K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2011, 17:34   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Nej Susanne. Vi har nok ikke forskellige udgaver af jobnet.. Men se engang hvad de ANBEFALER.
Problemet er nok, at man tror at fleksjob kan ligestilles med alm. jobsøgning.
Det opleves mange steder.. Prøv at søge på ordet fleksjob hos de mange som annoncerer med ledige job´s. Er du heldig så dukker der måske 5-6 ledige fleksjob op. Men i de fleste tilfælde dukker søgeordet " fleksjob" bare op i en annonce hvor ordet fleksjob indgår. Fx. Fleksjobkonsulent søges til jobcenter.
Alt i alt.... Skal fleksjob være seriøst, må der skrædersys andre løsninger for os.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 20:46   #12
Namato
Ved at vænne sig til K10
 
Namatos avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
Namato er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Mon der er flere end mig, som har hørt rygtet om at: ( Nu SKAL fleksjobbere oprette deres CV på Jobnet) ??
Det er en del af regeringens forslag til omlægning af fleksjob og førtidspension (som jeg da virkelig håber ikke bliver vedtaget i sin nuværende form).

Denne del af forslaget lyder sådan:

Regeringen foreslår, at ledige fleksjobvisiterede fremover får ret og pligt til den samme aktive indsats fra jobcentre som andre ledige. Det indebærer, at alle ledige fleksjobvisiterede skal:

• Aktivt søge et fleksjob.
•Lægge et cv på Jobnet.dk og hver uge bekræfte, at de aktivt søger et fleksjob.
Namato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 21:07   #13
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg beklager meget.....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Namato Se meddelelser
Det er en del af regeringens forslag til omlægning af fleksjob og førtidspension (som jeg da virkelig håber ikke bliver vedtaget i sin nuværende form).

Denne del af forslaget lyder sådan:

Regeringen foreslår, at ledige fleksjobvisiterede fremover får ret og pligt til den samme aktive indsats fra jobcentre som andre ledige. Det indebærer, at alle ledige fleksjobvisiterede skal:

• Aktivt søge et fleksjob.
•Lægge et cv på Jobnet.dk og hver uge bekræfte, at de aktivt søger et fleksjob.
Men hvorfor mener du ikke at fleksjobbere skal søge jobs og bekræfte at de gør det. De er jo ikke forskellige fra andre ledige - andet end at det er et fleksjob de skal søge.
Beklager - men kan ikke følge dig i, at det skulle være uretfærdigt eller hvad du nu mener det er...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 22:00   #14
Namato
Ved at vænne sig til K10
 
Namatos avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
Namato er ny på vejen
Til Zastrow: Jeg mente nu hele forslaget - ikke kun den del om cv på jobnet. Og så synes jeg du skulle læse Mik16's spørgsmål og begrundelser. Måske skulle du oprette din egen tråd under politik og samfund i forhold til dette emne?
Namato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 00:58   #15
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
Har haft en kæmpe diskution med lolland kommune om netop det punkt for et par år siden som alm ledig.. jobkonsulenten var meget liderlig for at alle info skulle være synlige, men efter samtale med fagforeningen nægtede jeg, da de ikke kunne tvinge en til det. Har desværre ikke paragrafferne
Han mente at det ville være for besværligt for en arbejdsgiver, hvor min modargumention var at kunne de ikke bruge 30 sek. På at Google mit navn var de nok ikke skide int. / seriøse... (er den eneste i dk med det navn)
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 10:40   #16
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Værdien af CV på jobnet

Mit indledene spørgsmål var:

Fleksjobbere tvunget på Jobnet ???

--------------------------------------------------------------------------------

Mon der er flere end mig, som har hørt rygtet om at: ( Nu SKAL fleksjobbere oprette deres CV på Jobnet) ??
Jeg har været inde og se lidt på deres "oprettelsessider". Her er jeg faldet over een ting, som jeg mener er urimelig ( ulovligt ?? ) i forhold til flekser.

De skriver under: Skjul CV-oplysninger.

Citat:

Det er vigtigt, at dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse fremgår af dit CV, så en arbejdsgiver let kan få fat på dig. Men du har mulighed for at markere de oplysninger, du ikke ønsker vist i dit CV.

Det fremgår, at du kan skjule bla. navn og adresse, men ikke dit telefonnummer og evt mailadresse.

Jeg mener, at man når det drejer sig om fleksjob, hvor personlige oplysninger som fx. at man er fleksjobber med skånehensyn, så kommer Jobnet i konflikt med persondataloven. Så inden det bliver tvang, er der altså noget som bør laves om. Det er vel egentligt okay, at vi også skal lave et CV. Men et fleksjob CV er da noget specielt i sin udformning.

Så hvis rygtet taler sandt så tror jeg ikke, at jeg lige springer på CV vognen


Min reaktion på diverse indlæg til spørgsmålet er:

Det er oplagt at vi som ledige fleksjobbere skal synliggøre os selv. Men har et CV på jobnet i sin NUVÆRENDE form, nogen værdi i forhold til at øge vores mulighed for at komme i arbejde ?

Det er sikkert, at ved at vi lægger vores CV på jobnet, giver vi jobcenteret nyttig viden om os. Dermed også jobkonsulenterne.

Det er til gengæld meget usikkert hvilken værdi vores CV har overfor en evt. arbejdsgiver. Her tror jeg gevinsten er meget lille. Dels fordi det er besværligt med at skulle logge ind, dels fordi systemet arbejder for langsomt.

Værdien i at en arbejdsgiver skal kunne kontakte den ledige fleksjobber direkte, via et telefonnummer eller via mail, har vist heller ikke den store værdi.
For da det er et fleksjob, skal den pågældende jobkonsulent alligevel ind over, før end alle spørgsmål, fra en interesseret virksomhed kan blive besvaret. En fleksjobber er jo ikke en "standardvare" Fx. er vores ugentlige timetal ikke 100 % fastlåst. Det er jo delvist "variabelt" alt efter hvilket job det drejer sig om.

Så i stedet for at vi skal ( bør ) oplyse vores tlf eller mail for en direkte kontakt, var det nok smartere at oplyse tlf og mail direkte til DEN jobkonsulent, som har sagen. Så bliver kommandovejen meget kortere.

Men det er stadig nok ikke via vores CV på jobnet fleksjobbet bliver fundet. Der skal "andre boller på suppen" først.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 16:35   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Mik16, er du da bange for at oplyse arbejdsgivere, at du er visiteret fleksjobber?

Hvad du skriver om dit helbred er dit eget valg, men i et cv handler det mere om, hvad du kan og har af uddannelse osv.

At der er nævnt, du har skånehensyn oplyser jo ikke, hvilke helbredsmæssige problemer, du har. Der er således ikke tale om personfølsomme helbredsmæssige oplysninger. Så ingen konflikt her i forbindelse med persondataloven.

Der findes jo arbejdsgivere, som gerne vil finde en ledig fleksjobber, så det bør være naturligt, at man som ledig fleksjobber oplyser: her er jeg, brug mig..

Jeg selv er i job, og jeg har åbent oplyst, hvilke skånebehov der var, i mine ansøgninger. Det forhindrer nødvendigvis ikke en i at få et job. En del ser heldigvis på de kvalifikationer, man har..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 16:46   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Flex jobber passer oftes slet ikke ind i skemaet på jobnet.

selv gik jeg ud af 6kl og har enkeltfags 9-10 kl i dansk og mat,men det kan kan bam ikke rigtig passet ind.

Mener heller ikke man skal skrive alt eller fylde skemaet med løgen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 18:14   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
curls !!!!!

Nej jeg har ikke rigtigt problemer med hverken min sygdom ( blodpropper ) eller mine skånehensyn. Dertil har jeg allerede offentliggjort mig selv for tydeligt, rent lokalt..

MEN... Jeg har kendskab til flere andre ledige flekser, som er rigtig kede af, hvis DERES historie kom til offentligt skue.

Så problematikken er mere hen ad det rent menneskelig i, at tvinge nogen til at tilmelde sig jobnet, som det er udformet nu.
Uanset hvad, så kan det blive "kostbart" ikke at følge en henstilling, selv om det er din ret.
Det er oftes mennesker, som ikke har det helt store overskud..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirring omkring Jobnet Soalik Alt det andet 23 09-07-2013 16:54
Førtidspension og de job på fx jobnet bruger2013 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 16-03-2013 16:34
Fleksjobber - tilmelde på Jobnet? Cordulla Alt det andet 12 28-04-2010 06:47
Autotjek af jobnet.dk Kimse Dit og Dat 5 05-02-2008 14:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension