K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2016, 15:29   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Naturligvis kom er der hurtig undskyldning.....

... fordi man ønsker ikke blæst om denne sag, som i den grad har bragt de raske i sort, man ønsker naturligvis ikke reglerne lavet om.

Fordi det er og bliver tilladt for kommunerne at overvåge borgerne på Facebook og det ønsker man ikke at lave om på.

Nu kommer der lidt flere udtalelser og så er alle tilfredse og sagen er lukket.

Såre simpelt.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 23:10   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps...det klarede de rigtig godt...

Er spændt på at hører om omtalte kvinde så alligevel ikke skal sættes op i tid når de nu har undskyldt....eller om de bare kører videre som de har gjort..og stadig vil sætte hende de 4 timer op..

Det eneste man kan lære af denne sag...det er at man skal gøre sin Facebook helt privat...altså kun for venner og ikke for venners venner...

Det bedste vil dig stadig være at helt undlade at skrive denne slags ting nogen steder...medmindre man er anonym...

Lige ang Facebook....hvis man nu laver denne slags opdateringer for familiens skyld....ja så lav en privat helt lukket gruppeside kun for familien....for på den måde kan man selv styre hvem der ser ens opdateringer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2016, 15:26   #23
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Jeg syntes stadig det er under alt kritik...

...at SB må bruge arbejdstiden og skatteydernes penge til at sidde og
Overvåge/Stalke en Borger på FB...

Jobcenterleder i Aalborg Kommune, Jesper Dahlgaard,:

"- Vi skal ikke være opsøgende på Facebook på den måde. Selvfølgelig er
det i orden at bage lidt kager i sin fritid, siger han. "


Direkte løgn, de har jo siddet og overvåget Anita Bang Degn på FB.

Jobcenterleder i Aalborg Kommune, Jesper Dahlgaard:

"Kommunen ser dog som hovedregel intet problem i, at sagsbehandlerne
anvender Facebook til at få oplysninger om borgerne."


Ja, han syntes det er Ok at SB må bruge arbejdstiden
og skatteydernes penge til at sidde og Overvåge/Stalke en Borgere.


Jobcenterleder i Aalborg Kommune, Jesper Dahlgaard:

"- Vi kan bruge Facebook på opfordring. Hvis vi for eksempel får
henvendelser fra naboer eller lignende, som undrer sig over, hvad
borgeren kan eller ikke kan, "


Hvem i sin vildeste fantasi kan tro på at en "naboer eller lignende" har
undret sig over hvorfor en ældre Dame (Anita Bang Degn) har bagt
hjemmelavede småkager og chokolade en weekend, og derfor har "rettet
henvendelse" til Kommunen (JC) ?



Vi borgere skulle vende den om, lidt som det Webmaster skriver,

"Vi skal klage over det....
over selve sagsbehandlingen...
til både borgmester og hele kommunalbestyrelsen ..

De skal alle vide hvad det er deres sagsbehandlere laver..."

Jeg ville også skrive alle steder hvor jeg kunne komme til det....
sociale medier, avis kommentarspor osv osv....
navnet på kommunen og på sagsbehandleren...

og ja...jeg ved godt at der er mange som ikke mener at man skal gøre
dette...og sådan tænker jeg også det meste af tiden....men det her er så
meget over grænsen at jeg synes det er okay at hænge dem ud.."



Er Også helt enig med gunvor

"Og kan kun vække til bekymring og større mistillid mel. borger og system"


Jeg mener også at ALLE borgere i dette land skal have besked på når en sådan Overvågning/Stalking finder sted fra en kommune, så det skal postes ud på alle sociale medier mm.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2016, 18:21   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi må ikke være naive.....

Overvågning af borgerne har taget fart de sidste 10 år.

Nu har vi haft kagesagen, som blev afsluttet på en forudsigelig måde. Ministeren greb ind, kagedamen får en undskyldning.

Alle er glade.

Men at kommunerne overvåger borgernes åbne Facebook profiler er lovligt.

Kommunerne, SKAT og kontrolmedarbejderne har i årevis kendt spillet regler og har oprettet falske Facebook profiler, som så kan give adgang til at overvåge borgernes LUKKEDE profiler.

Intet nyt over land.

Borgerne sover stadig i timen.

https://www.information.dk/indland/2...ange-bedragere

CITAT" Nu vil jeg ikke udlevere de andre kommuner, men jeg ved, hvilke kommuner der benytter de falske profiler, og det drejer sig vel nok om en 20 stykker. Men det er jo bare dem, jeg har kendskab til,« siger Hanne Bahnsen. Hun håber, at metoden får officielt grønt lys, for metoden er meget effektiv, forklarer hun.

»Moralsk kan man selvfølgelig sige, at det er forkert at give sig ud for at være en anden. Men jeg vil gerne slå fast, at det er borgeren selv, der accepterer vores venne-anmodning. Og det er et supergodt redskab,« siger Hanne Bahnsen
."CITAT slut.

Oplysninger indhentet på ulovlig vis kan og skal bruges imod borgerne.

Kagesager er afsluttet og vi sidder tilbage med uvidenhed om, hvor stort problemet er med falske Facebook profiler og ulovlig kontrol af borgerne.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2016, 18:30   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Birger Wulffeld skriver på Facebook 13 dec

Det skræmmende er, at de offentlige myndigheder slet ikke overholder reglerne. I dag var jeg til "samtale" hos min jobkonsulent på jobcenteret. Til min OVERRASKELSE havde hun udskrevet en af mine jobansøgningstekster - altså fra "min side" på Jobnet. Er det ikke "min side"?

Hvis det er "min side" og jobkonsulentens side, skal det vel hedde sådan. TIDLIGERE har jeg oplevet at blive indkaldt til samtale med baggrund i min Facebook side, hvor jeg havde skrevet et eller andet med, at jeg havde haft super travlt i weekenden.

Der sad 3 konsulenter overfor mig og anklagede mig for at have arbejdet sort. Øhhhhh, det havde jeg så ikke lige, men jeg havde arbejdet længe for at stable en 50-års fødselsdag på benene med alt hvad dertil hører. Jeg fik så "blot" en sang fra de varme lande for at have gjort dette! Og det må man altså ikke som arbejdsledig!

Den højredrejning foregår over hele verden, fordi sammenholdet er smuldret.

https://www.facebook.com/cinemadanma...video_guests=0

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2016, 21:40   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så har avisen.dk adspurgt de 5 største kommuner og ja....sørme om ikke de alle sammen overvåger borgerne...

Læs selv videre http://www.avisen.dk/kommuner-erkend...en_421353.aspx

Så er i på facebook...så enten gør din profil privat eller undlad helt at komme med oplysninger om dig selv...altså hvis du er syg og fanget i systemet.

Her er lidt flere sager som har været fremme i medierne http://www.avisen.dk/kommuners-overv...ul_421376.aspx

Så nu kan ingen være i tvivl om at kommunerne faktisk overvåger deres borgere..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2017, 14:01   #27
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ombudsmanden: Offentligt ansat gik for langt i udtalelser på Facebook

http://www.ombudsmanden.dk/find/nyhe..._paa_facebook/

En kommunal medarbejder overskred grænserne for sin ytringsfrihed, da han i en kommentar på Facebook beskrev kommunaldirektøren som ”en person, der måske ikke har sandhed som sin spidskompetence”. Det siger ombudsmanden i en ny udtalelse. Han lægger bl.a. vægt på, at medarbejderen ikke nærmere havde dokumenteret eller sandsynliggjort sin beskyldning.

Offentligt ansatte har vidtgående ytringsfrihed, men sagen viser, at der er grænser.

PH Nu må vi, borgerne, offentligt ansatte snart lære spillets regler.

Hvad du skriver på Facebook, åbne eller lukkede profiler, vil blive overvåget.

Punktum! Uddebatteret slut, færdig!

Hilsen Peter

Bilag

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=184498

http://www.ombudsmanden.dk/find/udta.../2016-31/pdf1/

http://www.ombudsmanden.dk/find/udta.../2016-37/pdf1/
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 17:19   #28
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
I betragtning af Webmasters link til artiklen i Avisen.dk mener jeg klart, at KL må komme på banen med retningslinjer for kommunernes ledelse og SB'erne, i hvilke tilfælde, af hvem, og hvor meget tid, der må bruges på tjek af borgere via Facebook.

Dette skriver jeg på baggrund af de forskelligeartede svar de 5 kommuner fremkommer med:

Pia Damtoft, jobcenterchef i Esbjerg Kommune:
Citat:
Vi bruger det til at følge med i borgernes liv, men det er ikke overvågning.
Kigger man alene på denne sætning, må man sige at Esbjerg kommune udøver overvågning. Der kan vel næppe være hjemmel til "..at følge med i borgernes liv,.." Kommunen er jo ikke venner el. bekendte med borgerne.

Hvis SB kun høre ledelsen første sætning (hvilket mange mennesker gør), så forsvinder modsigelsen i næste sætning hos Pia Damtoft (selvfølgelig under forudsætning hun er citeret korrekt af journalisten):

Citat:
Vi bruger det typisk, hvis der er noget i en borgers forklaring, som undrer os. Så kan oplysninger på Facebook bruges til at sammenligne med
http://www.avisen.dk/kommuner-erkend...en_421353.aspx

Som journalist bør man altid spørge ind til modsigelser for at få en afklaring, hvad personen egentlig mener. Specielt når næste sætning pludselig skaber en andet brug end "...at følge med i borgernes liv,.." men nu udgiver sig for at være en slags kontrol.

Dog bør man også bemærke brugen af ordet "typisk" i anden sætning ovenfor. Jeg sidder så her og undre mig om, hvorvidt de atypiske tilfælde af kig på borgernes facefookprofil, så netop handler om at SB'erne bare har en lyst til at følge med i borgernes liv.

Jesper Dahlgaard, arbejdsmarkedschef i Aalborg Kommune er noget mere skarp i sin afgræsning af brugen, måske netop belært af den nylige "kagesag".

Kbh. kommune er desværre ikke citeret konkret for nogen udtalelser, hvorfor jeg ikke lægger så megen vægt på den del af artiklen, da det skrevne jo er viderebragt gennem journalisten forståelse af udtalelsen.

Og hurra for Århus kommune, som har nedskrevet nogle regler for brug af Facebook, men desværre uvist, hvad de går ud på.

Og så den sidste:
Citat:
Odense Kommune fortæller
rigtigt dårligt formuleret, da en ansvarlig ledelse jo må tage ansvaret for udtalelsen og den måde man bruger Facebook på. Hvis de bedt journalisten om kun at få skrevet kommunen udtaler, bør journalisten skrive dette i artiklen. Ellers kommer de med et rimeligt svar, dog også igen uden at citere konkret hvad der er blevet sagt. Hvorfor vi reelt ikke kan vide det.

Så derfor bør KL komme på banen og samlet lave udførlig skrivelse og herunder regler, der stemmer overens med lovgivning og Ombudsmanden udtalelse, således at alle kommuner har fælles og lovlig brug af Facebook på danske borgere. Ikke mindst i betragtning af SB'erne jo efter sigende har nok at lave, hvorfor unødig tid på ":.følge med i borgernes liv.." el. unødige tjek op uden nogen grund straks ophører.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2017, 22:09   #29
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommunen brugte fotos fra Jannes Facebook: "Jeg blev rasende"

https://www.avisen.dk/kommunen-brugt...ev_430519.aspx

Billeder fra Facebook, hvor gigtsyge Janne ikke brugte krykker eller kørestol, brugte kommunen til at hævde, at hun ikke var så syg, som hun udgav sig for at være.
Lørdag 18 feb. 2017 kl. 09:00

Det var et stort chok for 54-årige Janne fra Frederikssund at opdage, at billeder fra hende og hendes datters åbne Facebook-profiler pludselig indgik i kommunens vurdering af hendes fysiske tilstand, fortæller hun.

I mailen gøres hun opmærksom på, at kommunen havde fremsendt dokumentation til Ankestyrelsen om, at hun ikke var så syg, som hun selv havde givet udtryk for. Det blev gjort, fordi Janne havde anket et afslag om hjælp til rengøring og køb af bil.

PH

Hvornår lære syge danske patienter, at hvis de har noget at gøre med kommunen, så bør man tænke sig om. Hver dag!

Jo, flere krykker, kanyle, tamponer, bleer, urinposer der kan komme med på FaceBook, des bedre muligheder har du for at kommunen er tilfreds.

Når man bevilges førtidspension, invalidebil, hjemmehjælp, medicin er det jo meningen at man skal få det bedre, men det er sagsbehandlere ikke enig i. Borgerne skal jagtes, hver dag, hver time.

Hilsen Peter

Bilag

https://www.avisen.dk/kommuner-erken...en_421353.aspx

https://www.avisen.dk/kommuners-over...ul_421376.aspx

Sidst redigeret af phhmw; 18-02-2017 kl. 22:17.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2017, 23:22   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hvornår lære syge danske patienter, at hvis de har noget at gøre med kommunen, så bør man tænke sig om. Hver dag!
Jeg forstår det heller ikke.

For mit vedkommende tog det 15 år, at få den førtidspension, som jeg vil mene, at jeg var berettiget til fra 1. dag. Og jeg skal dælme nok vare min mund. Jeg lægger ikke ret meget op på facebook, og det meste kan kun ses af mine venner.

Når man lægger noget åbent ud på nettet, med tilkendegivelse af navn m.m., så synes jeg faktisk, at man selv beder om problemerne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension