K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2013, 12:36   #1
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Wink Afprøves/Fleksjob

Hej alle sammen.

Jeg har gennem længere tid fulgt med herinde med stor interesse. Jeg er nu nået dertil hvor jeg har brug for at oprette min egen tråd Den har jeg taget tilløb til længe, da jeg slet ikke kan få overblik over hvad jeg skal skrive/ikke skrive etc. Pt har jeg vist ikke spørgsmål som sådan, men vil bare introducere mig, for spørgsmål – det kommer der!

Jeg har været i behandling/ udredning det sidste år for fysiske og psykiske lidelser. Jeg er nu færdig og medicineret og er nået til det jeg frygter allermest: afklaring hos JC…

Jeg har en del skånebehov. Jeg lider af HMS med kroniske, daglige smerter fra diverse led, samt en personlighedsforstyrrelse og og en bipolar lidelse (vist nok cyklotymi)

Jeg er SÅ bange for den her afklaring. Jeg har prøvet at tænke positivt omkring det hele vejen, men nu hvor det nærmer sig er jeg meget bange for at få overskredet mine grænser og ikke blive taget alvorligt etc.. Kender i det?

Jeg har en god socialrådgiver fra Psyk med på sidelinjen og når hun ikke kan være med mere, må jeg få min fagforening ind over, men jeg ryster i bukserne.

Jeg er foreløbig blevet henvist til ”ressourceteamet” (ved ikke hvad det er) men planen (fra min og behandleres side) er jo arbejdsprøvning (som det åbenbart ikke må kaldes mere) med henblik på fleksjob. Min psykiater talte om pension, men deeeet ved vi jo godt nok ikke liiige er en mulighed i disse tider.
Jeg vil også gerne lige se hvad jeg egentlig kan først (det føles ikke som meget lige nu, snøft)

Nå men det var mig – tak fordi i læste med.
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 12:44   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg har været i afklaring 2 gange hos reva.. og begge gange var en positiv overraskelse.

Mens jobcentret skubbede på, så greb reva mig og var en stor støtte undervejs og tog hånd om mig.. så det behøver ikke at være skræmmende.

Jeg var også ved at dø af skræk inden jeg startede, men allerede første dag forsvandt den skræk..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 13:43   #3
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Jeg er selv i samme situation som dig og jeg er også meget bekymret for en kommende afklaring.

Jeg har også både fysiske og psykiske skånehensyn, har været sygemeldt i 4 år og er nu på ægtefælleforsørgelse.
Jeg har selv bedt om at komme i afklaring (jeg skal jo ligesom videre) men frygter det meget.

Jeg ville være mere rolig hvis jeg kunne komme i afklaring på et Reva-center, men er bange for, at kommune insisterer på en virksomhedspraktik.

Så jeg forstår dig fuldt ud og vil følge din tråd (det kan jo være at der kommer nogle gode råd)
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 13:44   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
En ting du kan gøre fra starten af er at huske at gøre alt skriftligt....

Få alt skriftligt fra dem og alt du selv skal af med...gør det skriftligt...

Mange har været udsat for at deres sagsbehandler siger en ting men i virkeligheden er det på en anden måde...

Dette forhindre man fuldstændigt når det hele er på skrift...for så er der ingen tvivl om hvem der har sagt hvad hvornår...

Så vidt det overhovedet er muligt...så er det vigtigt at man har en god kommunikation med sin sagsbehandler...

Når og hvis du skal afprøves....så sørg for at dine skånebehov er skrevet ned i den kontrakt der plejer at blive skrevet...

På den måde vil der ikke være nogen der kan være i tvivl om hvilke skånebehov du har og hvad der skal overholdes..

Nogle mennesker....de har en tendens til at yde over evne....fordi de så gerne vil kunne arbejde....

Dette er en ret dum ting at gøre...at yde over evne....for det vil ramme dig senere...i form af krav som du ikke kan honorere...

Så mærk grundigt efter din krop og lade være med at yde mere end dit helbred kan følge med...

Der kommer ingen og takker dig senere hvis du knække sammen pga du har ydet mere end du kunne...

Det er en god ide...men ikke noget krav....at du bliver i denne tråd....

Grunden er at folk kan læse alt det du har skrevet og bedre svare dig...og du slipper selv for at gentage din historie hele tiden hver gang du laver en ny tråd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 15:07   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Tænker at hvis du har overskud var det måske en ide at starte med at skrive dagbog - så der er et "billede" af dig både før og under afklaringen

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 15:10   #6
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Hej igen.

Tak for jeres gode svar. Undskyld jeg først svarer tilbage nu, men jeg har bare haft for meget i hovedet til at skrive.

Ja jeg vil helt sikkert skrive dagbog og altid få alt på skrift eller optage samtaler.
Jeg tror også jeg ville være mere tryg ved et Reva center...

Jeg skal til første møde iressource team i dag og medbringer min bisidder som er socialrådgiver. Jeg er helt nervøs for hvad de finder på, men håber det bedste.

Update følger.

Kram.

Så har jeg været til møde og det gik jo meget godt, selvom det var udmattende...

SB sagde ret tidligt at det lød som fleks eller fp og hun ville sende mig videre til det team der stod for arbejdsprøvning og indhente nye lægeattester fra speciallægerne...

Sjovt nok insisterede hun på at behandlingsmuligheder skal være udtømte før man kan få fleks...det er mine også, men rent principielt mener jeg at de nye regler åbner for midlertidige fleksjob og derfor behøver behandlingsmuligheder ikke være udtømte...er det ik rigtigt?

Nå men det er ikke relevant i mit tilfælde tror jeg. Hun var meget venlig og det var en ok oplevelse. Det var første skridt på vejen. Hun sagde der var ventetid før jeg bliver indkaldt til møde hos ny sagsbehandler som skal koordinere arbejdsprøvning, eller ressourceudvikling, som det hedder nu...

Hvilken ydelse får man under arbejdsprøvning? Mine sygedagpenge røg jo i sebtember, jeg har en klage kørende og får kontanthjælp, men arver snart da min mor døde i sommer. Surt hvis jeg skal bruge arven på rugbrød når jeg har gæld.
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 14:19   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Beklager din mors død, men vel ikke rimeligt, det offentlige - andre skatteborgere - skal betale din gæld, når du har pengene. Det er i al fald ikke ideen i kontanthjælpssystemet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 14:42   #8
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Beklager din mors død, men vel ikke rimeligt, det offentlige - andre skatteborgere - skal betale din gæld, når du har pengene. Det er i al fald ikke ideen i kontanthjælpssystemet.
Den kommentar synes jeg måske nok var unødvendig!?
Og selv om du i bund og grund har ret, så bør man måske formulere det på en anden måde. Husk på, at du giver svar til en person, der allerede ligger ned!
Det er bare min mening...

Til trådstarter: start med at tal med din socialrådgiver om det, hun kan helt sikkert vejlede dig. Hvis du skal i et forløb (et ressourceforløb), så vil du modtage en ydelse, hvor der ikke skeles til, hvad du har og om din mand tjener penge. Sådan har jeg ihvertfald forstået det
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 14:46   #9
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Nej nej det var ikke det jeg mente stampe. Det er en misforståelse!

Det der er ærgeligt er at sygedagpengene ikke blev forlænget selvom det var oplagt og speciallægen havde skrevet en attest der lagde op til forlængelse, men sb lavede en fortolkning. Det er jo desværre set før...så jeg nu er på kontanthjælp som mange andre syge. Min læge blev også temmelig misfornøjet da han hørte det. Håber ankenævnet giver ham/ mig ret...
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 14:54   #10
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Tak for dit svar mumrik.

Det mente min socialrådgiver også. Men sb sagde at ressourceforløb ydelse kun er hvis man afklares til fp.... hun mente bestemt det var kontanthjælp under arbejdsprøvning etc...
Jeg spørger bare her også for der var ting vedr. De nye regler jeg kunne høre hun ikke havde helt styr på.
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension