K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2013, 12:21   #1
Centenary
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Centenary er ny på vejen
Kære alle...

Jeg er som mange andre fanget i systemet...
Jeg fik konstateret en ryglidelse i december '11, og endte med at blive sygemeldt i maj '12... Jeg har været igennem forskellig behandling og træning, men uden bedring, og blev derfor opereret august '13...

Mine sygedagpenge faldt for varighed 31. august '13 (spørger mig ikke om hvordan det blev til 52 uger), og jeg står nu med en "udsat afgørelse", da jobcenteret manglede dokumentation fra min læge...
Nu har jobcenteret så modtaget den dokumentation - ja, det er faktisk længe siden, men min sagsbehandler var lige væk i 4 uger grundet ferie og sygdom - og nu mener hun så ikke at mine sygedagpenge kan forlænges efter § 27 stk. 3, da min læge skriver, at der ikke kan siges noget om min arbejdsmæssige fremtidsudsigter...
Allerede her synes jeg jo, at det er håbløst at spørge egen læge fremfor overlægen der udførte operationen...

Nå, men den kamp er jeg i fuld gang med at kæmpe...

Så mit spørgsmål går egentligt på... HVIS jobcenteret ender med at fastholde deres afgørelse, så tænker jeg lidt om jeg kan starte på "nye" sygedagpenge efter referenceperioden på 78 uger?

Man kan jo få sygedagpenge i 52 uger indenfor en periode af 78 uger... Mine 78 uger udløber i midten af november, så kan jeg da starte på nye 52 uger?

Venlig hilsen Centenary

Det skal lige indskydes at jeg er gift, så kontanthjælp er desværre ikke en mulighed...
Centenary er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 13:05   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Efter de 78 uger tænker jeg lige at du skal optjene til en ny..

"§ 26. Hvis retten til sygedagpenge er opbrugt under en sammenhængende sygeperiode på mere end 52 uger, jf. § 24, stk. 1, kan der på ny udbetales sygedagpenge, når den sygemeldte godtgør at have været arbejdsdygtig i mindst 13 uger efter varighedsbegrænsningens indtræden."

Men læs mere om det her..

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=152326#Kap2
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 13:25   #3
Centenary
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Centenary er ny på vejen
Åh tak...

Jeg havde kun set en tekst på Beskæftigelsesministeriet, og der stod ikke noget om hvordan reglerne var for dette... Ved ikke hvorfor jeg ikke tænkte på at kigge i bekendtgørelsen... Stupid me!
Centenary er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension