K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2012, 18:07   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Tør jeg søge

der er nu gået 2 mdr siden jeg afsluttede min praktik før tid i føtex da jeg ikke kunne holde til det psykisk,jeg fik så en måned senere tilbudt en ny praktik med noget rengøring og den gik detsværre heller ikke jeg knækkede helt sammen psykisk og fik panikangst weekenden inden jeg skulle derud til samtale,jeg går så nu og ik ved hvad jeg skal da min sag stadig kører hos kommunen,jeg sender så en mail til min sagsbehandler her i dag for lige at høre om min sag vil blive afgjordt inden udgangen af dette år.
Jeg for så denne besked tilbage fra min sagsbehandler

Din sag vil ikke kunne blive afsluttet i 2013. Først skal du være i optimal behandling længe nok til at du er stabil, og så skal du nok i arbejdsprøvning igen.

Du har dog mulighed for at søge pension på det foreliggende grundlag og dermed få en afgørelse inden årsskiftet. Denne mulighed kan du jo lige drøfte med dine nærmeste


Inderst inde har jeg virkelig bare lysten til at søge førtidspension da jeg ved med mig selv at jeg ikke kan magte et flexjob som min sitausion er nu

men hvadså med min flexjob bevilling som jeg har haft siden 2002 mens jeg søger er lidt bange for at miste den mens jeg søger.

vh Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 18:16   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man mister ikke sin visitation til fleksjob fordi man søger en førtidspension på det foreliggende grundlag...

Man mister ej heller sin ledighedsydelse fordi man søger....

Nu kender jeg ikke din sag...specielt ikke fordi den er delt ud over mange tråde...men det kunne tyde på at du ikke kan miste noget ved at søge på det foreliggende grundlag...

Man skal nok bare tænke sig grundigt om....så man ikke bare søger ud fra at man i øjeblikket ikke kan klare et fleksjob...

Det er nemlig ikke altid godt at få en pension....slet ikke hvis det kan lade sig gøre at komme ud at arbejde....uanset hvor få timer det så kan lade sig gøre...

Der kommer jo nye regler som man lige skal huske at tage med i sine overvejelser....da man så kan have et job på meget få timer....og måske det vil være bedre end en pension...

Men det er igen kun dig selv der ved bedst hvordan din situation er...og hvad der vil være bedst for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 18:50   #3
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Nej man skal nok ikke bare søge ud fra at man i øjeblikket ikke kan klare et fleksjob nej,jeg har så heldigvis papirer både fra læge og psykriater.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 19:29   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej KatrineB... dejligt at "se" dig igen, og dejligt at du har det bedre med at have fred og ro fra aktivering....

Hvis jeg var dig ville jeg få styr på samtlige papirer, og ressourceprofil, og så søge en § 17, der sker jo ikke noget ved det, og så har du prøvet, og kan få styr på den del. Hvis du så får et afslag, må du jo følge kommunens plan, selvom det trækker i langdrag...

Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 20:12   #5
Munter
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Munter er ny på vejen
Hej
Jeg fik at vide af min SB at jeg ville miste min ledighedsydelse, hvis jeg fik afslag på pension fordi jeg så ikke var til rådighed længere? Har du hørt om det?
Det var nok til at afholde mig fra at søge ftp.
Kærlige hilsner fra Munter
Munter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 20:19   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Munter Se meddelelser
Hej
Jeg fik at vide af min SB at jeg ville miste min ledighedsydelse, hvis jeg fik afslag på pension fordi jeg så ikke var til rådighed længere? Har du hørt om det?
Det var nok til at afholde mig fra at søge ftp.
Kærlige hilsner fra Munter
Det gør du ikke Munter. Der er en principafgørelse, der siger, at man ikke kan miste sin ledighedsydelse blot fordi man søger en pension. Man skal selvfølgelig deltage i de tiltag kommunen ellers kommer med = man skal samarbejde. Gør man det, så må man godt søge en pension.

Jeg har også en sb, der kan finde på at lave sådanne julenumre og påstå, at jeg mister ledighedsydelse, hvis jeg fx ikke raskmelder mig, osv. osv... Det er løgn og latin. Vi kan kun miste vores ledighedsydelse, hvis vi nægter at samarbejde eller hvis vi tilkendes fp?

Du kan jo bede din sb om at finde den paragraf, der siger, at du mister ledighedsydelsen hvis du søger fp. Det vil ikke ske, fordi den findes ikke...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 22:59   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Hej KatrineB... dejligt at "se" dig igen, og dejligt at du har det bedre med at have fred og ro fra aktivering....

Hvis jeg var dig ville jeg få styr på samtlige papirer, og ressourceprofil, og så søge en § 17, der sker jo ikke noget ved det, og så har du prøvet, og kan få styr på den del. Hvis du så får et afslag, må du jo følge kommunens plan, selvom det trækker i langdrag...

Det er ikke nødvendigt, at få styr på rp'en inden man søger en §17, på det foreliggende..........

Hvis man søger en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag må kommunen gøre een eneste ting inden de lader sagen overgå til behandling efter reglerne om pension, og det er, at opdatere rp'en.
Så det kommer helt af sig selv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 08:01   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej KatrineB

Tror jeg har skrevet på en af dine tidl. tråde, men kan desværre ikke huske din sag, og svarer derfor kun ud fra denne tråd.

Jeg funderer over flg.:

1. dine 2 tidl. praktik i henholdvis Føtex og rengøring var de egentlig arbejdsprøvninger el. bare prraktik. Dvs. hvad har SB/JC skrevet som formål for disse og hvad er deres konklusion på disse set i forhold til formål?

2. Har du aktindsigt, således at du kan læse, hvad de evt. skriver om netop pkt. 1?

Jeg spørger, idet din SB jo skriver du skal i en arbejdsprøvning til. Men det er væsentlig om du har været i en reel arbejdsprøvning, hvor der har været taget hensyn til dine skånebehov.

3. Så skriver SB du skal have været i optimal behandling længe nok til at du er stabil. Hvis dine lægefaglige papirer siger at det er tilfældet, kan SB ikke have anden mening. Men væsentlig er selvfølgelig også, at dine behandlingsmuligheder er udtømte i forhold til FP, hvis de er dette er SBs udtalelse ikke meningsgivende.

4.Det påhviler din SB, at vejlede dig omkr. søgning af § 17 på det foreliggende grundlag og ikke via en en drøftelse med dine nærmeste!!! Dvs. denne på baggrund af din sag på baggrund af en opdateret RP vejleder dig omkr. muligederne for en § 17, ligesom denne også burde have oplyst dig, at du ikke kan miste din allerede bevilgede fleks, hvis du kun søger om vurdering af en FP.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 08:20   #9
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej KatrineB



1. dine 2 tidl. praktik i henholdvis Føtex og rengøring var de egentlig arbejdsprøvninger el. bare prraktik. Dvs. hvad har SB/JC skrevet som formål for disse og hvad er deres konklusion på disse set i forhold til formål?

Mange hilsner

Gunvor
Omkring rengøring var det ikke en praktik, men hendes fleksjob.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 09:51   #10
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Te-pigen

Ja Rengøringen var mit flexjob og føtex var min praktikplads/arbejdsprøvning.

Jeg har sat en masse af mine tidl indlæg ind i min Blog så har i mod på det kan i lige følge nærmere med der.

vh Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge fp Talluha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-12-2012 11:34
Søge fleksjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 3 27-09-2012 19:09
At søge fleksjob Stinnalicious Spørgsmål ang fleksjob 4 08-11-2011 09:37
Burde jeg søge en ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-02-2011 18:14
Kan jeg søge?? missme At søge førtidspension 3 15-01-2010 10:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension