K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2011, 11:06   #1
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Tak for hjælpen, revalidering igennem nåleøjet!

Jeg vil meget gerne sig tak til alle herinde for den hjælp jeg har fået når jeg har spurgt vedr. min samlever.
Han har igår modtaget en jobplan fra SB om revalidering. Han har fået bevilget 1½ HF-enkeltfag og herefter 3½ år til at tage socialrådgiver uddannelsen. Det var ikke første prioritet da han gerne vil arbejde med socialt udsatte, især misbrugere. Men pædagog uddannelsen var et no-go grundet hans skånebehov på ryg og knæ.

heldigvis kan han bruge socialrådgiver udd. indenfor samme område, så i kommer ikke til at møde ham på den anden side af skrivebordet

Selvom hans menneskesyn ville gøre meget i det system.

Igen igen mange tak. Er ikke sikker på vores klage ved BAN var gået igennem uden hjælp fra jer herinde.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 12:00   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariba Se meddelelser
Jeg vil meget gerne sig tak til alle herinde for den hjælp jeg har fået når jeg har spurgt vedr. min samlever.
Han har igår modtaget en jobplan fra SB om revalidering. Han har fået bevilget 1½ HF-enkeltfag og herefter 3½ år til at tage socialrådgiver uddannelsen. Det var ikke første prioritet da han gerne vil arbejde med socialt udsatte, især misbrugere. Men pædagog uddannelsen var et no-go grundet hans skånebehov på ryg og knæ.

heldigvis kan han bruge socialrådgiver udd. indenfor samme område, så i kommer ikke til at møde ham på den anden side af skrivebordet

Selvom hans menneskesyn ville gøre meget i det system.

Igen igen mange tak. Er ikke sikker på vores klage ved BAN var gået igennem uden hjælp fra jer herinde.
Tillykke med sagens udfald... Nu ved jeg ikke hvad din kæreste har af ekstra forudsætninger, eller hans alder, men generelt skal han ikke forvente at komme inden for misbrugsområdet, før han har prøvet at sidde i en forvaltning. Dette beror på det kæmpe dokumentations krav, der er snart sagt over alt
Langt de fleste, som nu vælger at blive deciderede misbrugs behandlere er socialrådgivere, især efter at selve uddannelsen som hed socialpædagog er lukket.

Hvis han vil ud i det private lige efter uddannelsen, så kræver det som regel at "man kender nogen som kender nogen"

Den kæmpe store fordel ved socialrådgiver uddannelsen, er den massive undervisning der er i jura (der er ingen anden uddannelse i DK som har SÅ meget om social lovene i Danmark) (heller ikke jura på uni).

Jeg ønsker ham al held og lykke, og hvis han har spørgsmål til uddannelsen er han velkommen til at spørge mig, evt. sende en mail. (jeg er tidligere tutor, mentor og medlem af praktik-udvalget på UCL, Den Sociale Højskole i Odense)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 12:26   #3
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Han er fængselsbetjent så har en del praktisk erfaring indenfor området. Og desuden en del kontakter til behandlingssteder.
Så lige der tror jeg ikke han får problemer med at finde noget at lave bagefter.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 12:44   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariba Se meddelelser
Han er fængselsbetjent så har en del praktisk erfaring indenfor området. Og desuden en del kontakter til behandlingssteder.
Så lige der tror jeg ikke han får problemer med at finde noget at lave bagefter.
Se det giver ham alt andet lige, en kæmpe fordel på studiet, udover at han er mand :-)

Og ja, det er en kæmpe fordel, også ved den senere jobsøgning :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 12:50   #5
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Ja noget af lovgivningen ligger i hans tidligere uddannelse, samt hvordan en del af loven udleves i praksis. Desuden har han været i et åbent fængsel så han har haft en del med sagsbehandlingsarbejdet at gøre, samt kontakt til myndigheder for hans kontaktfanger.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 13:14   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariba Se meddelelser
Ja noget af lovgivningen ligger i hans tidligere uddannelse, samt hvordan en del af loven udleves i praksis. Desuden har han været i et åbent fængsel så han har haft en del med sagsbehandlingsarbejdet at gøre, samt kontakt til myndigheder for hans kontaktfanger.
Det var nu ikke lovgivningen jeg tænkte på. Men erhvervserfaringen ;-) Og hans køn ;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 16:22   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja og man kan sagtens være socialrådgiver i fængslet også - det kender jeg en der er, og han elsker sit job! Han er der så ikke fuldtid, men han er der et par dage om ugen, og resten af tiden er han ude hos kommunen. Han er meget glad for det mix, et par dage her og et par dage dér. Engang i mellem har han vist også nogle opgaver for de misbrugere der er ude på Sundholm.

Men i hvert fald tillykke for han nu har en god plan og fik revalideringen i gennem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 23:23   #8
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Endnu mere Weeeeeee. I dag har ankestyrelsen forhøjet hans méngrad fra 18 til 25 %. Nu mangler vi bare erhvervsevnetab når han engang er færdiguddannet om føje år.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tak for hjælpen skovbak Alt det andet 1 30-01-2013 17:40
Tak for hjælpen K10.dk Dikal80 Dit og Dat 4 07-12-2012 10:02
Kamelen og nåleøjet smækkerlækker Politik og Samfund 38 13-07-2012 18:44
Tak for hjælpen Rio Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 22-02-2012 09:02
Hjælpen pist væk! buster Politik og Samfund 4 11-05-2010 17:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension