K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2015, 20:14   #11
jean15
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2015
Indlæg: 11
Styrke: 10
jean15 er ny på vejen
årsag til kontrol

Hej. Kontrollen skyldes min alder samt en stress/udbrændthedsdiagnose.
Jeg fejler en del oven på 2 trafikuheld samt 8 års kamp for at forblive på arbejdsmarkedet (herunder et revalideringsforløb).
For at sige det meget kort har jeg diagnoser som fx kroniske komplekse smerter og neurasteni. Både smertecenter og psykiater har gjort klart, at der ikke er nogen form for udsigt til bedring. Derfor syntes jeg ikke, det med stress/udbrændthedsdiagnosen i forhold til beslutningen om kontrollen var helt holdbar, men min alder kunne jeg jo ikke gøre så meget ved.... Så jeg ankede ikke.
Mvh. Jean, som stadig er under 40 år
jean15 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 12:52   #12
jean15
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2015
Indlæg: 11
Styrke: 10
jean15 er ny på vejen
Juridisk Korrekt?

Hvis ens kontrol af førtidspension IKKE er juridisk korrekt, kan man så gøre noget ved det 3 år efter man har fået pensionen tilkendt?

Kan man man sætte kontrol på en FTP udelukkende pga. af borgerens alder?

Spørger fordi jeg kan se i papirerne fra psykiateren, der udtalte sig om min omtalte stress/udbrændthedstilstand, at han gør det meget klart, at der ikke vil ske nogen bedring eller være nogle behandlingsmuligheder.

Hilsen Jean.
jean15 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 13:00   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det kan man desværre ikke så lang tid efter...man skal have klaget inden for 4 uger efter man har fået pensionen med kontrol på....hvis man er uenig...

Problemet er at de fleste ikke vil have modet på at klage da deres pension endelig er gået igennem...

Den kontrol kan ikke sættes på alene pga alder....der skal være tale om en sygdom med et uforudsigeligt forløb...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 10:23   #14
jean15
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2015
Indlæg: 11
Styrke: 10
jean15 er ny på vejen
Hej Peter.
Hvad tænker du, jeg skal gøre? Så vidt jeg kan forstå, er det for sent at gøre noget i forhold til den kontrol, der allerede er?
Er godt nok træt af, at jeg ikke vidste bedre end bare at acceptere det med kontrollen, dengang jeg fik pensionen
Hilsen Jean
jean15 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 14:22   #15
jean15
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2015
Indlæg: 11
Styrke: 10
jean15 er ny på vejen
opfølgende sørgsmål

Jamen så kom vi så så langt som til at blive enige om, at min kontrol af FTP skal vurderes efter reglerne fra 2012. Så langt så godt...
Men i min kommune må de mangle noget at lave, for meldingen er, at i min kommune har man besluttet, at sådanne sager skal igennem rehabiliteringsteamet. Hvorfor må være et godt spørgsmål, idet det jo allerede er en pensionssag.
Som andre på FTP og med et helbred, der fortsat forværres, ønsker jeg naturligvis at springe dette led (papirarbejde, møder m.m.) over og bare få det hele overstået.
Nogen gode råd til, hvordan man lige får kommunen til at forstå, de er igang med et enormt ressourcespild? Og i øvrigt arbejder stik mod al fornuft.
Det skal siges, at jeg ikke har indtrykket af, at det er min socialrådgiver personligt, der er problemet i denne sag, ligesom han lader til godt at forstå at hele denne omgang ikke ligefrem gavner mit helbred.
Nogen gode råd?
Hilsen Jean.
jean15 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 17:06   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har desværre ikke noget godt råd....og kan sagtens forstå at du ønsker at slippe for den omgang...

Har kommunen fået dine lægepapirer?

At det evt skal igennem rehabiliteringsteamet....ja det vil ikke ændre på noget...har du ikke fået det væsentligt bedre...ja så kan de ikke frakende dig din pension...

Det at det skal igennem rehabteamet....er det noget du har hørt dem sige eller hvordan ved du det...og har du fået det at vide efter de har læst dine lægepapirer...

Min første tanke er....at det igen bare er noget de siger fordi de ikke ved bedre...og at når de har fundet ud af at du ikke har fået det bedre ja så stopper sagen der....

Jeg kan selvfølgelig ikke vide om det forholder sig sådan....men jeg har bare hørt så mange gange at folk har fået alt muligt vrøvl at vide....og så snart kommunen har læst lægepapirerne og fundet ud af at borgeren ikke har fået det bedre....ja så stopper sagen og borgeren fastholder deres pension...

Men uanset om det er det ene eller det andet...ja så kan det ikke ændre at de skal se sagen ud fra sådan som den var da du fik pensionen....og hvis du ikke har fået det væsentligt bedre ja så beholder du din pension...

Men jeg forstår godt at det er en rigtig dum situation at stå i....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 20:23   #17
jean15
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2015
Indlæg: 11
Styrke: 10
jean15 er ny på vejen
Unhappy nu kontrol/revurdering under nye regler

Er der nogen, der kan hjælpe mig?
Det er ved at køre helt af sporet!
Min FTP skal som bekendt til kontrol. Selvom min dyrt betalte private socialrådgiver nu har skrevet til jobcenter lederen, at kontrollen ikke er på et juridisk korret grundlag, vil de stadig fortsætte kontrollen. Jeg kunne jo bare have anket dengang. Hun har også bedt om en forklaring på, hvorfor de vil have sagen gennem rehabiliteringsteamet. Det hedder sig at være grundig sagsbehandling.
Og det, der så nu går helt galt, er, at efter min sagsbehandler har accepteret at de i vurderingen af, hvorvidt jeg fortsat skal have FTP, skal følge de GAMLE regler, så siger de nu, at det skal de ikke. Vi er nu igen tilbage til de vil følge DE NYE REGLER.
Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op med den kommune, og jeg vil så gerne vide, om der er andre, der har stået i samme situation - det er jo helt vanvittigt!
Og ja, de har skrivelsen, der ligger her på K10 fra socialministeriet.
Hilsen Jean.

Sidst redigeret af jean15; 15-06-2015 kl. 20:53.
jean15 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2015, 20:55   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Gå videre op i systemet og klag der....til borgmester og kommunalbestyrelsen....dem alle sammen...

Det er simpelthen uvidenhed at de kan holde fast...

Det eneste...ud over at klage op ad...jeg kan sige...ja det er at det samme er sket i så mange andre kontrol sager....

Hvor folk først får at vide at de skal behandles efter de nye regler...og ja alt muligt andet vrøvl....

Men når så sagen kommer for....ja så retter de alligevel ind og behandler sagen som de skal...

Det kan man jo håbe at de også gør i din sag...

Jeg kan sagtens se hvor fustrerende det må være at være i sådan en situation....

Forfærdeligt at en kommune/sagsbehandler/jobcenterchef kan være SÅÅ uvidende om sagsgangen i en kontrolsag...

Skulle de mod forventning behandle din sag efter de nye regler....ja så skal du klage klage klage...klage over sagsbehandlingen...til borgmester og kommunalbestyrelsen....og klage over afgørelsen...altså hvis det går dig imod...

Din kommune vil godt nok få problemer....for hvis de skal frakende dig din førtidspension....ja så er der jo klare regler for dette....og det indebærer at du skal have fået det væsentligt bedre...end da du fik din pension...

Har du ikke fået det væsentligt bedre....ja så kan de ikke frakende din pension...

Det er jo ikke som en nytilkendelse....du har jo en førtidspension nu...på lige fod som alle andre der har det....

Selv hvis kommunen nu skulle mene at du kan klare et fleksjob i forhold til de nye regler...ja så kan de jo ikke bare smide dig over i den ordning....for det kræver at de skal frakende din pension inden....og det får de svært ved hvis du har lægelige papirer på at du ikke har fået det væsentligt bedre...

Selvom man skal være forsigtig i disse tider.....ja så vil jeg vove den påstand at de retter ind når sagen kommer for...

Det har de ihvertfald gjort i samtlige andre sager jeg har set....og dette selv om folk har fået det samme at vide som du har...en masse vrøvl...

Har du på skrift at de vil følge op på din sag efter de nye regler????

Hvis ikke så få det...

Det at der skal være en kontrol...dog på den rigtige måde...ja det kan du ikke komme uden om....dette fordi du skulle have klaget den gang afgørelsen om din førtidspension kom og at der var kontrol på....

Selv om man efterfølgende kan se at der ikke burde have været kontrol på....ja det gør ikke at man slipper for den...desværre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension