K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2016, 16:27   #11
Rebecca B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2016
Indlæg: 13
Styrke: 9
Rebecca B er ny på vejen
Nu fik jeg snakkede med en der ved lidt om love og regler, og han sagde jeg skulle syge melde mig igen inden mine dagpenge udløber, fordi de har lavet en ulovlig raskmelding.

Jeg har bestilt tid ved min læge for at drøfte sagen med hende også, altså hvordan vi bedst takler dette.
Rebecca B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 16:50   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca B Se meddelelser
Nu fik jeg snakkede med en der ved lidt om love og regler, og han sagde jeg skulle syge melde mig igen inden mine dagpenge udløber, fordi de har lavet en ulovlig raskmelding.

Jeg har bestilt tid ved min læge for at drøfte sagen med hende også, altså hvordan vi bedst takler dette.
Super, jeg håber at du kan undgå kontanthjælp
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 17:00   #13
Rebecca B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2016
Indlæg: 13
Styrke: 9
Rebecca B er ny på vejen
Jeg sad selv og regnet lidt ud på kontant hjælp jeg ville få ca 9800 kr. før skat, så det var da ikke gået helt galt for os, men tak for din udregning, man ved aldrig om man for brug for det senere, hvis de nu rask melder mig ulovligt igen :-)
Rebecca B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 21:16   #14
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Vil lige sige, at hvis han er 14-dages lønnet, melder jeg pas
Udregningerne ud fra månedlige udbetalinger sidder efterhånden på rygraden, men har opgivet lidt at finde ud af 14-dages lønnet
MistyMiss du er så kvik til tal (og meget andet) så det undrer mig at du ikke kan regne det her ud, men hvis klappen gik ned kan jeg helt klart følge dig

En fjortendages løn er jo bare to uger, derfor må man jo bare skulle dividere med to, gange med 52 (et år) og så dividere med 12 - det burde give en gennemsnits månedsløn ?

Det er så ikke sikkert at kommunen mener det skal regnes sådan, for kommuner er jo nogle underlige nogen - men mon ikke?

Hilsen Gana
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 20:11   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
MistyMiss du er så kvik til tal (og meget andet) så det undrer mig at du ikke kan regne det her ud, men hvis klappen gik ned kan jeg helt klart følge dig

En fjortendages løn er jo bare to uger, derfor må man jo bare skulle dividere med to, gange med 52 (et år) og så dividere med 12 - det burde give en gennemsnits månedsløn ?

Det er så ikke sikkert at kommunen mener det skal regnes sådan, for kommuner er jo nogle underlige nogen - men mon ikke?

Hilsen Gana
Jeg kunne nok godt, hvis jeg virkelig satte mig for det
Men lige nu bruger jeg det overskud jeg har, på at følge med i de kommende lovændringer ang loft og 225 timers regel
Og det overskud har jeg, fordi jeg endnu ikke er startet op på noget endnu, hvilket jeg dog skal fra næste uge. Så der kommer jeg nok til at køre på reserverne.

Men jo, den måde kunne man godt stille det op.
Der er dog en del flere ting der spiller ind.
Det er f.eks. ikke alle der får det samme hver gang. Så er der nogen helligdage og den slags, der tjener man jo heller ikke det samme.
Jeg ved f.eks. også at en skolelærer har cirka 42 timer om ugen, men det er så det passer med i snit 37 timer om ugen på årsbasis, da nogen af ugerne jo er sommerferie.
Og hvordan med personfradraget? Deles det ud pr 14. dag, eller bruges det hele en gang om måneden?
Så kommer der til om man nogen uger har weekend eller aftenvagter, hvor man så får noget tillæg osv osv.

Men hvis man har samme timetal, uden for mange variationer og den slags, jo, så ville man godt kunne stille regnestykket op sådan.
Noget af det der spænder ben for mig, er at jeg ikke selv har været sådan rigtigt på arbejdsmarkedet. Så der er nok en del ting i regnestykket, der kan være relevante, men som jeg pga manglende erfaring, ikke har kendskab til
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 09:06   #16
Rebecca B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2016
Indlæg: 13
Styrke: 9
Rebecca B er ny på vejen
opdatering

Nå nu har jeg et nyt spørgsmål, som jeg håber i erfarne mennesker kan svare på.

Jeg har fået en til at hjælpe der overtager sagen ved kommunen, og det er jeg glad ved, kunne ikke selv magte det, min mand valgte at sælge hans bil, så vi kunne finde råd til det :-)

Jeg skal ned at søge kontant hjælp på torsdag, vi har ikke nogen formue eller noget af værdi nu bilen er solgt :-) men hvad skal jeg have med derned ud over det papir jeg skal udfylde.

min mands lønseddel ?
vores samlet udgifter ?

og nu spørgsmål 2, når de spørger hvad baggrund jeg søger kontanthjælp på, skal jeg så sige at det er fordi jeg er syg og ikke får sygedagpenge ?

og spørgsmål 3, skal jeg stadig søge de to lovpligtige job ansøgninger på jobnet når jeg er syg på kontanthjælp ?

på forhånd tak for hjælpen.
mvh Rebecca
Rebecca B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 10:41   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan - også - søge kontanthjælp på borger.dk

Lyder som om kommunen godt kender din situation.

Rigtig held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 13:31   #18
Rebecca B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2016
Indlæg: 13
Styrke: 9
Rebecca B er ny på vejen
Tak for svar Stampe :-)

Det vidste jeg ikke man kunne, men jeg bliver nok klogere på det hele, inden jeg er færdig med kommunen ;-)
Rebecca B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 14:51   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca B Se meddelelser
vi har ikke nogen formue eller noget af værdi nu bilen er solgt :-)
Du skal nok lige være obs på, at det beløb i her fået for bilen tæller med i formue-beregningen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 16:16   #20
Rebecca B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2016
Indlæg: 13
Styrke: 9
Rebecca B er ny på vejen
Det går vist heldigvis ikke så galt, for de 12000 kr. for bilen er brugt til regninger da jeg står uden indtægt lige nu :-)
Rebecca B er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension