K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2013, 11:45   #1
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
anden aktør og jobsøgning..

Lad mig starte mit indlæg med følgende:

jeg er fuldt ud bevidst om at man selv også må påregne at yde en vis indsats i "kampen" om at finde et job hvor man kan fungere som fleksjobber, med de begrænsninger man nu en gang desværre har..

men når det så er sagt

Jeg har gennemgået et godt praktikforløb, det gav desværre ikke noget job, men 12 uger gik, og så var det jo at den anden aktør, kommunen har hyret til at varetage nogen af deres borgere, mente vi skulle prøve praktik et andet sted...

her var det så jeg slog bak, da jeg jo er af den opfattelse at vi ikke får folk i arbejde ved blot hele tiden at sende folk i praktik.

derudover syntes jeg heller ikke der var nogen grund til en yderligere praktik, da jeg jo netop havde bevist hvilke funktioner jeg fungere i og hvilke jeg ikke gjorde.

jeg talte med min sagsbh. der heller ikke mente jeg skulle i yderligere praktik, men at man nu fra anden aktør's side skulle stile efter et fast arbejde..

ved næste møde hos denne aktør havde de pludselig "ændret holdning", og startede ud med at jeg skulle i rigtig job og ikke praktik.... bl.a bl.a bl.a,
der var vist en der havde fået besked andet steds fra..

jeg har så sendt den ene ansøgning efter den anden, tilsteder jeg syntes kunne være interessante, firma'er der søgte deltids ansatte o.s.v. hvilket resulterede i et par samtaler, hvoraf den ene gav pote, men desværre var det alt for belastende i ryggen, så jeg måtte kaste håndklædet efter prøvetiden.

nå, op på hesten, leder og leder, som alle andre, og går da også ud fra at anden aktør gør det samme, ( har dog ikke fået nogle guldkorn endnu ),
skal ihvertfald møde op 1 - 2 gange i ugen for nyt. Det tager 10 minutter, så kunne i realiteten have foregået over telefonen, men på denne måde er det jo ligesom dem der "styrer" dit liv og slagets gang...

så her ved sidste "møde", hvor ingen af os var kommet frem til noget, siger den flinke konsulent så:

du skal tænke ud af boksen, hvis du ser et eller andet interessant job, så google det og se hvilke andre job funktioner de f.eks udfører, og find så firmaer der kunne tænkes at have ansatte i den slags stillinger og ring til dem.

når vi ses om en uge, har du min. ringet til 10 firmaer, og hørt om job muligheder hos dem, ligepludselig giver det pote. husk lige også at skrive tlf nummer ned på dem du har ringet til og hvem du har talt med??

undskyld mig, det sidste virker nu nærmest som om man ikke stoler på at man har udørt en vis opgave, og derudover kunne de jo ligesågodt ha' bedt en om at tage telefon bogen og starte fra en ende af, uden hensynstagen til hvilket fagområde man har størst mulighed indenfor.

men man skal tænke ud af boksen, og ikke låse sig fast på gamle dyder...
præcis....

nu vil jeg ikke tilkendegive hvem jeg er og hvad jeg tidligere har bedrevet før min arbejdsskade, man ved ikke hvem der kigger med her (kald mig bare paranoid), men jeg lover jer at jeg i forhold til uddannelse og tidligere hverv har ikke blot tænkt ud af boksen, men også været ude af boksen i ikke blot mit første fleksjob, (der bestod i 2 år indtil de skulle spare) men også i senere praktik forløb af den ene og anden slags, for slet ikke at tale om min seneste prøve som ryggen desværre ikke holdt til... folk tror det er løgn når de ved hvad jeg før har bedrevet, men jeg har det også sådan at jeg ikke er for fin til noget, jeg er villig til at prøve næsten hvad somhelst, så længe det giver mening..

jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville med dette indlæg, andet end høre om der er andre der også skal ringe hos 10 virksomheder om ugen ?? er det normalt, for jeg har aldrig hørt noget lign.

jeg havde egentlig også forhåbningen om at denne anden aktør havde nogle guldkorn, det er vel egentlig det de bliver betalt i dyre domme af mine skattekroner for ?? men selvfølgelig har de ikke det, de ser også kun de samme jobopslag som vi gør, men så kan man jo gøre deres arbejde ved at ringe rundt, til forsvarsløse virksomheder der bliver bombarderet med henvendelser fra landets jobkonsulenter ikke blot fra egen kommune men også de der ligger længst væk i periferien...

de siger også man skal stå til rådighed.. klart klart, man er jo ledig, men står der nogen steder at man skal være at træffe på telefon ??

min konsulent mener jo at uanset hvad man er visiteret til, i timer, så er man til rådighed nærmest 24 timer, hvis han finder det nødvendigt at tale med dig, om et eller andet. Sågar på min 2'nden feriedag ringede han med et job møde han mente vi skulle til samme eftermiddag..

den måtte han så lige ta' med sagsbehandleren...

jeg har fortalt dem at jeg ikke tager min tlf hvis det er hemmeligt nummer, og så må de ligge en besked hvis jeg skal ringe tilbage..


håber nogen har lidt input...

Sidst redigeret af energizer; 16-10-2013 kl. 13:24.
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 21:52   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lad mig starte med at sige mange her vil hoppe på tungen for at få muligheden for en jobsamtale også med kort varsel.

Selvføllig er det ikke rimeligt at du ikke får en ordentlig varsel.

Der er desværre nogle job kunsulenter som er rigtige dårlige til at tale med folk på en ordentlig måde, desværre møder de også nogle der skal have alt skåret ud i pap, har lige været på et kursus hvor alt blev skåret ud i pap, jeg var ved at blive tosset, syntes det var nedværdigt og unødvendigt.
men så havde vi kaffe pause og nogle af de andre udtalte, hvor glade de var for, at få det forklaret så godt, altså vi er forskelige som mennesker.

Jeg vil nok tage en snak med ham om du ikke magter hans korte varsler og at du syntes han taler ned til dig.

At du skal have 10 andsøninger ude er desværre noget ,mange kommuner er begyndt at køre med, via anden aktør.

Det giver nogle dårlige og menings løsse ansøninger fordi folk ikke har job nok at søge.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 22:36   #3
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
lad mig starte med at sige mange her vil hoppe på tungen for at få muligheden for en jobsamtale også med kort varsel.
ja da, det ville jeg såmænd også, men hvis du læste det hele, stod der også at jeg havde ferie... og ligesom alle andre i dette land, er det en periode hvor man er fredet.

vi er et jagtet folk nok i den øvrige del af året, så jeg ser det absolut ikke som at sige "nej", men tværtimod blot en konstatering af en af mine rettigheder.

jeg skal ikke ha' 10 ansøgninger ude... den del skulle jeg sgu' kunne løse, næh som der står skal jeg ringe til min. 10 virksomheder hver uge, og tale med en personaleansvarlig for at høre om de har brug for en flekser, altså præcis det samme som konsulenten burde gøre ifølge denne selv.

jeg tror det ligger i at de simpelthen, som vanligt med de fleste af disse aktører, ikke kan leve op til det de har lovet kommunen, og hvorfor så ikke putte det hele over på borgeren...

som tidligere ansat i min kommune, kender jeg jo lusene på gangen hvorfor jeg også ved at de ikke for ret meget betalt så længe de ikke har skaffet et job..

og netop det at de nærmest taler ned til én, det er det værste, og så af en der er 15 år yngre kan da få mig i det røde felt.. he he

kan dog godt give dig ret i at vi er en blanding uden lige, har selv svært ved at holde munden lukket, når andre ikke forstår selv det mest simple og skal spørge mindst 5 gange ind til det samme, eller bare spørge midt under noget information, istedet for at lytte færdig først.. he he

må tage den med sagsxb....eveninden i morgen
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension