K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2018, 08:23   #31
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Første møde overstået og det tog kun 20 min!! Skulle bare kort fortælle om mine sygdomme og mit arbejde, timetal og opgaver. Så skulle jeg acceptere at hun henter udtalelse fra min læge. Fik af vide at når de havde modtaget den, så skal lægekonsulenter afgøre om jeg har væsentlig og varig funktionsnedsættelse. Hvis jeg har det, så starter praktik MGP udredning til fleksjob.
Da jeg kommer hjem tænker jeg bare på, hvad nu hvis lægekonsulent ikke mener der er væsentlig og varig funktionsnedsættelse?? Er det så bare slut og jeg vil ikke kunne komme i afklaring??? Jeg frygter det faktisk ret meget for har ikke det bedste forhold til min læge... i mine gamle lægepapirer står der at det er kronisk, men det kunne min læge godt finde på at ignorere!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2018, 10:24   #32
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så vil man se på hvad der mangler, for at du opfylder det
Dvs man vil se på: hvilke relevante behandlingsmuligheder er der? Så skal du igennem dem først.
Om din funktionsevne er væsentligt nedsat, jamen det finder man ud af i arbejdsprøvningen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2018, 11:32   #33
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Så kom afslaget er simpelthen helt ødelagt lige nu!! Gal og ked, frustreret og aner ikke hvad jeg skal stille op!!!

Så vidt jeg kan se kommer det pga min læges udtalelser.... udtalelser der ikke stemmer overens med min virkelighed på nogen som helst måder!!

Jeg KÆMPER mig igennem en hverdag med 4-8 timers arbejde men hun vurderer at jeg kan klare fuldtid....

Jeg skal klage, det er helt sikkert!! Men nytter det noget når min læge er så uvidende og skriver sådan nogle ting.? Er min sag bare tabt pga hende??

Hvad skal jeg gøre? Skifte læge?

OPDATERING!!!
Jeg kontaktede gigtforeningens rådgivning og fik det råd at bede lægen uddybe og sørge for at der kom et helt billede af mig og min person, min virkelighed. Dette skal vedhæftes min klage. Min læge har ferie og der kommer jul i vejen, så de 4 uger bliver godt nok en snæver en!!
Men så er der ellers kun tilbage at håbe og krydse hvad krydse kan for at lægen vil gå med til det! Ellers er jeg da vist på den
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!

Sidst redigeret af hboegelund; 10-12-2018 kl. 12:35.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2018, 12:34   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
OPDATERING!!!
Jeg kontaktede gigtforeningens rådgivning og fik det råd at bede lægen uddybe og sørge for at der kom et helt billede af mig og min person, min virkelighed. Dette skal vedhæftes min klage. Min læge har ferie og der kommer jul i vejen, så de 4 uger bliver godt nok en snæver en!!
Men så er der ellers kun tilbage at håbe og krydse hvad krydse kan for at lægen vil gå med til det! Ellers er jeg da vist på den
Så vidst jeg husker kan du gøre det, at du skriver (inden for de 4 uger) at du ønsker at klage/anke, og så forklare hvorfor den reelle klage først kommer senere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2018, 09:47   #35
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Så fik jeg fat i min læge og hun afviser purre at hjælpe mig!! Hun står ved udtalelserne i statusattest og vil ikke tilføje noget. Hun mener jeg kan arbejde fuldtid med de diagnoser jeg har.
Hypermobilitetssyndrom
Neurasteni
Angst
Endometriose
Kroniske tarm problemer

Hvad gør man??
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2018, 09:57   #36
SaHaRo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
SaHaRo er ny på vejen
Det er jo også sjældent at diagnoser i sig selv er den afgørende faktor for om man kan arbejde på fuld tid eller ej. Det er hvilke komplikationer/problemer/udfordringer/mm. de medfører og om dette kan afhjælpes/forbedres på den ene eller anden måde over tid, der er afgørende.

Ift dit forrige indlæg - så, ja skift læge, hvis du mener at hendes udtalelser er langt fra din virkelighed, så er det helt afgjort ikke en god læge for dig.
SaHaRo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2018, 10:49   #37
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SaHaRo Se meddelelser
Det er jo også sjældent at diagnoser i sig selv er den afgørende faktor for om man kan arbejde på fuld tid eller ej. Det er hvilke komplikationer/problemer/udfordringer/mm. de medfører og om dette kan afhjælpes/forbedres på den ene eller anden måde over tid, der er afgørende.
Men hvordan får man kommunen til at ville tage ens sag?? Jeg VED at det handler om hvad man kan mere end diagnoser. Fx arbejder nogle med sklerose fuld tid og andre kan ikke arbejde overhovedet. Men det samme er jo gældende med mine diagnoser... men hvordan overbeviser man kommunen om at tage ens sag op? Jeg er ikke berettiget til ydelser og tænker at det er en kæmpe medfaktor...
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension