K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2018, 11:44   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Ude af kt-hjælp i 5 år. Søge flex

Hejsa
Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp!
Efter 3 års arb prøvning og afslag på flexjob så gik jeg ned med flaget. Blev gift og har været forsørget af min mand i snart 5 år. Jeg har mange udfordringer både fysisk og psykisk men jeg har i et år nu arbejdet i snit 4 timer om ugen, timelønnet og med skånehensyn der alt sammen er noteret i min ansættelseskontrakt.
Nu er jeg så “klar” til at melde mig på kommunen igen, men HVORDAN.?? Jeg er ansat i familievirksomhed (bror ejer det) og jeg vil kæmpe for at blive der! Men er det fuldstændig håbløst at man kan få flex job i en virksomhed jeg allerede er ansat i?

Jeg har ringet og spurgt kommunen hvordan jeg skal starte op igen, og jeg kunne vælge at søge kontanthjælp eller forsøge at træne mig op via praktik jeg selv fandt ud af...

Tager imod råd med kyshånd! Lige nu tænker jeg at mit eneste valg er at søge kontanthjælp men jeg er ret bekymret for hvad der så sker? Vil kunne passe mit job.
Mvh H
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2018, 14:27   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Du vil skulle i arbejdes prøvning igen, have nye læge papir da de kun må være 2 år gammel, altså helt forfra, du vil ikke kunne afprøves i din brors virksomhed, dels skal du afprøves flere steder og dels er det nok for tæt på, at blive afprøvet hos familie.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2018, 14:34   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg blev afprøvet på den arbejdsplads jeg allerede var ansat på og der ville også være et fleksjob der når det blev bevilliget - så det kan godt lade sig gøre hvis jobcenteret/sagsbehandleren vil

Men jeg blev afprøvet i andre funktioner end det jeg plejede at lave, fx blev det målt i tid hvor længe jeg kunne deltage i møder, koncentere mig når jeg skulle vejlede andre, stå op mm og det kunne så direkte overføres på alle job for det ville ikke ændres af at adressen på arbejdsstedet ændres
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2018, 14:37   #4
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tak for svar. Det er nok meget individuelt kan jeg se... men vil man kunne i ressouceforløb eller hænge i kontanthjælpen??
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2018, 15:40   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
...du vil ikke kunne afprøves i din brors virksomhed, dels skal du afprøves flere steder...
Sludder !
Man kan sagtens afprøves i sin egen ansættelse, men det er en individuel vurdering... under alle omstændigheder kan trådstarter allerede nu begynder at registrere sin tid i virksomheden, som om det var en praktik.
Kommunen må efterfølgende sige om det så er nok.

Jeg har fundet alle mine praktikker selv, og har aldrig haft problem med at få dem godkendt.
1. Praktik til fleks
2. praktik revurdering af flex
3. praktik pension.

Min praktik til pension, var kun et sted, og iøvrigt særdeles kort (4 uger), og det var ikke noget problem i forhold til at få pension

Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
... men vil man kunne i ressouceforløb...
Øh, nu blander du tingene sammen, søger du fleks eller ressourceforløb ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2018, 18:13   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
For at få ressourceforløb skal du blandt andet opfylde én af disse:
"1) har modtaget længerevarende offentlig forsørgelse,

2) har deltaget i tilbud efter denne lov eller revalidering efter kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik uden at have øget tilknytningen til arbejdsmarkedet, eller

3) at kommunen vurderer, at der er behov for en længerevarende indsats, før der kan fastsættes et konkret beskæftigelsesmål. "

Punkt 1 opfylder du ikke.
Punkt 2 opfylder du heller ikke, da du ikke har været i revalidering.
Punkt 3 det ville kræve at kommunen kender dig, så at sige. Det gør de ikke, hvis du bare dukker op og søger ressourceforløb.

Udover det, så skal man have prøvet de almindelige relevante indsatser, før der bliver tale om ressourceforløb.
Dvs hvis de f.eks. vurderer at du først skal i en praktik, fordi de mener det er relevant, så skal det afprøves først.

(Ja, de kender dig fra før i tiden, men meget kan nå at ske på 5 år)

Så tror eneste udvej er at søge kontanthjælp, så kommunen kan lære dig at kende, så at sige. Og så tage den derfra.

Som kontanthjælpsmodtager vil din løn fra arbejde blive modregnet krone for krone. Dog ser de bort fra 26,78 kr pr time man arbejder for lønnen. (før skat)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2018, 06:39   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
For at blive afprøvet skal der være en der kan afprøve en uden personlig intr. Ens svoger er nok for tæt på.

Ved godt at folk kan afprøves i det job de er i, men ser ofte at de kommer i flere afprøvninger for vudere om man kan mete i andet job og arbejde du får familie vil de helt sikkert afprøve andet sted,

At loven så siger at man skal prøve at fastholde folk i job, ja læs aviserne , det går sjællendt sådan
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2018, 08:43   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
For at blive afprøvet skal der være en der kan afprøve en uden personlig intr. Ens svoger er nok for tæt på.
1. Det er det man har en konsulent fra kommunen, eller anden aktør til.
2.Man er selv en stor del af afprøvning og afklaringen, hvor man selv noterer hvordan forløbet går.
Jeg fik i hvert tilfælde af rehabiliteringsteamet i København oplyst at de i min sag lagde stor vægt på min egen belysning af sagen og mine detaljerede beskrivelser, og at sagen ikke havde stået nær så godt uden.

Så jeg siger stadig, at det er bare med at komme igang op få lavet noget dokumentation på nuværende situation.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2018, 12:05   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu må ingen tro jeg ikke syntes man skal gøre hvad der skal gøres, syntes bare det er vigtigt at huske at kommunen ikke tænker som os, eller på os, de sparer hvor de kan, ligemeget hvad det koster den syge
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2018, 12:24   #10
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
For at blive afprøvet skal der være en der kan afprøve en uden personlig intr. Ens svoger er nok for tæt på.
Jeg fik godkendt praktik/arbejdsprøvning i min fars virksomhed, så det kan jeg ikke nikke genkendende til.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension