K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2012, 11:49   #1
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
§ 17 lidt hjælp ville være skønt ...

En af tingene jeg gerne vil spørge om jeg har søgt en § 17 den 21.12.12 da mine fremtid på fleksjob er temlig frustrende har været til sygesamtale da de mente mit sygefravær har været for højt gennem årene, fik at vide hvis jeg ikke kunne bringe det ned ville jeg blive fyret vældig rummelig og stressende synes jeg, har brugt mine feriedage på sygdom -da jeg jo ellers vil blive fyret når denne uge er gået er min ferie næsten brugt på sygedage, - skal jeg være sygemeldt for at søge fp kan jo ikke finde flere feriedage - ved jo heller ikke om jeg kan få en .fP. - vidste jeg det turde jeg godt give slip- drøjt at skal spise morfin piller for at klare job. håber der er lidt hjælp at hente.
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 11:55   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Din sb skal nok vurdere om din helbredsmæssige tilstand er blevet forværret siden du blev fleksjob visiteret.

Men med den nye reform hvor man visiteres helt ned til 2 timer om ugen, bliver det nok unægteligt svært af få en FP fremadrettet.

Hvor mange timer arbejder du idag ?

Kunne du evt. gå ned i tid, eller finde andet mere skånsomt arbejde ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 12:12   #3
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
Hej tak for dit svar, jeg startede med 25 har været i fleksjob i 10 år er gået ned på 15 tm havde en godkendt arbejdsskade der bla var med til at jeg fik det dårligere i mine led Søgte f.p. den sidste dag på den gammel ordning men det er måske ikke nok min sagsbehandler udfyldte ansøgningen som jeg afleverede rette sted, hvis det er efter de nye regler uha mente det blev vurderet efter de gammle når pensionsnævnet havde modtaget det inden første januar?
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 13:40   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu har du vel søgt en §17 på det foreliggende grundlag
det skal være foreliggende grundlag, for at de skal træffe afgørelse inden for 3 måneder
Så ja det er de gamle regler. Men hvis du ikke har fået din sag revurderet til FP
så vil kommunen stadig vurdere du kan arbejde i hvertfald 15 timer om ugen
det giver afslag, så min vurdering er at du ikke få noget ud af det.

ens arbejdsevne skal være ubetydelig også under de gamle regler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 14:42   #5
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
Hej tak for dit svar.
Det har jeg gjort -der ligger parpir fra røntgen og speciallæge, det mit spørgsmål mest går på kan jeg søge den når jeg ikke er sygemeldt, (bruger mine feriedage når jeg er syg)
har forklaret i ansøgningen at jeg bruger mine feriedage når jeg er syg, har skrevet de gerne må kontakte min læge - han synes jeg skulle søge en f.p da det ikke er arbejdet som sådan men smerterne jeg ikke kan udholde han mener ikke det er holdbart at fylde sig med morfin for at passe 15 tm men det er jo en helt anden sag hvad kommune mener? bliver man ikke indkaldt til en samtale inden de afgør det? kan jeg være sikker på at få svar i løbet af 3 mdr -hvornår kan man skrive en privat besked her.
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 14:53   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Din rp skal opdateres, og i den forbindelse bliver du jo partshørt - her kan du jo så i kommentar bl.a. skrive noget om, hvorfor du ikke kan klare de 15 timer længere. Det jeg umiddelbart tænker bliver svært er nok timetallet - for et er, at du ikke kan kare 15 timer længere, men mon ikke kommunen vil vurdere, at det skal prøves med nedsat timetal, førend de tager stilling til om du er berettiget til pension. Det KAN jo være, at du kan klare fx 10 timer...
Tænker i hvert fald, at det bliver svært, netop fordi du går fra et forholdsvis højt timetal.

Mht. indkaldelse til samtale, så tror jeg ikke du bliver kaldt ind, netop fordi du søger en § 17 på det foreliggende, men alle er jo berettiget til at møde op og tale deres sag foran pensionsudvalget. Dette er, som jeg har forstået, alt andet end en samtale, da medlemmerne ikke må tale, men kun lytte...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 15:15   #7
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Søssøs Se meddelelser
En af tingene jeg gerne vil spørge om jeg har søgt en § 17 den 21.12.12 da mine fremtid på fleksjob er temlig frustrende har været til sygesamtale da de mente mit sygefravær har været for højt gennem årene, fik at vide hvis jeg ikke kunne bringe det ned ville jeg blive fyret vældig rummelig og stressende synes jeg, har brugt mine feriedage på sygdom -da jeg jo ellers vil blive fyret når denne uge er gået er min ferie næsten brugt på sygedage, - skal jeg være sygemeldt for at søge fp kan jo ikke finde flere feriedage - ved jo heller ikke om jeg kan få en .fP. - vidste jeg det turde jeg godt give slip- drøjt at skal spise morfin piller for at klare job. håber der er lidt hjælp at hente.
Jeg fik at vide, jeg skulle være sygemeldtfra mit flexjob, for at der kunne søges en pension til mig, men den blev søgt efter §18, så ved ikke om det er anderledes. Jeg havde 18 timer ugentligt i snit, men dette var ikke mine effektive antal timer

Jeg blev således sygemeldt, da det via en undersøgelse var dokumenteret, at min arbejdsevne var minimal, og lægekonsulenten mente det pegede mod pension.

Og ja, det er ikke nemt at give slip på det man har, når ikke man ved, hvad der kommer
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 15:23   #8
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
Tak for dit svar..

Der er ikke mulighed for at sætte timetallet ned, det vil de ikke! det har jeg desværre ikke skrevet er det et problem? får jeg heller ingen fornyelse af min profil så kunne jeg jo skrive det der?, skal ligesom ikke til at skiftefleksjob på de nye regler, har det heller ikke på skrift hmmm, det spurgte jeg om til sidste sygesamtale men har til gengæld på skrift at jeg bliver fyret fordi jeg har haft stigende sygefravær og hvis det ikke kommer ned på normalt niveau bliver jeg fyret.du mener altså ikke det er det største problem at jeg ikke er sygemeldt pt.

Hej kbr tak for dit svar, mon der er nogen der ved det? mener der er forskel har fået at vide at det var som helhed og ikke om jeg var sygemeldt, mens ansøgningen bliver behandlet, ja du har ret i at give slip ikke rart når man ikke aner hvor man lander ...
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 15:30   #9
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Søssøs Se meddelelser
Tak for dit svar..

Der er ikke mulighed for at sætte timetallet ned, det vil de ikke! det har jeg desværre ikke skrevet er det et problem? får jeg heller ingen fornyelse af min profil så kunne jeg jo skrive det der?, skal ligesom ikke til at skiftefleksjob på de nye regler, har det heller ikke på skrift hmmm, det spurgte jeg om til sidste sygesamtale men har til gengæld på skrift at jeg bliver fyret fordi jeg har haft stigende sygefravær og hvis det ikke kommer ned på normalt niveau bliver jeg fyret.du mener altså ikke det er det største problem at jeg ikke er sygemeldt pt.
Jo, det er et problem, du ikke er sygemeldt, for du beviser jo netop, at du kan passe dit job, og endvidere måske ikke så smart, du har brugt ferie til sygefravær, for nu er det ikke tydeligt for kommunen, at se på dit reelle sygefravær - det ved jeg nemlig også, der blev set på i min situation, og mit fremmøde var rimeligt stort

Ja, ikke nemt
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 15:52   #10
Søssøs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2012
Indlæg: 23
Styrke: 12
Søssøs er ny på vejen
tak :-Dja det er lidt uoverskueligt synes jeg nok ...
Søssøs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En hjælpende ånd vil være skønt :) Delph Alt det andet 9 04-04-2013 11:02
hjælp,ville høre om chancerne til ftp helena06 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-03-2010 23:21
Lidt at lytte til om at være på førtidspension zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 0 24-02-2010 23:09
Synes lige jeg ville fortælle lidt om mig selv Kalle271285 Din historie 41 14-10-2008 16:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension