K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2013, 12:27   #11
rosa34
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
rosa34 er ny på vejen
Revurdering af klage:
Kommunen har den 25-04-2013 revurderet sin afgørelse af d 18-04-2013.

Kommunen fastholder afgørelsen, og din klage er d.d. vedlagt kommunens begrundelse og øvrige dokumenter som har ligget til grund for afgørelsen, er fremsendt til statsforvaltningen til afgørelse. Når Beskæftigelsesankenævnet har truffet en afgørelse, vil du få besked derfra.

Begrundelse for fastholdelse af afgørelsen.
Revurdering af klage modtaget 23.04.2013.

Begrundelsen er:
Ifl forlængelse efter dagpengeloven 27.1.1

At det fortsat ikke vurderes overvejende sandsynligt der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik der kan føre til, du kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.

Begrundelsen er, at din helbredsmæssige situation forsat er uafklaret, der afventer yderligere behandling, tilvænning af medicin og herefter yderligere udredning for adhd. Endvidere er der fortsat udsigt til bedring ved medicintilvænning og en bedring i trætheden, hvilket vurderes at kunne bedre dit funktionsniveau.

Det vurderes fortsat ikke ud fra de lægelige oplysninger, opringningen fra psykiatrisk eller parthøringssvaret, at der er en sikker forventning om, at du vil kunne vende tilbage til ordinær beskæftigelse.

Det angives at der er en stor sandsynlighed for at du vil kunne opnå erhvervsevne igen, men det er ikke godtgjort i hvilken grad og om dette er på ordinære vilkår.

Forlængelse efter denne bestemmelse forudsætter, at der er tale om en realistisk revalideringsmulighed, der kan forventes at føre til, at borgeren vender tilbage til det ordinære arbejdsmarked.
Det er ikke jobcentrets vurdering, at der ved varighed kan lægges en realistisk revalideringsplan som sigter mod ordinær beskæftigelse så længe der fortsat er afventende udredning og behandling.

Ift forlængelse efter dagpengelovens 27.1.2
Det vurderes ikke nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge din arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger. Det er vurderet at helbredstilstanden ikke er stationær idet der fortsat er medicins tilvænning samt udredning for adhd.
Jvf statusattest af 04.04.2013 er der en usikker funktionsprognose idet der afventes respons på medicinen det angives heri af der er en mulighed for, at du kan blive arbejdsdygtig igen, men tidsperrspektivet for stationær er 04.04.2013 svært at vurderes og der er fortsat flere behandlingsmuligheder.

Efterfølgende angives det 15.04.2013 at der er bedring i tilstanden men fortsat ikke stationær.
I opringning til faglig korrdinator af 24.04.2013 angives at du roligt kan påbegynde praktik, det vurderes dog ikke fra jobcenteret at der er tale om en stationær helbredstilstand når der fortsat afventes afklaring af adhd samt tilvænning til behandling. Tidshorisonten for hvornår dette er afklaret er ikke angivet, hvorfor det ikke vurderes realistisk at vi kan klarlægge din arbejdsevne inden for 39 uger.

Det er en forudsætning for at forlænge efter denne bestemmelse, at det på tidspunktet for forlængelsen anses for absolut realistisk at afklaringen af arbejdsevnen er afsluttet inden for de 39 uger.

pyh det tog lang tid at skrive ind

Mit ? må jeg selv sende en udtalelse fra lægen til BAN ?
rosa34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 08:21   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hvis lægen kunne skrive, at du kan forvendtes tilbage til ordinært arbejde(bare over 19.5time)indenfor 2år, kan du forlænges til 2-52uger.(husker ikke hvilken §27 stk 3?.

Du skal huske at be om aktindsigt hos BAN, og må derefter gerne komme med bemærkninger, evt ny udtagelse fra lægen, da kommunen jo selv kunne have bedt om præcisering.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 29-04-2013 kl. 08:24.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 00:17   #13
JRSeat
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 12
JRSeat er ny på vejen
Jeg er i nøjagtig samme situation som dig Rosa...trods det jeg har været igennem en større rygoperation for 1 måned siden, som jobcentret længe har vidst jeg skulle igennem.
Mit stop trådte i kraft 28. feb. i år, da jeg har været igennem en rygoperation sidste år, med dårligt resultat, og alligevel henviser de til at de ikke kan tage stilling til en forlængelse før min genoptræning er afsluttet. Skal først starte genopt. om 2 måneder, og hvem ved hvor længe der så går yderligere.
Har endnu 2 måneder hvor jeg får fuld løn fra arbejdsgiver, da jeg er opsagt først på året.
Men hvad så...?? de tvinger mig faktisk til at starte i job igen pr. 1. juli, da jeg ellers ingen indtægt har...så føler med dig...rystende det er sådan.
Jan
JRSeat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 16:17   #14
rosa34
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
rosa34 er ny på vejen
Jeg tager på jobcenteret i morgen, så må vi se hvad de siger. På mandag har jeg en aftale med min læge på psyk. Håber så meget på en fremadrettet plan.
rosa34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 23:55   #15
JRSeat
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 12
JRSeat er ny på vejen
Er spændt på hvad melding du får fra jobcentret....håber du lige skriver igen efterfølgende.
JRSeat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 11:59   #16
rosa34
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
rosa34 er ny på vejen
1. du kan kan søge om kontanthjælp ( nej det er spild af din tid og min, da min mand tjener for meget.
2. du kan kontakte ml på kompetencecenteret for at komme i aktivering uden ydelse. ca 2 ugers ventetid= stadig ingen penge.
3 du kan tilmelde dig her og nu på jobcenteret som ledig, så for du dagpenge fra i dag. a-kassen vil så lave en rådighedsvurdering. Her får du også mulighed for at komme i 4 ugers praktik, hvis du har lyst... ingen tvang.
Efter jeg talte med en socialrådgiver i går (familie) har jeg valgt at melde mig ledig. Min klage som ligger ved BAN vil stadig blive behandlet. Hvis jeg får medhold i klagen, kan min sygedagpenge sag genoptages.
rosa34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 14:07   #17
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Rosa, jeg er i nøjagtig samme situation som dig- forskellen er bare at fagforeningen IKKE vil lade mig melde mig ledig, da de jo ved jeg er syg og ikke kan varetage et arbejde ej heller en hvilken som helst aktivering...

Så nu overvejer jeg om jeg skal blive skilt, jeg har fået brevet i dag- og jeg kan senest søge kontanthjælp på mandag ! ... Er sgu lidt stressende det her
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 09:03   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
For at få dagpenge, skal du raskmeldes, hvilket jo betyder, at du ikke kan få sygedagpenge igen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 09:14   #19
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Desuden er det bedrageri at melde sig rask og ledig på A-kassen hvis man ikke er til rådighed for et almindeligt 37 timers job - det skriver man under på/siger ja til når man melder sig ledig.

Hvis det bliver opdaget at man ikke står til rådighed risikerer man anmeldelse og tilbagebetaling.

Det bliver også meget svært at få kommunen til at tro på man er syg når man har meldt sig rask og klar til arbejdsmarkedet.

Jeg ved godt det er en svær situation - jeg kan selv komme i den om 2 måneder, men at melde sig rask er lige som at tisse i bukserne for at holde varmen.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 11:21   #20
rosa34
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
rosa34 er ny på vejen
hold da op.... ved i hvad en rådighedsvurdering er ? det var ikke for at starte bål og brand. Jobcenteret raskmelder mig ved at stoppe mine sygedagpenge. Samtidig giver det mig mulighed for at komme ud i praktik i et selvvalgt firma.
rosa34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp Sygedagpengestop HASTER. Solvangen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-05-2013 09:43
Hjælp ang regler ved sygedagpengestop ladytass Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2012 10:16
Hjælp! sygedagpengestop og lægekonsulent lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 17-11-2011 12:08
Sygedagpengestop Hjælp mag999 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 22-05-2011 01:00
sygedagpengestop..hjælp kira 54 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 26-04-2011 09:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension