K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2010, 02:14   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Donna Se meddelelser
Jeg er ledig fleksjobber, som er sygemeldt på ubestemt tid.
Nu har jeg fået en indkaldelse fra jobcenteret (ny kommune) til "aktiv tilbud" hvor jeg skal lære at skrive CV, ansøgninger o.l.
Men det skal jeg vel ikke når jeg er sygemeldt????
Jo det kan de godt, så længe, du er i match 1 eller 2, som jeg har prøvet at forklare dig i #2. Hvis du er i match 3, så må de ikke sætte dig i aktivering.

Men jo jeg synes også, det er lidt underligt, at de vil have, at du skal lære at skrive ansøgninger osv., når du som sygemeldt ikke er klar til at arbejde igen. Synes næsten du bør skrive en mail/brev til dem med f.eks. (en hurtig udkast):


Til jobcenter

Vedr. indkaldelse til aktiv tilbud

Da jeg er sygemeldt fleksjobber, undrer det mig, at man vil sætte mig i aktivering, hvor jeg skal lære og skrive ansøgninger. Jeg er slet ikke klar til at komme tilbage til arbejdsmarkedet nu. Desuden bør I følge mig op individuelt efter Lov om aktiv socialpolitk § 74 a stk. 5, hvor der nævnes, at I skal lave sygeopfølgning efter § 12 b i samme lov. I bedes have forståelse for min situation og evt. kontakte min læge for udredning om, hvornår jeg er klar.

Med venlig hilsen ........ Cprnr.:...........


Håber ovenstående kan bruges til noget. Spørg også sagsbehandleren hvilken match, du står i...........
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 21:02   #12
Donna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Lokation: Haderslev
Alder: 46
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 9
Styrke: 15
Donna er ny på vejen
Aktiv tilbud

Jeg har snakket med min sagsbehandler i dag. Hun var godt klar over jeg er sygemeldt, men synes det ville være godt for mig at komme lidt ud, bare 10 timer om ugen. Jeg sagde ja til tilbudet. Sikkert vildt naivt, men vil gerne i gang med noget.
Vi aftalte også at fik jeg det dårligt, så skulle jeg sige til og vi ville stoppe forløbet.
__________________
Min blog
http://hannevinther.blogspot.com/
Donna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 21:15   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Donna Se meddelelser
Jeg har snakket med min sagsbehandler i dag. Hun var godt klar over jeg er sygemeldt, men synes det ville være godt for mig at komme lidt ud, bare 10 timer om ugen. Jeg sagde ja til tilbudet. Sikkert vildt naivt, men vil gerne i gang med noget.
Vi aftalte også at fik jeg det dårligt, så skulle jeg sige til og vi ville stoppe forløbet.
Det lyder godt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 22:00   #14
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Hun var godt klar over jeg er sygemeldt, men synes det ville være godt for mig at komme lidt ud, bare 10 timer om ugen.
JA, for så kan kommunen få refusion !

Kassetænkning !

Hvis du IKKE havde været klar til at tage imod tilbuddet, hvad mon hun så havde gjort ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 06:15   #15
Donna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Lokation: Haderslev
Alder: 46
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 9
Styrke: 15
Donna er ny på vejen
HMm

Hej Florken
Jeg ved det ikke. Er ny i systemet. Men det lyder som en god ide og hun sagde ejg bare kunne stoppe, hvis jeg fik det dårligt.
__________________
Min blog
http://hannevinther.blogspot.com/
Donna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
svært ved at komme videre henningv Alt det andet 4 10-01-2012 23:13
STRESS i systemet, systemet giver STRESS Ricky M. Politik og Samfund 5 31-12-2011 00:36
Læse videre TylerGirl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-02-2010 00:06
Kæmp videre.... Blueday Dit og Dat 6 27-08-2009 14:49
Videre i sagen... Sonia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 26-07-2009 23:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension