K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2018, 17:25   #1
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
Fejl i lægeattest til kørekort!

Måske hører spørgsmålet ikke til her, men jeg prøver!
Min søn er ved at tage kørekort, og har i den forbindelse fået foretaget en lægeattest. Vi kiggede blot kort på den, og observerede intet mistænkeligt (vi er næsten sikre på, at den blot sagde han var ok)!

Nu har han så fået besked fra Rigspolitiet, hvor han nu er stemplet som stofmisbruger, og ikke kan få kørekort, før om tidligst 6 måneder, efter flere "uplanlagte" narkotest!

Dette er naturligvis en fejl, ingen tvivl om det!

Men hvem skal vi forlange får styr på det? Jeg frygter, at jeg bliver sendt frem og tilbage mellem egen læge og politiet, uden at nogen får denne påstand fjernet fra min søns journaler (både hos læge, men også politiet. Det vil jo fremtidigt kunne give ham utroligt store konsekvenser!

Og derudover, kan der vel teoretisk være en ung fyr, der kan få kørekort, uden at skulle bevise, at han er "clean" (fordi hans oplysninger, på en eller anden måde er endt i min søns papirer)!

Håber på lidt hjælp og gode råd, da mit mentale overskud ligger lidt lavt!
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2018, 18:37   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis man kan, så tænker jeg at første skridt ville være, at søge aktindsigt i lægeattesten, ved dem der har modtaget lægeattesten.
Hvis der så står en anden persons navn på lægeattesten, vil det jo være ret nemt at bevise at der er en fejl.
Om det så er læge der har sendt den forkerte, eller politiet der har byttet rundt på dem efter modtagelse, må så være op til dem at finde ud af

Hvis der står det korrekte navn og cpr nr på selve lægeattesten, men oplysningerne ellers er forkerte, så må fejlen ligge hos lægen. Og så må det være op til læge at underrette politiet om fejlen.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2018, 21:27   #3
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
Tak for svar! Vi har prøvet at se attest via sundhed.dk, men vi kunne ikke finde den! Jeg må høre lægehuset i morgen!
For i orden, det skal det blive!
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2018, 22:26   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Når kommunen beder om en lægeattest, er det kommunen der betaler for den og henter den via nogen bestemte blanketter.
Når man skal have aktindsigt i en lægeattest som kommunen har bedt om, søger man aktindsigt ved kommunen.

Jeg kunne forestille mig at for at få aktindsigt i denne lægeattest, er det måske politiet der skal søges aktindsigt ved.
Så hvis i søger aktindsigt i sagen ved politiet, kan i se den lægeattest der ligger i sagen ved politiet.
Her vil i kunne se om det er en andens lægeattest der ligger i sagen, eller om det er din søns lægeattest, men med "forkert indhold". Hvis det er sidstnævnte er det lægehuset der har klokket i det.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2018, 23:25   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bricko....

... du ringer ind til juristerne ved politiet, som har sendt jer meddelelsen og sætter dem ind i sagen.

De er ganske flinke og fornuftige, bed dem om aktindsigt.

I meddelelsen står sikkert nævnt et navn og tlf nr.

I forbindelse med kørekortfornyelse har jeg talt ofte med dem. Gør det allerede mandag morgen, så kommer der gang i en ny situation.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-12-2018, 01:00   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Normalt når poderne tager kørekort, så skal de have lavet en lægeattest, man skal huske at have pasfoto med til den osv.
Så udleveres den af lægen i en forseglet kuvert der ikke må brydes, og afleveres til kørelæreren eller på kommunen. Her var det kørelæreren der tog sig af det.

Man kan så bede lægen om en kopi, og man har krav på at måtte få en kopi. Lægen bestemmer så om den er gratis eller koster 10 kr i kopiafgift.

På den kopi kan du se hvad han har skrevet, og den kopi kan du vise politiet, og høre hvordan fejlen udbedres.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2018, 14:00   #7
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
Som ventet var fejlen ved politiet! Men mage til arrogante medarbejdere har jeg da aldrig mødt! De kan intet gøre uden samtykkeerklæring fra sønnen! Men det kunne nu være et spørgsmål om vilje til at rette deres egen fejl. De kunne blot modtage hans cpr nummer, og så konstatere at de har lavet en (menneskelig) fejl, rette det snarest, og alle vil være tilfredse!
Men nu venter jeg på sønnen for fri, så han kan lave en samtykkeerklæring via Eboks, og så kontakt igen osv.... Det er lidt "skrankepaveri" og manglende vilje i mine øjne!
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2018, 14:10   #8
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Det er lettere hvis din søn selv tager kontakten til politiet.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2018, 14:52   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bricko Se meddelelser
Som ventet var fejlen ved politiet! Men mage til arrogante medarbejdere har jeg da aldrig mødt! De kan intet gøre uden samtykkeerklæring fra sønnen! Men det kunne nu være et spørgsmål om vilje til at rette deres egen fejl. De kunne blot modtage hans cpr nummer, og så konstatere at de har lavet en (menneskelig) fejl, rette det snarest, og alle vil være tilfredse!
Men nu venter jeg på sønnen for fri, så han kan lave en samtykkeerklæring via Eboks, og så kontakt igen osv.... Det er lidt "skrankepaveri" og manglende vilje i mine øjne!
Hvis din søn er fyldt 18 år er han jo myndig. Og i så fald ville det være ulovligt hvis politiet udleverer noget til dig, eller handler på din henvendelse, uden din søns samtykke.
Så det er ikke manglende vilje, men derimod et spørgsmål om din søns retssikkerhed
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2018, 17:02   #10
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
Jeg er naturligvis klar over, at de juridisk har ret til at afvise mig. Men jeg bliver vred over arrogance og nedladenhed, som jeg oplevede i dag!
Min søn har nogle "udfordringer" der gør at han ikke er stærk i kommunikation med andre. Og skulle han tale med en med denne arrogance i stemmen, kunne han nemt blive sat til vægs både psykisk med også mht ytringsmestring. Så gudskelov han ikke var til stede, ved samtale.
Men brev afsendt af ham, og derudover samtykkeerklæring til os (forældre).
Så må vi overveje evt klage vhja lydoptagelser.
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension