K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2014, 20:57   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
CEPOS, Danmarks liberale tænketank

http://cepos.dk/

http://dknyt.dk/sider/debat.php?id=7527

"Jeg har svært ved at tage CEPOS alvorligt. Virksomheden har et stort forbrug af gratis praktikanter. Så virksomheden får de facto statstilskud og er dermed modtager af overførselsindkomster. Der er kun to universitetsuddannelser, der har KRAV om praktik i uddannelsen - og det er selvfølgelig en lønnet praktik.

Så, når CEPOS bruger gratis praktikanter såsom jurastuderende med flere, så skal de studerende leve af SU, som vi alle betaler til. De studerende får IKKE merit for deres praktik - ifølge ministeriets jurister på området for videregående uddannelser, og CEPOS er dermed med til at forlænge den tid det tager for en studerende at færdiggøre sit studie. CEPOS søger mange gratis praktikanter, kan jeg dokumentere, så CEPOS gør indhug i velfærdsydelserne for at slippe for at betale for sin arbejdskraft. Det kan også få den konsekvens, at den studerende praktikants SU-klip slipper op, før uddannelsen er gjort færdig, og den studerende må arbejde - formentlig på andre faggruppers område - for at tjene penge til at fuldføre studiet. På den måde betaler de studerende praktikanter (og vi andre) for at praktikanter kan arbejde gratis for CEPOS.

Burde CEPOS ikke udbyde arbejdet til uddannede og til almindelig overenskomstmæssig løn og være med til at reducere antallet af arbejdsløse
?"

http://cepos.dk/content/studentermedhj%C3%A6lpere

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 00:59   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Burde CEPOS ikke udbyde arbejdet til uddannede og til almindelig overenskomstmæssig løn og være med til at reducere antallet af arbejdsløse?"
Som inden for de fleste andre fagområder zzzznoooorksover fagbevægelsen ... det er en tendens der har været igang i årtier ...


Man fyrer en SID'er eller tilsvarende og sætter en "dum i arbejde" eller andet "skravl" til at udføre det tilnærmelsesvise samme arbejde.

Bare spørg rundt på de statslige og kommunale områder og hos de politiske partier, hvor mange gratis "praktikanter", "jobtrænere" osv. de udnytter med kompetence inden for de "længerevarende" uddannelser ...


Så ... intet nyt under solen ... hele bundtet bliver sq sparket i r*ven om og om igen og igen ... og den ene gang efter den anden vender den der har en fod solidt plantet i r*ven sig om og med lortesmag i munden siger: undskyld ... og der er vel ganske enkelt ikke noget at stille op, så længe "talentmassen" ikke er bedre ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 01:05   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Skræmmende.. tak for deling Peter.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 11:15   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Cheføkonom Mads Lundby Hansen CEPOS

.... har meget taletid i det offentlige rum.

Han slynger om sig med udokumenterede påstande og i et sprog som ligner hetz om de/os/jeg der modtager vores egne penge, som vi dels selv har betalt, dels forsikret os imod, gennem livslang skat.

Overførelsesindkomst er ikke useriøst at modtage, der er og bliver vores egne penge. Mange af os som er handicappede betaler skat endnu og regnestykket her, gider den unge cheføkonom åbenlyst ikke at sætte sig ind i.

Han agerer amatøragtigt, om det han udtaler sig om.


Wikipedia:

"Overførselsindkomst betegner indkomster, som stammer fra statens kasse. Dagpenge, pension, kontanthjælp (bistandshjælp), SU osv. hører herunder. Løn, honorarer, apanage og lignende regnes ikke for overførselsindkomst".

Men nu er der jo mange kloge mennesker der har forstand på slige sager og udtaler sig som de lyster:

Berlinske:
Over 300 milliarder kroner årligt bruges der nu herhjemme på at forsørge de over to millioner danskere over 15 år, som står uden for arbejdsmarkedet.

DR:
Næsten 800.000 er på overførselsindkomst

Cepos:
I 2015 vil der være 2.000.000 danskere på overførselsindkomst.

Cheføkonom i den liberale tænketank Cepos, Mads Lundby Hansen, kalder det danmarkshistorie.


http://avisen.dk/rekord-22-millioner...en_206090.aspx

Fordi nu er vi oppe på ”2,2 millioner forsørges af staten”

Men indtil da, kunne man ønske sig at såkaldte kloge akademikere ville undersøge hvad fakta er, før de går ud i offentligheden og gør sig kloge på tal der faktuelt ikke er korrekte.

Hilsen en skatteyder på højeste pension, som selv betaler sin invalidebil.

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-10-2014, 11:54   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Danskerne vil forsørges af staten

http://www.cepos.dk/fileadmin/user_u...gten_sep12.pdf

"Forsørgelse får man af andre mennesker og ikke af den anonyme stat"

Ja, korrekt nok, men skatteyderen, det levende, muligvis syge eller handicappede mennesker, betaler sin skat, til en stat, hvor mange har snablen ned i kassen og suger, uden at jeg som menneske har indflydelse.

Mit tilfældige regnestykke, viser et overskud til andre, trods jeg er modtager af mine egne penge gennem højeste førtidspension da jeg har ødelagt helbredet gennem udførelse af mit arbejde og arbejdsskade.

Jeg betaler selv min invalidebil, medicin, transport til behandling etc og alligevel er der overskud i mit regnestykket, til andre anonyme. Hvilket jeg har det godt med!

Alligevel skal jeg finde mig i CEPOS unge DJØFer kalder min situation for at jeg er på overførelsesindkomst etc udtalt af unge drenge, som ikke ved hvad en vabel er.

Påstande som viser de ikke kender til de korrekte tal.

Det harmer mig.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 18:33   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fanatikeren..Mads Lundby Hansen fra Cepos

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=fanatiker

"en der hører til et guddommeligt sted'

http://bm.dk/da/Aktuelt/Debatindlaeg...liteterne.aspx

Det er svært for Mads Lundby Hansen fra Cepos at skjule sit ubehag ved det. Men langt den største gruppe af kontanthjælpsmodtagere i Danmark har et, for at bruge hans modvillige udtryk, »rimeligt incitament til at arbejde« (Pol. 17.2.).

Er man enlig uden børn - og det er over halvdelen af kontanthjælps*modtagerne - har man 4.200 kr. mere i hånden om måneden, hvis man tager et lavtlønsjob. Det må selv Lundby Hansen erkende. Men han fastholder sit korstog for at skære kontanthjælpsmodtagere med op mod 2.000 kr. om måneden - og man må forstå, at det så først og fremmest skal gå ud over de kontanthjælpsmodtagere, der har børn.

Bevidst unøjagtigt skriver han, at de enlige forældre på kontanthjælp »ofte« har »1.000 kr. eller mindre« ud af at arbejde. Det korrekte er, at tager man et lavtlønsjob som i regneeksemplet fra før, får man 1.000 kr. om måneden ud af det.

Er man højtlønnet cheføkonom i en liberalistisk tænketank, lyder 1.000 kr. måske ikke af så meget. Men jeg vil vove at påstå, at for en enlig mor på kontanthjælp er 1.000 kr. ekstra hver eneste måned et beløb, der kan mærkes.

Denne regering har i det hele taget gjort meget for, at det positivt kan betale sig at arbejde - ikke mindst med skatteaftalen fra 2012, hvor vi hævede beskæftigelsesfradraget for lønmodtagere og særskilt meget for enlige forsørgere.

For par, hvor begge er på kontanthjælp, skal den ene nu tjene 16.200 kroner om måneden, for at parret samlet har 1.000 kroner ekstra til rådighed. For to år siden skulle den ene tjene godt 35.000 kroner. Det kan altså hurtigt betale sig at tage et job frem for at være på kontanthjælp.

Men det er selvfølgelig svært at erkende for Cepos.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 13:34   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Grænsen for tåbelighed er endnu ikke nået

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...0407105705.htm

Cepos vil skære mere i ydelser end arbejdsgivere

Den liberale tænketank Cepos mener ikke, at Dansk Arbejdsgiverforenings (DA) forslag om at skære i flere sociale ydelser er vidtgående nok.

DA vil slanke de sociale ydelser fra førtidspension over sygedagpenge og fleksjob til kontanthjælp, så danske ledige i højere grad vil tage de mange job, der i dag besættes af flere tusinde østeuropæere.

- Mange af disse job fravælges af danskere, blandt andet fordi overførselsindkomsterne i en række tilfælde er for høje. Vi har 700.000 danskere i den erhvervsaktive alder på overførselsindkomst. Det er alt for mange, lyder det fra cheføkonom Mads Lundby Hansen.


BEMÆRK tallet 700.000 som igen igen faktuelt er forkert.

Hvor de viser deres sande ansigt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 15:10   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Uha, ulven kommer....

http://www.altinget.dk/artikel/cepos...ign=altingetdk

"Hvis Danmark ikke fortsætter og skærper reformkursen, kan vi ende i årtiers økonomisk stagnation, ligesom Japan siden 1990'erne. Det skriver dagens klummeskribent, Otto Brøns-Petersen fra Cepos."

Anker Jørgensen, sagde engang, at hver gang den lille mand bare skal have få øre mere i timen, kommer der påstande om, at samfundet bryder sammen.

Det skete aldrig, tværtimod består samfundet ganske godt for de fleste.

Nu udnytter CEPOS reform-tiderne med at råbe "Ulven, kommer" hvis ikke vi bliver ved med at tæske de svage i hovedet og nedsætter deres løn eller pension. Hvor ynkeligt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 13:07   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
J.B.Olsen i P1

I samtale med andre om Ryanair.

Om JBO skal tilgives eller kanøfles kan man komme i tvivl om.

Netop i skrivende stund påstår han at der er nu 750.000 på overførelsesindkomst.

Endnu et nyt tal, som kun har et formål, at påvirke dem som æder alt råt.

Journalisten forsøgte sammen med repræsentanter at fortælle at 750.000 ikke er korrekt.

Men JBO må være fanatisk eller have en diagnose når man siger hvad han gør, uden at have viden om de faktiske forhold.

Skræmmende!

Triste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 16:48   #10
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Rystende at han har gjort det igen igen igen.

Var det en ide, at skrive til detektor? I de sager som de tager op, spiller de indslaget fra radio/tv og kommer med de faktiske tal og regnestykkerne bag dem.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension