolpolitik mener jeg, men som med så meget andet kan jeg intet gøre.

Jeg har desværre mistet min tillid til samtlige politiske partier og jeg har desuden desværre også endog meget svært ved at tro på mine medmennesker. Førhen var jeg en person, der troede på min næste og der skulle meget til , at jeg mistede tilliden.
Men knap 10 år i københavns kommunes jobcentrets helvede og til sidst Ombudsmandens forklaring vedr. inhabilitet har jeg tabt sutten. Desuden har jeg desværre erfaret , at folk jeg regnede med faktisk ikke troede på mine erfaringer, for så sindssygt kunne systemet da ikke være.
Det sidste gør mest ondt.

Jeg fik PTSD efter flere voldelige overfald i bocentre, (sidst på et herberg på sundholm) og tro mig eller lad være, men de sidste 3 på en uge, var fordi jeg forsøgte at redde kollegaer og beboere, Jeg blev ladt alene og gik ned med et brag efter ½ år.
Jeg har set store stærke mænd stå og græde,og dengang var borgmesteren fra enhedslisten. Husker ikke hans navn, pt. Navne er en af mine svagheder, desværre.
Mange af os kontaktede løbende, Arbejdstilsynet, som henviste til tillidsmand som henviste tilbage igen. Heldigvis var mange unge og kom sig , fik nyt job og kom sig, men jeg var 58 og slidt og snot dum, for jeg burde jo have fundet nyt job længe inden, men der var jo hele tiden en fridag eller ferie forude, og da det endelig gik op for mig, at den var rivende gal havde jeg ikke kræfter til at søge nyt job og desuden var det også på et tidspunkt hvor det var svært. -2007-2008.
Jobcentret anerkendte ikke denne diagnose.,. den står ikke på deres pc, og sådan er det jo.

40 år. Det skal i andre ikke gøre efter. Det er ris til egen røv.

Jeg bliver så trist når jeg læser, at børn allerede i 8 kl. skal vide hvad de skal.
blive til .
Nå, men vi har jo trump. han skal nok redde os allesammen. Tosser styrer verden.

Jeg håber bare at klimaet ikke ødelægger alt, og mine børnebørn kan gøre det bedre. Der må da komme et oprør efter min bortgang
Folk brokkede sig også over at jeg ikke havde et profilbillede.
Så satte jeg et billede af min kat ind som profilbillede :P

Reklamer kan undgås ved at bruge add-block

Jeg er selv op til flere gange, blevet mistænkt for at være sagsbehandler. Og så blev paranoide, for hvad nu hvis jeg sad og lurede på borgere i gruppen....
I virkeligheden sidder der faktisk 3-4 sagsbehandlere i gruppen, der alle hjælper virkelig meget. En af dem opgav simpelthen at skrive, fordi hun var træt af, at folk var utilfredse med hendes svar. Tilgengæld skriver jeg med hende i pb, og så hjælper hun mig med viden til at kunne hjælpe.

Men folk har svært ved at forstå, at jeg ikke er sagsbehandler. Jeg er bare en arbejdsløs med klæbehjerne og lidt for meget fritid :P

Grunden til min anonymitet, er at jeg ikke kan se hvad folk skal bruge den viden til.
Folk kan få min adresse hvis de rent faktisk skal bruge den til noget.

Jeg har desværre oplevet en del ubehagelige typer på facebook, og jeg har ikke interesse i, at de kan genkende mig hvis de møder mig. Deraf intet profilbillede.
Det er måske lidt paranoidt, men hellere det, end at jeg går og spekulerer over om tossen der nu svinede mig til sidst og truede mig, krydser min vej
MistyMiss er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-12-2017, 18:16   #296
Kio
Ved at flytte ind på K10

Kios avatar

Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 53
Styrke: 9
Kio er ny på vejen
6 dec 2017 Brev fra "Jobcenteret" dvs Juristerne...

6 dec 2017 Brev fra "Jobcenteret" dvs CF 2. kontor, område 1
Bernstorffsgade 17. Kvittering for modtagelse af klage - 06-12-2017

Alle har lov til ytre sine meninger. Helt ok og sådan er det.

Gider ikke gentage mig selv igen igen, ligesom jeg gør over for
især de københavnske politikere og især dem fra Enhedslisten.

Og hvis nogen prøver at hijacke min tråd med polemik, håber jeg Web
griber ind.

Mit mål her og på FB er meget klart, uakademisk, uintellektuel og simpelt
nemlig bare at påvise den systematisk ulovlig sagsbehandling samt massive
brud på god forvaltningsskik og retssikkerhedsloven så syge, svage og udsatte
borgere fratages deres retssikkerhed og bliver fastholdt i kontanthjælpssystemet.

Og at råbe politikerne/Lederne op. Præcist som Ulf Harbo og Mogen Rerup gør (begge Enhedslisten).

"Jeres" plan med anonymitet og ikke at stå frem offentligt med eget navn
gennem mange år, er det ikke lykkedes at få de ansvarlige politikere (især dem
fra Enhedslisten) til at råbe op og retsforfølge eller sanktionere disse personer
der åbenlyst bryder loven.

Og sådan er flertallet af befolkningen desværre, tavse. Hvis ingen råber op,
sker der heller ingen ændringer. Der skal fanmes råbes op om dette.

Sorry for mit sprog, men det er fanme noget svineri at fratage borgere deres
retssikkerhed, der er ikke det Danmark jeg er vokset op i...

Sidste jeg sad over for Ulrik Kohl over en kop kaffe nede på Cafe Ae på
Nørrebro, det var lige før #kv2017, gav han mig ret i at det var noget svineri
at fratage borgere deres retssikkerhed og at det var meget vigtigt at det blev
stoppet...

Det rammer hårdere, når man kender politikeren personligt... så er det sq personligt,
og så skal man "tale/skrive" pænt... det er sq svært. Her mit sidste Fb indlæg om
denne person og hans parti. Ulrik Kohl er Medlem i min FB gruppe...
https://www.facebook.com/groups/1017...2951800684351/

Men hvad har vi hørt fra Ham og Enhedslisten de sidste 4 år om dette ?

Ulf Harbo fra Norddjurs har været i Kbh flere gange og besøgt de
københavnske folk og ledelse fra Enhedslisten, han lavede et indlæg på FB her
for et par dage siden og at han i ÅREVIS havde gjort opmærksom på, redegjort
for samt dokumenteret de ulovligheder der foregår i hele landet og især i Kbh.

Men ingen af hans "kammerater" i partiet vil påtale det offentligt, næe, det
nærmeste vi kommer er noget med at "loven fortolkes for hårdt"...

"For hårdt" min bare røv, der lyves, bedrages, manipuleres og loven brydes
direkte over for borgerne, og INGEN står til ansvar...

Men som min gamle kloge Mor (hun lever endnu engang sagde:
"Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves."

.
Forløb siden 5 april 2017 på K10:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=35157?

Sidst redigeret af Kio; 07-12-2017 kl. 18:28.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2017, 16:59   #297
Kio
Ved at flytte ind på K10

Kios avatar

Kio er ny på vejen
Kilde: phhmw i dag.

11. juni 2014
Socialudvalget Karen Jespersen (V) spørgsmål til daværende Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen.

Det er vigtigt at Vi husker, og holder politikerne op på hvad de siger og har sagt...

Socialudvalget har i brev af 15. maj 2014 stillet følgende spørgsmål nr. 361 (SOU
alm. del), som hermed besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fra ikke-medlem
af udvalget (MFU) Karen Jespersen (V).

Spørgsmål nr. 361:
”Ministeren bedes redegøre for sin holdning til, om der er en grænse for, hvor lavt funktionsniveau
man kan have, før det ikke giver mening, at borgeren får beskæftigelse igennem fleksjob?”

Se Mette Frederiksen svar her.
Nogen her der mener at det som Mette Frederiksen svare, rent faktisk bliver udøvet her i DK ?

.
Gammel 14-12-2017, 09:18   #298
Kio
Ved at flytte ind på K10

Kios avatar

Kio er ny på vejen
Torsdag d 14 dec 2017.

Update onsdag d 13 dec 2017.

Efter mit møde i går på Lærkevej, kommer der en af dagene en afslørende lydoptagelse, hvor vi blev dybt overrasket, ja ligefrem chokeret over at sådan er sagsbehandlingspraksissen åbenbart nu nede på Jobcenter Lærkevej JKI - Center for Jobindsats....

HVORFOR ?

Hvorfor handler jeg som jeg gør ?
Hvorfor offentliggør jeg navne og billeder på medarbejderne ?
Hvorfor står jeg frem offentligt ?

Mogens Rerup formulere her præcist hvorfor...:
----------------------------------------------------------------------
- Der er sket en mentalitetsændring. Vi var jo nogle gamle 68'ere, der mere var til for borgerne og klienternes skyld end for kommunens.

- Da jeg arbejdede, var vi forpligtigede til at hjælpe folk, der kom og klagede. Det var der opbakning til fra både ledelsen og politisk side. I dag får borgerne ikke hjælp til at klage. De bliver overladt til sig selv. Det er ikke i orden, den måde man behandler folk på

- Dem, der sidder på jobcentre og ydelseskontorer i dag, de er der for kommunens skyld, og deres vigtigste redskab er budgettet

"I følge Mogens Rerup vil han fortsætte med at kæmpe for, at de svageste borgere får den behandling, som de lovmæssigt har ret til."

"Et socialsystem, der har glemt, at det er til for borgeren"

"Vand ved siden af kommunen

Mogens Rerup forstår godt, at han har været grov, og at det ikke er rart at blive hængt ud på sociale medier. Men det er ifølge ham vand ved siden af kommunens behandling af de borgere, han er partsrepræsentant for.

- De siger, at jeg taler et skurvognssprog. Men jeg har jo ikke ødelagt deres liv. Jeg har ikke taget deres penge fra dem eller ladet deres sager køre uendeligt uden at gøre noget, siger Mogens Rerup."

- Der var en episode, hvor en borger, som jeg var partsrepræsentant for, sagde til den ansatte, at hun udøvede psykisk terror mod borgerne. 'Det lever jeg med', svarede medarbejderen, og så kunne jeg ikke lade være med at hvæse: 'Du har da heller aldrig haft for fem øre psykologisk indsigt',

"Ifølge Mogens Rerup (OG MIG) er tavshed nemlig en accept af den nuværende situation på Job- og Ydelsescentre landet over."

- Hvad gør man, hvis man har borgere, der føler, at de gang på gang mødes af ligegyldighed og psykisk vold? Hvis man ikke må hænge de værste ansatte og ledere ud, så kan de fortsætte for evigt, siger Mogens Rerup.

"Blandt andet har han påpeget fejl i 1.903 sager om såkaldte § 34 midler, hvor borgerne i alt modtog 4 millioner kroner. Han har også hjulpet Henriette Nissen med at få næsten en halv million kroner i efterbetalte sygedagpenge. "
Kilder:
https://www.avisen.dk/Pages/Guests/A...ticleID=422196
https://www.avisen.dk/tidligere-chef...an_410798.aspx
Fakta: systematisk ulovlig sagsbehandling samt massive brud på god forvaltningsskik og retssikkerhedsloven (er dokumenteret) så syge, svage og udsatte borgere fratages deres retssikkerhed og bliver fastholdt i kontanthjælpssystemet.

Og politikerne er stadig tavse (excl Ulf og Mogens)..
Dem der tier, samtykker...
.
Gammel 14-12-2017, 21:29   #299
Kio
Ved at flytte ind på K10

Kios avatar

Kio er ny på vejen
Fredag d 14 dec 2017.

Har lige fået lidt aktindsigt med posten... 518 sider hvor langt de fleste er kopier af kopier af kopier...
Lidt om lægekonsulentens opgaver... dybt godnat...
---------------------------------------------------------
18. august 2016
Hvad skal lægekonsulenten:

- Klarlægge betydningen af indholdet i dine lægeattester, journaloplysninger eller andre sundhedsfaglige oplysninger i forhold til dine muligheder for arbejde eller uddannelse.

- Vurdere, om der i forhold til dine muligheder for arbejde eller uddannelse er sammenhæng mellem dokumentationen i lægeattester m.v. og sagens øvrige oplysninger om din mulighed for arbejde eller uddannelse, herunder dine egne oplysninger og vurdering af dine egne muligheder.

- Vurdere, om der eventuelt er andre relevante sundhedsfaglige aspekter, som vil kunne bidrage til at belyse sagen, fx en speciallægeattest, eller om der er en behandlingsmulighed, som du skal henvises til at drøfte med din praktiserende læge.

- Vurdere eventuelt skånebehov i forhold til, at du kan vende tilbage til arbejde.

Hvad må lægekonsulenten ikke:

- Lægekonsulenten må ikke via anden funktion have kendskab til dig Fx tidligere været din praktiserende læge eller behandler.

- Lægekonsulenten må ikke foretage undersøgelse eller behandling af dig efter sundhedslovgivningen som led i rådgivningen.

- Lægekonsulenten må ikke ændre eller stille nye diagnoser som led i den sundhedsfaglige rådgivning.

- Den sundhedsfaglige rådgivning må ikke indeholde rådgivning om, hvilken ydelse du skal tilkendes.

https://bisidderhjaelpen.dk/laegekonsulentens-rolle/

Gammel 15-12-2017, 08:29   #300
Kio
Ved at flytte ind på K10

Kios avatar

Kio er ny på vejen
22. november 2017 Journalnotat efter møde/Jobsamtale

Samtale gennemført: Jobsamtale
Registreret: 22. november 2017
Sag: Kontanthjælp - 24-06-2015
Type: Jobsamtale
Oprettet af: Shoaib Raja Akbar
Samtaletidspunkt: 22-11-2017
Mødetype: Personlig
Samtaletype: Jobsamtale

Lydoptagelsen kan høres her: https://www.youtube.com/watch?v=eUG3rvKzqM4

Har lige modtaget den via aktindsigt.

.
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Alt tidssætning er GMT +1. Klokken er nu 11:43.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension