K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2009, 13:29   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tårnby igen igen igen!

Så er den gal igen med Tårnby kommune.
Læs følgende: http://lokalavisenamager.dk/default....rtikel&id=1766

Journalister vil i næste uge se nærmere på sagen, som de finder ganske interessant. Hilsen Peter Stædig
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 13:54   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sådan, så kom der svar på tiltale.

Hatten af for dig og din stædighed.

Man græmmes da over de totalt latterlige svar, de ansvarlige kan komme med.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 13:19   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tårnby igen igen fortsat!

Sidste nyt: http://lokalavisenamager.dk/default....rtikel&id=1780
og denne: http://lokalavisenamager.dk/default....rtikel&id=1782

LÆS! nu går Folketinget ind i sagen via DF.
Jeg har nu skrevet til Martin Henriksen, Formand for Folketingets Socialudvalget,som vil kontakte Karen Ellemann.

Jeg har henvist netop til denne link hvor al dokumentation findes.

Trist men sandt. Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 09-06-2009 kl. 13:50. Årsag: tilføjelser
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 17:48   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fortsættelse. Læs lederen på side 2 om vores arbejde på k10, "Ærligt talt" af journalist Claus Andersen:
http://www.e-pages.dk/lokalavisenamager/37/
Hilsen Peter stædig
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 19:28   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu ikke så beskeden, kære Peter.

Det er på FORSIDEN!!! TADA!!!!!!

Altså side 1, side 2 osv. osv.

Det fylder jo næsten hele Amageravisen.

Godt gået, Peter.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 19:40   #26
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
FEDT, Peter, det er bare så godt gået

Hm, jeg krydser fingre for at det rykker ved noget så -FORTSÆT KAMPEN, Peter
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2009, 22:47   #27
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære alle k10.

Jeg har modtaget følgende brev fra Tårnby kommune:

Vedrørende din mail om påstået lovbrud.

Tårnby kommune orienterer om fristerne for sagsbehandling, jævnfør Retssikkerhedslovens §3 stk.2. Til din orientering kan du gå ind på Tårnby Kommunes hjemmeside under "Handicappede", 3 pind, hvor der oplyses om generelle frister der er inden for børns- og voksenhandicapområdet.

Med hensyn til lov nr. 117 som blev vedtaget den 1.april 2009, kan jeg gøre dig opmærksom på. at vi naturligvis arbejder med denne lovændring. Til din orientering træder lovændringen i kraft 1.april 2010 og jeg er bekendt med at forvaltningen arbejder på at få implementeret lovændringen. ( her tales der om skærpelse af loven således at det fremover bliver umuligt at misfortolke bevidst, men loven bogstav gælder NU )

Jeg syntes vi skal stoppe denne form for dialog. Det drejer sig om at de handicappede får deres ansøgninger behandlet og at der træffes rigtige afgørelser.

Såfremt du har kendskab til nogle der ikke får behandlet deres sag i forvaltningen, vil jeg opfordre dig til, at henvise dem til at kontakte forvaltningens ledelse...........


Her kan læses Tårnbys frister: http://www.taarnby.dk/Pensionister/F...behandling.htm

Som siger een generel frist på 4 uger på alle forespørgelser, i strid med lovgivningen. Læs fortolkning af loven fra ministeriets Center for Jura og Politik tidliger i denne tråd.

Jeg kalder det stædighed eller dumstædig, måske manglende viden eller vilje.

Alle breve er tilsendt journalisterne.

Jeg har kun eet spørgsmål: er Tårnby kommunes offentliggjort sagsbehandlingsfrister lovlige eller ulovlige?

Med venlig hilsen

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 16:23   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja Hedensted kommune er ikke kommet meget længere , skrev lige til dem i dag lad os se om det får dem igang men tvivler jo lidt

Citat:
Jeg har prøvet at finde jeres sagsbehandlingstider som i følge retsikkerhedsloven §3 stk 2 skal offentliggøres desværre har jeg ikke kunne finde dem på jeres hjemmeside.

Er der en grund til dette kan i evt have kaldt dem noget andet ? og hvor kan jeg i så fald finde dem .


Jeg er viden om at Kommunen tidligere er blevet kontaktet ang svarfrister og at svaret dengang var

Arbejdet med at fastsætte svarfristerne er i gang i organisationen, men er endnu ikke færdigt. Der er dog en klar forventning om, at sagen kan behandles politisk sidst i 3. kvartal.

Dette svar kom i maj 2008 derfor var det med undren at jeg stadig ikke kunne se jeres sagsbehandlingstider ...

Kan i oplyse mig om hvor jeg finder jeres sagsbehandlingstider henne ?

Med venlig hilsen
xxxx
www.k10.dk

K10 arbejder for at ALLE kommuner overholder retssikkerheds loven §3 stk 2 se her http://www.k10.dk/index.php?pageid=s...arfrister_2008 for mere information
  Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 16:14   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up

Nu er Borgen involveret i sagsbehandlingstiderne i form af HØRINGSSPØRGSMÅL om sagsbehandlingstiderne.

Se her:

Citat:
Det socialdemokratiske folketingsmedlem René Skau Björnsson bad torsdag i Folketingssalen Indenrigs- og Socialminister Karen Ellemann (V) svare på rimeligheden af lange sagsbehandlingstider i kommunerne.
http://www.nordjyske.dk/hjoerring/fo...c5%2c3&count=1

Citat:
Til:

Dato:
Indenrigs- og socialministeren

18. juni 2009


Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:

SOU alm. del

Spørgsmål 471

Ministeren bedes oplyse, om en kommune kan fastsætte frister efter retssikkerhedslovens § 3, stk. 2 af en hvilken som helst længde uden at bryde retssikkerhedslovens § 3, stk. 1, der foreskriver, at spørgsmål om hjælp skal behandles hurtigst muligt, og i den forbindelse om det er i overensstemmelse med retssikkerhedslovens § 3, jf. vejledningens punkt 223, når Hjørring Kommune har fastsat sagsbehandlingstiden for støtte til køb af bil til 12 måneder ved førstegangsansøgninger og hele 18 måneder i forbindelse med udskiftning af bil.



Spørgsmålet er stillet efter ønske fra René Skau Björnsson (S).

Svaret bedes sendt elektronisk til spørgeren på [email protected] og til [email protected].





På udvalgets vegne





Martin Henriksen

formand
http://www.ft.dk/Samling/20081/almde.../471/index.htm

Linket til Nordjyske virkede, da jeg lagde det på, men nu virker det ikke... håber, det kommer til at virke igen. Det er åbenbart hele www.nordjyske.dk der ikke virker lige nu.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 20-06-2009 kl. 20:12.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2009, 20:20   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Zuza.
Tak, for den oplysning. Jeg har skrevet til Rene Skau med copi til nedestående.

Kære Rene Skau Bjørnsson, S. Folketinget

VEDR.: spørgsmål til Minister Karen Ellemann nr. 471

Hermed en lille hilsen fra mig.

Hvem er jeg? En ældre herre som er havnet i en kørestol som kronisk smertepatient. Efter jeg mødte en scleroseramt kvinde der måtte vente 2 år og 7 mdr. på genbevilling af sin nødvendige invalidebil begyndte jeg at sætte mig ind i Retssikkerhedslovens §3 stk.2 med tilhørende Vejledninger. Det var i 2005. Jeg var naiv og troede at dette lille problem kunne jeg løse. Jeg har kæmpet siden for at oplyse mine omgivelser om at dette er en lov§ som BEVIDST overtrædes af mange kommuner.

Nu kan jeg se at også du er begyndt at stille spørgsmål. Skønt! Hvis du læser følgende debatindlæg på www.k10.dk http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664 som er på 3 sider og her beder jeg dig om at læse dem alle. Bemærk venligst svar fra Center for Jura og Poltik til mig, desangående.

Jeg håber du kan bruge det til noget konstruktivt. Bemærk min påstand: der findes embedsmænd og eller politikere som bevidst forhindrer at der bliver vedtaget sagsbehandlingsfrister og offentliggørelse af samme. Hvis jeg kan hjælpe med noget er du velkommen.

Jeg kan også oplyse dig om at hvis en borger klager over emnet til sin respektive Statsforvaltning, kommer der forskelligartede afgørelser ud af dette. Det var da en påstand!
Så ingen skal bilde mig ind at det er let for en borger der er blevet ramt af ulykke eller sygdom, at navigere i den sociale Verden.

Videre henleder jeg opmærksomheden på tidligere Velfærdsminister, Karen Jespersen`s vedtaget lovforslag nr. 117, der netop var påtænkt, som en skærpelse af lovgivningen til hinder for bevidste "misfortolkninger" således at de politisk vedtagne sagsbehandlingsfrister ikke blev offentliggjort. Som desværre ca 50% af Danmarks 98 kommuner, endnu ikke har eller vil sætte sig ind i. Se det var også en påstand! Iøvrigt let at bevise da alle læserne af denne mail kan se på samtlige 98 kommuner og så finde ud af hvorfor mange ikke har vedkendt sig netop Retssikkerhedslovens §3 stk.2, som trods alt blev vedtaget tilbage til den 1.juni 1998.

At klage til de forskellige Statsforvaltninger har enhver ret til, uanset om man er part i en sag. Men her kan det konstateres at ingen Statsforvaltning har endnu gjort brug af sin ret til at sanktionerer over for en kommune der ikke har vedtage sagsbehandlingsfrister og offentliggjort disse. Så hvis ikke der sker ændringer i denne omgang vil disse lovbrud fortsætte uden konsekvens for hverken sagsbehandlere/socialrådgivere eller politikere som ikke ønsker at vedkende sig lovgivningen.

I forbindelse med dit spørgsmål 471 kan jeg allerede oplyse dig svaret fra ministeren. Spørgsmål 471 er i overenstemmelse med Retssikkerhedslovens §3 stk.2 under forudsætning af det er politikerne der har vedtaget sagsbehandlingsfristerne til ansøgning/genbevilling af invalidebil. Det er politikerne i en kommunalbestyrelse der fastsætter serviceniveauet til borgerne.( dette kan der ikke klages over )
Og så lukkes spørgsmål nr 471 og de næste svage borgere modtager stadigvæk ikke den retssikkerhed som §3 stk.2 skulle give dem på FORHÅND i en given social sag, i de kommuner der ikke vil vedkende sig denne Retssikkerhedslov.

Kære Rene, misforstå mig ikke, dette er ikke et forsøg på hovmod fra min side af. Jeg er vidende om din indsats på handicap og socialområdet. Tak, for det.
Men i al beskedenhed vil jeg foreslå at det næste spørgsmål til ministeren skulle lyde: Hvilke tiltag vil ministeren foretage for at samtlige 98 kommunerne, overholder Retssikkerhedslovens §3 stk.2 med Vejledninger og fortolkninger fra Center for Jura og Politik?

......og hvis Statsforvaltningerne på intet tidspunkt har gjort brug af sin sanktionsmuligheder, i lovbrud i sociale sager, at foranledige at Statsforvaltningerne har og bør gøre brug af denne sanktionsmulighed for at skærpe retssikkerheden for landets svageste borgere.?

Men som nævnt står jeg til rådighed.


Mange venlige sommerhilsner

Peter Hansen


CC.: Formand for Socialudvalget, Martin Henriksen DF, Indenrigs - og Socialminister, Karen Ellemann, Socialudvalget, journalist Jeppe Laursen Brock, Politiken, Socialrådgiverforeningen formand Bettina Post, kommunalbestyrelsesmedlem Tårnby kommune, Sonja Lykkegaard, Borgmester Henrik Zimino samt offentliggørelse på www.k10.dk
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Vedr.Statusrapport fra kommunen mus0025 Din historie 5 16-10-2008 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension