K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2011, 22:02   #11
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MajaS Se meddelelser
Hej LUM

Jeg har endnu ikke fået afslaget på skrift men i tlf men vi har bedt om at få et skriftligt afslag i midten/slutningen af sidste uge og jeg tror hun er på ferie i denne uge her pga efterårsferie..

Hej Ingrid

Jeg tror det er ligemeget hvad jeg kalder det for det jeg fik at vide da jeg snakkede i tlf med hende var at en borger kun måtte have et hjælpemiddel men det er har jeg så fået bekræftet på et link som er blevet sendt til mig tidligere i dette forum at dette passe ikke..

Mvh Maja
Nej, det passer selvfølgelig ikke, at en borger kun må have et hjælpemiddel - jeg har fået bevilget adskillige hjælpemidler, og har også en § 100 bevilling.

Men måske har sagsbehandler misforstået med den stol, og tror du vil søge en kørestol til, sådan at du har to - derfor er det måske en idè at søge en aktiv sportsstol - i din kommunes hjælpemiddelafdeling/central.

Når du søger hjælpemidler, så kan hjælpemiddelafdelingen også hjælpe med hvor du så skal søge, hvis de dèr giver dig afslag - som naturligvis kan ankes.

De andre spillere på dit baskethold kan måske også oplyse, om og hvordan de har fået hjælp til den særlige basketstol/sportsstol, du er nok ikke den eneste med dèt problem på dit hold - det er da et forsøg værd.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 00:11   #12
MajaS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
MajaS er ny på vejen
Hej Ingrid.

Jeg ville prøve at ringe til min hjælpemiddelcentral og finde ud af det og kalde det en sportstol selvom jeg sagde til dem at jeg gerne ville have en stol jeg kunne spille basket i og også gav dem navnet på nogen jeg ved der laver dem i tyskland.
Der er en person fra mit hold af der har søgt via paragraf 100 og det er derfor jeg heller ikke forstår hvorfor jeg ikke kan søge via paragraf 100.

Mvh Maja
MajaS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 15:25   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis du ikke har hørt fra dem 14 dage efter du har fået det mundtlige svar, skriver du bare et brev hvor du beskriver at du i telefonen den xx/xx-11 telefonisk fik afslag på stolen, hvor du bad om at få afslaget på skrift.

I det du endnu ikke har modtaget afslaget på skrift, og der ved intet har hørt sien samtalen den xx/xx-11 og skal anke et afslag inden for 4 uger, vælger du at antage at xxx (skriv SB navn) nægter at sende afgørelsen skriftligt og derfor ønsker du at anke det telefoniske afslag.

Yder mere gør du opmærksom på at du desværre ikke har modtaget nogen vejledning i hvilke §§ du ellers vil kunne stolen søge under, dette forventer du selvfølgelig bare er en forglemmelse, og derfor opfordrer du xxx (SB) til hurtigst muligt at sende et brev til dig indeholdende denne vejledning.
Samtidig skal du gøre opmærksom på at såfremt du ikke har modtaget denne vejledning inden den xx/xx-11 (14 dage) betrager du det som værende et afslag på vejledning og som afslag på ansøgning om økonomisk støtte efter andre §§

Noget i den stil *ss*

Det sidste stykke virker voldsomt men er noget af det vigtigste i brevet, for du giver dig selv mulighed for at anke et afslag du slet ikke har fået, det er fuldt ud lovligt, for de SKAL reagere at de er syge har ferie og hvad har vi af dårlige undskyldninger, holder ikke i retten, så må de midlertidigt sende sagen over til en kollega, som tager sig af at sørge for at reagere, for en reaktion behøver ikke være andet end at xxx (SB) holder ferie ferm til den xx/xx og vil hurtigst muligt reagere på din forespørgsel der efter. Det er reaktion nok, men reagere det SKAL de, og de SKAL gøre det temmelig hurtigt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Taber sag om fyring af handicappet MTVRV1 Politik og Samfund 0 29-06-2011 12:23
Hvornår er man handicappet? zuza Et godt link! 4 15-04-2011 18:23
handicappet forælder Supercarla Dit og Dat 2 03-05-2009 00:16
Handicappet politikere Hejdien Politik og Samfund 0 03-11-2007 12:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension